Jump to content

Leveringstråd Oslo - Bergen


sap_2000

Recommended Posts

Det blir Nyleia i dag då kanskje?

Viss du vil ha ein liten avstikkar kan du gå gjennom Bårdsund mellom Tysnes og Reksteren ( rett austom Sandvikvåg i nordenden av Langenuen )

Deretter kan du gå gjennom Strøno i Os, dette er fine avstikkarar utan serleg tidstap. ( opp Bjørnarøyosen og på austsida av Strøno )

 

Så får du kanskje sjå Zitt i eigen person med trommer og full mundur... :giggle: Han står sikkert på høgaste punkt..

Redigert av Havlengt (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Det hadde vært hyggelig å kjørt innom Os og Zitt men det blir vel litt omvei? Er'n hjemme a'?

Så på kartet leia på innsiden av Strøno, men navionicsen var bare blå der.

 

Skal til Damsgårdssundet innenfor Puddefjordsbrua. Rydde og shiner litt i båten og slapper av i kveld. Fly hjem i morgen formiddag

Redigert av sap_2000 (see edit history)

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Da går jeg mot Bergen og turen nærmer seg slutten. 25 nm igjen nå.

Nesten litt vemodig da det har vært en fin tur med en fabelaktig båt :-)

Kjører kanskje innom vågen og kikker før endestasjonen i Damsgårdssundet.

 

Stord i bakgrunnen

bilde

 

Slående vakkert på Vestlandet i dag :-)

 

bilde

 

Stavangerfjord på tur sørover :-)

 

bilde

Redigert av sap_2000 (see edit history)

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Nå måtte jeg selvfølgelig avgårde i noen timer, og mer skulle ikke til for å gå glipp av så mye.

Nå er du mitt i Zitt's lekeland, og hadde det ikke vært for det idiotiske huset til naboen så hadde jeg sett deg ute i fjorden fra stuevinduet. Kanskje jeg måtte fjernet noen grantrær og kjøpt en kraftigere kikkert. :giggle:

Klart jeg skulle vært utpå, for det hadde vært en fornøyelse(les: en ære) å få hilse på en kaptein, som er mer kjent enn Kaptein Sabeltann, Kaptein Krok og Kaptein Sparrow.

Vi tar det neste gang, sap!

Takk for turen, en opplevelse har det vært nok en gang!

Link to post
Share on other sites

Båten er god Bjørn :-) og et skikkelig arbeidsjern perfekt for oppgaven den har hatt de siste to dager.

 

Oppsummering, tok noen bilder av loggen. Kan ta litt mer om turen og inntrykkene senere :-)

 

Den viser 385 nm og det gått med litt under 1500 liter i følge dataen på motorene. Har ikke dobbeltkontrollert det.

 

bilde

 

 

bilde

Nå har jeg shinet og tørket litt. Blir her i båten og koser meg ut kvelden. Fly hjem i morgen formiddag og ut med karma :-)

 

Har faktisk ikke fått med meg hva havna heter, men det er en slags gjestehavn ved nygårdsparken.

 

bilde

 

Tusen takk for all hjelp, tips og gode ord :-)

Det har vært knallgøy :-)

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Du ligger vel på Marineholmen; ved båtboermiljøet utenfor VilVite, antar jeg.

 

Har lest meg opp idag på turen og beundret bildene. Flott tur og tydeligvis en fantastisk kjøremaskin av en båt. Er det et båtplassen-medlem som har handlet ny båt?

Redigert av Bergen dørk (see edit history)

mvh Bergen Dørk

Link to post
Share on other sites

Har ikke vært på nett siden fredag SAP, men ja, dro kjensel på en Clipper på det ene bildet dit  :thumbsup:

Kunne se ut som en 40(45).

 

Flotte bilder som vanlig  :thumbsup:

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Kom over denne tråden nå langt i ettertid, men, som alltid en fryd! Takk til Sap og alle bidragsytere! Et tips kunne jo være å bytte ut Sommerbåten med Fritidssommerbåten v/SAP der han med varierende båter og mannskap kjørte hele kysten rundt!

Det at Erna samtidig måtte gi alle ferie samtidig gjør det jo litt kinkig! Folket hadde enten flokket seg rundt skjermer, eller befunnet seg på egen kjøl! ( For å herme!)

 

Vi er heldige som har land og kyst, samt et forum som reflekterer deler av dette!

 

Fortsatt god sommer!

Samme hvor jeg er, bare jeg er i båten!

Link to post
Share on other sites

  • 10 måneder senere...

Begynte og bytte olj på giret, så kom en forespørsel om jeg kunne kjøre en båt til Fredrikstad som skal lastes på Kristian With for transport til Nordnorge. Så da slapp jeg det jeg hadde i hendene og er nå på vei.

 

Noen som kan gi meg raskeste og beste rute inn forbi Fr Stad under gjeldene forhold i dag? Blåser endel i dag.

 

Deilig å være på tur igjen :-)

 

bilde

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...