LALUNA II Svart 13.September.2016 Del på Facebook Svart 13.September.2016 (redigert) Ja Ståle tog an har rettet opp i det nådesverre ikke i forrige innlegget da jeg ikke kan redigere der Destination JUIST[DE] hmmm??Se der var SAP_2000 PÅ M-AIS Redigert 13.September.2016 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
sap_2000 Svart 13.September.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.September.2016 Skrev, "just cruising" som destinasjon på mAIS. Må være en automatisk tolkning på en havneby i Tyskland tipper jeg... Båten er ferdig tanket nå. Litt mer trykking, så en dusj så får jeg få meg noen timer på øyet i Karma som ligger på andre siden av brygga. Satser på å komme meg avgårde før 07:00, så får vi se hvor langt jeg kommer. Oppdaget at de to ytterste teleskopiske trinnene på nødstigen under siden på plattform var sklidd litt ut. I og med at den står 90 grader på fartsretningen tror jeg at jeg sikrer de med et par runder tape eller tynn hyssing. Vil ikke risikere at den sklir ut i fart om det blir litt slingring, men også viktig at man kan ryke sikringen lett om man ligger og kaver sjøen.... Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Zitt Svart 13.September.2016 Del på Facebook Svart 13.September.2016 Ok, LG-telefon! Nå skal Sap ut på tur, og da må du vekke meg! Onsdag 14.aug.2016 kl 07.00.......set alarm.......lagre!!! Jag är redo! Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 13.September.2016 Del på Facebook Svart 13.September.2016 greit å være berett Zitt Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
sap_2000 Svart 13.September.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.September.2016 Håper ikke du har vært våken siden 14. August, Zitt ;-) Har gått i ett kjør en stund og er litt sigen om dagen. Må prøve å få noen timer på øyet, men er ikke alltid like lett når man gleder seg til å dra avgårde på tur :-) Håper på silkeføre og en behagelig tur denne gangen ? Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
SVARTEN Svart 14.September.2016 Del på Facebook Svart 14.September.2016 God morgen. Tåke i ytre Oslofjord nå SAP. Området rundt Færder. Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 14.September.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.September.2016 Takk for info :-) Håper tåka er borte innen jeg kommer dit. Våkna før klokka Akkurat kastet loss fra Oksenøya nå. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Zitt Svart 14.September.2016 Del på Facebook Svart 14.September.2016 Håper ikke du har vært våken siden 14. August, Zitt ;-) Har gått i ett kjør en stund og er litt sigen om dagen. Må prøve å få noen timer på øyet, men er ikke alltid like lett når man gleder seg til å dra avgårde på tur :-) Håper på silkeføre og en behagelig tur denne gangen God morgen! Ser ut til at jeg har litt sommerfugler å stri med jeg også, våknet kl 05.00! Bon voyage! Sitér dette innlegget Link to post
SVARTEN Svart 14.September.2016 Del på Facebook Svart 14.September.2016 Bare hyggelig. God tur!! Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 14.September.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.September.2016 Takk Zitt :-) Var ikke mulig å sove mer her heller. Kommet ut av bærumsskjærgården og fått opp dampen nå. Håper jeg slipper tåka, mens er litt disig ut sydover :-( Snarøya, der jeg vokste opp bak hekkbølgen Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
SVARTEN Svart 14.September.2016 Del på Facebook Svart 14.September.2016 Fulehuk akkurat nå Sitér dette innlegget Link to post
SVARTEN Svart 14.September.2016 Del på Facebook Svart 14.September.2016 Letter tåka? Verdens Ende Svenner Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 14.September.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.September.2016 Æsj. Der kom tåka :-( Under 100 meter sikt og ikke radar eller B AIS er ingen god kombo. Sliter også med å komme inn i hovedoppsettet på piloten (garmin 2016 mod) for å justere heading blandet annet. Fant menyen tidligere der man lærer opp kompasset men nå er de valgene borte. Noen tips? Huff. Ser ikke land 50 meter unna nå. Får stoppe på Borgen om det ikke blir bedre :-( Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Julie III Svart 14.September.2016 Del på Facebook Svart 14.September.2016 Får prøve å følge deg litt her da ? Venter på flybussen i tåka. Sees på "andre siden" et sted. God tur? Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 14.September.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.September.2016 (redigert) Se der ja, Julie III :-) Var noe dritt med tåka når man ikke har de rette hjelpemidlene :-( Håper vi sees senere i dag. Rasket med meg et par ankerdrammer (cider) tilfelle vi ender i samme havn i kveld :) Tar svært gjerne i mot tips om å komme inn i grunnoppsettet på garminpiloten. Kommer bare inn i user oppsett. Bildet er Askholmene på 25 meters avstand Redigert 14.September.2016 av sap_2000 (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Frissy Svart 14.September.2016 Del på Facebook Svart 14.September.2016 (redigert) Det så tett ut. Bare å sette ned farten nå gitt. På web kameraet i son ser det bedre ut. Men i Horten ser det tjukt ut. Redigert 14.September.2016 av Frissy (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 14.September.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.September.2016 Fant ut av piloten. Måtte holde en knapp inne i 5 sek inne i en annen meny for å frem dealer meny. Ligger på Borgen nå, men har fått noe info om mer sikt lenger sør, så tusler avgårde snart igjen. Takk for informasjonen :-) 10 meter lenger inn på brygga ligger Bonus og sover søtt, hehe :-) Dealermenyen er tilbake igjen :-) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
sap_2000 Svart 14.September.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.September.2016 På vei igjen. Nå må bare Zitt få trommet bort tåka så vi får spist noen nautiske mil :-) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Jangul Svart 14.September.2016 Del på Facebook Svart 14.September.2016 Gooood tur!! Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 14.September.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.September.2016 Takk Jangul :-) Er tidvis litt lettere sikt nå, men plutselig er det nede på 100 meter igjen. Møtte color fantasy nettop. Så han på MarineTraffic, så holdt meg på riktig side av separasjonslinja sydover. Vil slå et slag for radar og AIS mottager som jeg dessverre ikke har her. gull verdt i slike forhold og hadde senket skuldrene endel hakk. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
LALUNA II Svart 14.September.2016 Del på Facebook Svart 14.September.2016 (redigert) God morgen i tåka ka se ut som du kan få kontakt med tåke ned mot jomfruøyene før det gir seg helt hvis jeg leser windyty.com riktig ....er vel det flotte været som virker inn ;-) Ringer deg om litt og slår av en prat om du ikke er dypt konsentrert i "SUPPA" Hold deg på "rett" side i seperasjonen etter baastøferjene er det "2 storkarer" som kommer mot deg (taubåt Balder og containership ) Redigert 14.September.2016 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
sap_2000 Svart 14.September.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.September.2016 Var rimelig konsentrert ved bastøyferjene, ja. Passerte bak den som gikk mot Moss, men så den ikke. Tåka er en utfordring nå og jeg lurer på hva som er lurest av å gå langt ut forbi Færder eller inn i Tjømeskjærgården - vedens ende, innsiden av Svenner etc. Noen som kan sjekke litt webkameraer og værmeldinger for meg ang tåka? Takker :-) Litt tjukkere tåke igjen. Kommer og går litt. Er ved Medfjorbåen nå. Så den på ca 100-150 meters avstand. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Jangul Svart 14.September.2016 Del på Facebook Svart 14.September.2016 Nå har du snart brukt 2 timer på strekkningen jeg brukte over 6 timer på når jeg hentet balja på Vallø (vallø-borgen) det er bare 36hk i Scand"n da Sitér dette innlegget Link to post
Jangul Svart 14.September.2016 Del på Facebook Svart 14.September.2016 (redigert) Ser ut som tåka er tjukk på Svenner.... Redigert 14.September.2016 av Jangul (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
SVARTEN Svart 14.September.2016 Del på Facebook Svart 14.September.2016 Ser ut som det er mindre tåke inn vrengensundet og på vestsiden av Tjøme enn østsiden og Hvasser. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.