Jump to content

Leveringstråd Oslo - Bergen


sap_2000

Recommended Posts

Balsam for sjelen å kjøre sånne turer når Zitt har gjort jobben med bongotrommene, Bjørn :-)

Så på deg i går at du var sjuk etter å henge deg med om du hadde hatt muligheten :-)

 

Kommer sikkert flere tog :-)

 

Utenfor Tananger nå

bilde

 

Har god tid i dag. Mulig jeg stopper i Haugesund eller Stord/ Bømlo og strekker på bena om noen er i nærheten

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Silkeføre for leieskipper`n. Kos deg oppover og send en tanke til oss som må jobbe og svette noen timer til før vi kan pakke sekken  :thumbsup:

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Skudeneshavn

Lenge siden jeg har vært der inne. 25 år siden på båtferie :-)

 

bilde

 

Ikke spes hard "jobb" i dag ;-) Dette gjør jeg av en eneste grunn, og det er for å holde båtbasillen som bet seg godt fast i ung alder i sjakk ;-)

God medisin det her ;-)

Redigert av sap_2000 (see edit history)

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Selg Viksund Key Freak, jeg blir med når du skal hente denne : http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=57039645&searchclickthrough=true  :thumbsup:

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

:lol:  :lol:  :lol:

 

PS

Jeg stiller som fokkeslask/dekksgutt, gjør som jeg blir fortalt og trenger lite mat(har mye å tære på)  :pray:

Redigert av VannTro (see edit history)

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Hva synes du om Garmin sitt utstyr? Du er så grundig i dine vurderinger så det hadde vært fint å høre hva du mener om det fabrikatet.

Jeg kan komme litt dypere tilbake til det senere.

Jeg personlig er ikke fan av Garmin, men denne nye serien er enkel og grei og bruke med menyer og touch.

Det jeg aldri blir komf med er kartene. Liker ikke utseendet og all unødvendig tekst etc som ofte overskygger det jeg synes er viktig som en stang, grunne eller stake etc.

 

Man kan velge mindre eller mer detaljer men da forsvinner ofte også noe du ikke vil skal forsvinne.

Mulighet for forskyvning av båt på kartet med nord opp i fullskjermsvisning synes jeg er et must.

 

Jeg er raymarine mann og der kan jeg velge alt det jeg savner her etter eget ønske. Fjerne grunner over 20m, hvilke tekster og symboler som skal vises eller ikke, nord opp og jeg synes menyene er mer logiske.

 

Det folk sier er man får mer ut med Ray og simrad om man setter seg inn i greiene som en litt aktiv bruker.

Garmin synes jeg er litt TomTom som funker ut av esken for enkel bruk.

Men vil understreke at dette bare er min personlige mening. Andre kan ha helt motsatt erfaring :-)

 

På denne turen vil jeg si jeg har brukt padden og Navionics som hovedhjelpemiddel. Kjenner det ut og inn og har alle ruter, tracks etc liggende.

Garminen har jeg mest brukt for å få et annet ekstra zoomnivå, ekkolodd, radar osv

 

Teknisk sett med radarer, sonarer osv tror jeg alle er like gode.

Til syvende og sist handler det om preferanser og hva man kan og kjenner fra før. Litt som iPhone vs android.

Redigert av sap_2000 (see edit history)

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...