Jump to content

Draco 20 - Fra daycruiser til jolle


Komodo

Recommended Posts

Olsen83 skrev 55 minutter siden:

Skal bli interessant å se hva slags fart du får når motoren er innkjørt. Mener jeg hadde ukvalifisert gjetning på kanskje 32 helt i starten, men modererer meg ned til 29 til 30 knop med en person og full tank.

 

Jeg tipper også vi havner her en plass  - denne skuta er jo bygd som en tanks :thumbsup:

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

Enig i at fartsestimatet høres fornuftig ut. Uansett, det gjenstår ennå en drøss med småplukk. Det er luker, pakninger, hengsler, uttak til spylepumpe mm. Så det skal dreies, sveises, limes og skrus noen timer til før den går på vannet. Det er også et eller annet krøll med kontrollboksen som vi må finne ut av... Håper allikevel å få testet i morgen ? 

Link to post
Share on other sites

Dette er vel gjennomført og god gjenbruk av en god klassiker! Alt småpirket du er så nøye med å få laget skikkelig til. Her er det ikke en eneste snarvei eller hurtigløsning. Har fulgt tråden med stor interesse fra starten. Bare evnen din til å gidde å dokumentere hele prosessen står til 20 i stil! Bare å si som andre: bøyer meg dypt i hatten for arbeidet du gjør! Vel blåst

Link to post
Share on other sites

Lykke til med skjøsetting og test tur. Skal bli riktig så spennende å lese hvordan den oppfører seg i vannet. Regner med at utbygget bak ( greia )  :wink:  vil fungere bra og at det ser bra ut...... fart blir også innteresangt å høre om. Kanskje større motor neste år ????

uansett en lærerik prosess for de som følger med.......

 

knude

Redigert av Knude (see edit history)

Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson

Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt

Link to post
Share on other sites

Tokk skrev for 9 timer siden:

Spør gjerne dumt, men har ikke så mye peiling. Men hvorfor er motoren festet på denne ekstra greien bak på båten`?

 

For å få mer plass til teiner osv inne i båten. 

Om du ikke har så mye peiling, så anbefales det å lese hele tråden fra start til slutt - her kan man lære mye om mangt :smiley:

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

18 minutes ago, ivar said:

 

...så anbefales det å lese hele tråden fra start til slutt - her kan man lære mye om mangt :smiley:

 

Gitt at man har en ukes tid for å absorbere alt. :giggle: Denne tråden er så stappfull av nyttig info at man virkelig må fokusere for å få det med seg.

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Link to post
Share on other sites

Popeye70 skrev 14 minutter siden:

 

Gitt at man har en ukes tid for å absorbere alt. :giggle: Denne tråden er så stappfull av nyttig info at man virkelig må fokusere for å få det med seg.

Det er absolutt verd tiden å lese hele tråden. Mye bra tips, og en del morsomme epistler på hvordan timene går når en skal ha veldig bra resultat. Hadde vært gøy å gått på ett lignende prosjekt selv, men ser at selv en kajakk er for stort hvis en skal ha denne perfeksjon med min tolmodighet. Eneste jeg har bygd om på min fiskebåt med denne detaljeringen er brakett til ekkolodd støpt i karbonfiber. .

 

Blir tristere på forumet når dette prosjektet er ferdig. Håper Knude oppdaterer litt oftere som kompensasjon.

Redigert av pacuare (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Komodo skrev 27 minutter siden:

Kort innpå igjen (litt hektisk om dagen :sweat: ).

 

bra du prioriterer båten da og ikke kaster bort tida her inne :lol:

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

Gratulerer @Komodo! Nå er vi spent på hva dommen din er! Det er uten tvil et smykke av en båt, men har du klart å beholde sjøegenskapene til Draco 20 i "Draco 20 Komodo edition"? Gleder meg også til flere bilder!

 

Hm, kan du ha jobbet i hele natt? Er det kanskje morgensola vi skimter i bakgrunnen?

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...