Bjørn Løvjomås Svart 11.Juli.2016 Del på Facebook Svart 11.Juli.2016 Utrolig mye flott.. var det andre bildet i innlegget klubbhus? ? Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Tom Rør Svart 12.Juli.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Juli.2016 (redigert) Gikk fra Herøysund, som ikke nødvendigvis må besøkes igjen, Til Nes Gjestehavn på Vega. Dette er en skikkelig helgelandsperle, med en kafé med deilig mat, museum, og flott gammel bebyggelse. Havneleie 150; ink. Strøm :-) Redigert 12.Juli.2016 av Tom Rør (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Wallas Service Svart 12.Juli.2016 Del på Facebook Svart 12.Juli.2016 Ser du liker museer om kystkultur, og da vil jeg anbefale Nevernes havn. Var der på ferie (bil) for noen år siden. Imponerende anlegg Oxholm (foreldre til skøyteløperen og tidligere Lyn eier) har fått til med private midler. Kystmuseum og krigsmuseum. Og ikke glem en tur opp til Torghatten! Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
Tom Rør Svart 12.Juli.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Juli.2016 Da kom tåka, og med den en reduksjon av antall varmegrader. Hvis det blir sånn i morgen, så kan det fort bli et døgn til her. Med et mylder av grunner og småskjær, liker jeg å se hvor jeg går. Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 12.Juli.2016 Del på Facebook Svart 12.Juli.2016 (redigert) Da har havskodda lagt sin klamme og kalde hånd over Vega. Vi ligger i en privat havn drøy 2 nm øst for dere for familiebesøk. Jeg antar at dere begynner å forstå hvorfor folk herfra ikke er så begeistret for nordavinden? Lagt til: Tom var hakket raskere, til og med med bilde. Lagt til II: iflg yr skal tåka letne i morgen tidlig, men det behøver ikke å stemme. Redigert 12.Juli.2016 av Brigg (see edit history) Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Tom Rør Svart 12.Juli.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Juli.2016 Blir spennende å se om yr har rett :-). Så tåka kom, og kjente umiddelbart at temperaturen raste Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 12.Juli.2016 Del på Facebook Svart 12.Juli.2016 Synes det er helt fantastisk å følge dere på ferden! Bruker lang og god tid på å se på bildene! Hvordan er det å gå på Helgelandskysten? Som du sier det er nok av grunner og skjær. Bare å fortsette med bilder. Da blir en natt på jobben som en dans på roser! EEeeehhh, sjøen! Dans på sjøen! Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Tom Rør Svart 12.Juli.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Juli.2016 Helt problemfritt å gå her. Å gå i trawlerfart mellom øyer og skjær er bare kos. Høye majestetiske fjell med snø på er heller ikke ille å se på når man sniker seg nedover kysten :-) Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 13.Juli.2016 Del på Facebook Svart 13.Juli.2016 Kjørt bil fra Ålesund til Sandnessjøen i ettermiddag og natt. Tåke her nå... Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 13.Juli.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Juli.2016 Har letta nå. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 13.Juli.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Juli.2016 Svingte innom Ylvingen en tur, men det ble ikke noe tur på land. Sparer den til neste gang :-) Flott båt på vei ut fra Ylvingen Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 13.Juli.2016 Del på Facebook Svart 13.Juli.2016 (redigert) Og Ylvingen er stedet der dramaserien Himmelblå som gikk tre sesonger på NRK ble spilt inn. I dag er det kafedrift i lokalene som var kafe i serien, jf Toms bilde #2. Det er også satt opp informasjon ved de forskjellige husene som hadde en rolle i serien. Oppe på høyden er det forøvrig rester etter et tysk kystfort fra andre verdenskrig. Redigert 13.Juli.2016 av Brigg (see edit history) Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Eureka Svart 13.Juli.2016 Del på Facebook Svart 13.Juli.2016 Går det skyssbåt ut til disse stedene? Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 13.Juli.2016 Del på Facebook Svart 13.Juli.2016 Ylvingen betjenes av hurtigbåtforbindelsen mellom Brønnøysund og Vega, samt av fergeforbindelsen Horn - Igerøy. Torghatten trafikkselskap er operatør. Øyriket fra Vega og nordover til Herøy har også ulike hurtigbåtruter, i tillegg til ferje til Herøy og til Dønna. Flere av de største øyene anløpes av hurtigbåt ved behov selv om det ikke er fastboende der lenger. Jeg er usikker på hvem som er operatør, men rutene finnes bla på 175.no eller vha google. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Tom Rør Svart 13.Juli.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Juli.2016 Nå ligger vi i Brønnøysund, og til tross for at det er Rootsfestival fra i dag og ut helga, fikk vi plass. Valgte da å bli til i morra. Den store skøyta heter Orkan, og brukes som fritidsbåt. Rimelig voksent fartøy å dra på tur med. :-) Sitér dette innlegget Link to post
Zitt Svart 13.Juli.2016 Del på Facebook Svart 13.Juli.2016 Nå etterhvert begynner det å merkes på kartet at dere har beveget dere. Jeg ser at fremkalleren på mørkerommet begynner å slippe opp for blåfarge, himmelen er liksom så blek. Er det fare for at regntøy og paraply må i bruk? Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 13.Juli.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Juli.2016 Nå etterhvert begynner det å merkes på kartet at dere har beveget dere. Jeg ser at fremkalleren på mørkerommet begynner å slippe opp for blåfarge, himmelen er liksom så blek. Er det fare for at regntøy og paraply må i bruk? Det er så lyst her oppe, at mørkerommet ikke blir mørkt nok. Da regntøy og paraply ikke finnes ombord, ser jeg på det som utelukket ;-) Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 14.Juli.2016 Del på Facebook Svart 14.Juli.2016 Spennende å følge dere, både her og på Facebook! Må jo innrømme at naturen der oppe er fantastisk, selv om jeg er klimaflyktning nordfra... Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Tom Rør Svart 14.Juli.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Juli.2016 I dag gikk vi fra Brønnøysund og helt til Torghatten før vi la til på flytebrygga ved campingen. Vi gikk opp til hullet, og det var en grei tur som skulle passe for alle. Er på vei mot Leka, så får vi se om det er en plass å oppdrive der. Møtte også på en staselig Oslodame ved navn "Grace" Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 14.Juli.2016 Del på Facebook Svart 14.Juli.2016 Utrolig flott opplevelse dere får. Fint at dere vil dele den med oss Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Pequod Svart 14.Juli.2016 Del på Facebook Svart 14.Juli.2016 "Grace" har jeg sett i Middagsbukta flere ganger, og utenfor Operaen. Ikke bare du som er på langtur skjønner jeg! Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Wallas Service Svart 14.Juli.2016 Del på Facebook Svart 14.Juli.2016 "Grace" var også innom Ålesund en snartur i forrige uke. Flott båt Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
Eureka Svart 14.Juli.2016 Del på Facebook Svart 14.Juli.2016 Følger Toms fotspor og befinner meg i Herøysund på "Brygga" :) Fint å ta bilveien også her gitt :) Bilder tatt motsatt vei av det Tom tok. Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 14.Juli.2016 Del på Facebook Svart 14.Juli.2016 Mer info om Grace: http://www.grace.no/ Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Tom Rør Svart 14.Juli.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Juli.2016 Ligger på Leka, og der er en koselig plass. 130; ink.strøm hos Leka Båtforening. Masse historie på øya, med Norges største vikinggrav, og mye annet spennende. Fra gjestgiveriet oppi veien Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.