Jump to content

Leveringstråd Oslo - Bergen


sap_2000

Recommended Posts

Akkurat der du er nå roer det seg veldig de neste timene, og kommer du deg til Egersund er du reddet. Syd for Egersund er det vind fra nord, og nord for Egersund er det vind fra syd.

I morgen våkner du til en drømmedag, og den varer helt til mål. Da er du nemlig kommet inn i Bongoland.

Ta deg noen timer på øret i Egersund, selvom det ikke er noen lover om kjøre/hviletid på sjøen.....enda! :giggle:

Link to post
Share on other sites

Ikke galt med hentetråd med to henteturer på kort tid. Takk for at du igjen deler bilder og opplevelser med oss.

 

Ser du holder 14 knop utenfor Lista. Nordfjord på 111 meter ligger 5-6 nm bak deg med nesten samme fart (13,3kn) og skal til Tau. Litt seint gjerne å henge bak den helt over Jæren, men kan jo være en mulighet fram til Egersund. 

Link to post
Share on other sites

Her har jeg unngått å lese mer i denne tråden fordi jeg trodde det kun var kommentarer vedrørende den forrige leveringen din,...... så viser det seg at du er i gang med en ny..... Bra at du underholder oss internettskippere som av ulike grunner må nyte sjølivet fra sofakroken. Her er det vakthelg på Riksen...

Redigert av Catch22 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hei igjen.

Det var dette vinduet som fristet og forholdene er ikke gale nå. Oppe i 18-20 kn på utsiden av Siragrunnen.

 

Møtte en Mørejet 1137 yrkessak i sted. Han gikk 20-25 meg sjøen og koste seg :-)

 

Lenge siden jeg har overnattet i Egersund. Er gjestehavna fortsatt inn og på H side?

Orker jeg, så tanker jeg opp båten før jeg legger meg til.

 

Jeg må si at dette er litt av en kjøremaskin som har imponert gang på gang i dag :-)

 

bilde

 

Flott horisont :-)

 

bilde

Redigert av sap_2000 (see edit history)

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Se her ja, her har jeg vært å handlet, fylt opp og vasket båt og Sappen har kommet seg nesten til Egersund  :thumbsup:

Da er du berget og får rene sjarmøretappen med lite vind videre nordover i morgen. Bra !

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Takk for all hjelp, gode ord og fine tips og losing :-)

 

Nå har jeg kommet meg i havn. Ble stående å prate med 2 karer som kom med en Princess fra Bergen.

 

Nå skal jeg spyle båten fri for salt, få meg litt mat og kanskje en dusj før jeg køyer. Det har gått veldig bra i dag og tallet være ordentlig kjøremaskin føler jeg meg i god form på tross av en lang dag.

 

Tok bilde av loggen nå

 

bilde

 

Fortøyd og plugget inn.

bilde

 

På vei inn etter Bunkring

bilde

 

På vei inn søndre sund mot Egersund

bilde

 

Lindesnes

bilde

 

Korshavn

bilde

 

bilde

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Flotte bilder SAP. Var inne å tittet litt på hjemmesiden til Nord Star og båten veier 9 tonn. Sikkert litt mer den "søkklasta" varianten du sitter i nå.

God tur videre i morgen, det blir vel tidlig avgang kanskje.

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Passert Obrestad for litt siden.

 

bilde

 

Begynner å bli litt mer gammal sjø nå. Duvende, fine bølger men innimellom kommer den en og annen jeg må dra av for. Så deilige kjøreforhold fremfor krapp sjø som i går :-)

 

2 nm igjen til YBY bøya på Jærens rev nå.

Redigert av sap_2000 (see edit history)

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...