Jump to content

Kinavarmer (planar kopi), erfaring fra folk som har?


Wester

Recommended Posts

Mixer'n skrev On 1.2.2020 at 13.24:

Fann ut at code E-01 betyr "Raise the power voltage", det er jo naturleg i kombinasjon med blinkande batterisymbol.

Kan eg ha fått eit display for 24V?  Det står jo ingenting på det.  Kan det evt. stillast om til 12V?

Edit:

Google gav meg ein manual for displayet.  Det skal gå an å stilla om til 12V, men det då må ein slå inn passord.  Trur det er 6688.  Skal prøva det.

 

Tror muligens at panelet er både for 12/24v. Mener en knapp må holdes inne for å bytte mellom disse to. Om det er akkurat slik på ditt panel vet jeg ikke. Sjekk youtube..

Link to post
Share on other sites

Lazyjack skrev for 15 timer siden:

Har du en link eller to, synes det er vanskelig å finne dem.


Prøv å søk med: diesel water heater

Sitter på iPad med appen så det vàr litt vanskelig å få fram linkene. 
 

Ser ut som om denne selges av flere:


http://s.aliexpress.com/Zz6F7J3i

 

Redigert av Kjellg (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Det er synd å se på Finn, hvor det er flere som prøve å "lure" til seg  noen kroner for en dieselvarmer. 

Å ta 4-5000kr uten noe form for garanti synes jeg lite om.  Når varmeren egentlig koster maks 2000(da har man i tillegg på ali/ebay gjort en dårlig deal) 

 

Det kan jo være at det bare er jovialteten fra en sørlending som kommer frem ?

 

Redigert av TrikkerN Lønning (see edit history)
Link to post
Share on other sites

5 hours ago, Kjellg said:

Ser ut som om denne selges av flere:

http://s.aliexpress.com/Zz6F7J3i


Jeg kjøpte denne på 5kW - fikk den for noen dager siden så har ikke fått kobla opp enda.
Legger dog merke til at den skal spise like mye fuel som den over her som selges for 8kW - så man kan jo lure... :-)

mvh, Arne
www.tiarora.no

 

Link to post
Share on other sites

59 minutes ago, Morten1989 said:

@Arne Henriksen

kunne du tenkt deg å gi en tilbakemelding på hvordan den virker kvalitetsmessig og hvordan den funker? :-D


Naturligvis, bare ikke hold pusten, har fått varmeren men ikke kjøpt eksosrør og lydpotte enda og får ikke jobba med den første uka uansett.
Har pakka ut og kikka på ting og det virket greit. Ganske bra manual på ENGELSK, uten et kinesisk tegn å se.  :-)

mvh, Arne
www.tiarora.no

 

Link to post
Share on other sites

Guest Avmønstret#
Arne Henriksen skrev for 2 timer siden:


Jeg kjøpte denne på 5kW - fikk den for noen dager siden så har ikke fått kobla opp enda.
Legger dog merke til at den skal spise like mye fuel som den over her som selges for 8kW - så man kan jo lure... :-)

 

Ta å sjekk videoene til han skotten, mc lusky... eller noe. Mener det var en pumpe inni som røyk på en lik en. 

Link to post
Share on other sites

Just now, Geir Kåre S said:

 

Ta å sjekk videoene til han skotten, mc lusky... eller noe. Mener det var en pumpe inni som røyk på en lik en. 


Han har rælet rundt med den kombivarmeren samt drev og testet hjemmesnekra varmeveksler på eksosen. Begge deler ga inntrykk av omtrent ingen varmeeffekt på vannet såvidt jeg kunne se, derfor utgikk kombivarmeren fra min handleliste ...

Har ikke sett vannvarmere utenom en Eber som ikke funka, eller no..

mvh, Arne
www.tiarora.no

 

Link to post
Share on other sites

Guest Avmønstret#

Jeg mener ikke kombivarmeren eller eberen. Mener at han fikk inn en kinavarmer identisk med den du har. 

--------

----------

EDIT: 

Pokker! Begynner å bli gammal skulle en tro. Pleier å huske sånt. Beklager. Det er eberen som har feilet. Og den store vannvarmeren fra kina er 16kW. Kan ikke se at han har en lik din. 

 

Beklager rotet :-) Blir spennende å høre hvordan den fungerer. 

Redigert av Avmønstret# (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Arne Henriksen skrev for 3 timer siden:


Jeg kjøpte denne på 5kW - fikk den for noen dager siden så har ikke fått kobla opp enda.
Legger dog merke til at den skal spise like mye fuel som den over her som selges for 8kW - så man kan jo lure... :-)


Ja, effekten tror jeg man skal ta med en stor klype salt. Det er vel kanskje her også, som med luftvarmere, at de egentlig bare lages i et par forskjellige effekter. 

Link to post
Share on other sites

Arne Henriksen skrev for 7 timer siden:

Naturligvis, bare ikke hold pusten, har fått varmeren men ikke kjøpt eksosrør og lydpotte enda og får ikke jobba med den første uka uansett.
Har pakka ut og kikka på ting og det virket greit. Ganske bra manual på ENGELSK, uten et kinesisk tegn å se.  :-)


 

fulgte det ikke med eksosrør og potte i pakken da?

 

kjekt med manual på engelsk! Ifølge målene tar vel disse mindre plass en en vanlig luftvarmer eller?

Link to post
Share on other sites

52 minutes ago, Morten1989 said:

fulgte det ikke med eksosrør og potte i pakken da?

 

kjekt med manual på engelsk! Ifølge målene tar vel disse mindre plass en en vanlig luftvarmer eller?

Joa, en halvmeters eksosrør og en utett potte, begge beregnet for bil.
Skal dra ut eksosen bak så trenger 1,5-2m, og tenkte noe sånt som dette.

mvh, Arne
www.tiarora.no

 

Link to post
Share on other sites

mortya skrev On 29.1.2020 at 14.52:

Har kjøpt denne: 2020-01-29_14-50-43.png.da1279b89e759e3401189dcc3c34609f.png

Vet dere om det går an å kjøpe fjernkontroll til denne? Finner ikke noe info på det.

 

 

 

Bra noen skrev at eksospotta ikke er tett, kjøpt denne over og det fulgte med 2 stk. De er lekk begge 2, ikke bare 1 sted, men stort sett hele potta er som ei sil. Uvisst hvorfor det følger med 2. Resten av det som er i pakka ser forsåvidt helt greit ut i forhold til pris.

 

 

Link to post
Share on other sites

Arne Henriksen skrev On 3.2.2020 at 21.18:


Jeg kjøpte denne på 5kW - fikk den for noen dager siden så har ikke fått kobla opp enda.
Legger dog merke til at den skal spise like mye fuel som den over her som selges for 8kW - så man kan jo lure... :-)

Skjønner ikke at den du har bestilt også er luftvarmer. Ser ingen åpning for varmluft ut? For meg ser det kun ut som enn vannvarmer. 

Link to post
Share on other sites

Lazyjack skrev 13 minutter siden:

Gir denne et puff oppover da jeg lurer veldig på hvordan denne kan omtales som kombinert vann og luftvarmer?


Om du tenker på at det også står «air condition mode» så tror jeg det ikke er riktig. Eller det kan være riktig i deres øyne men for vår del så betyr det noe helt annet. Akkurat det har jeg sett flere ganger, det samme ordet kan bety helt forskjellige ting i øst kontra i vest. Etterhvert som jeg har hatt med kinesere å gjøre så ser jeg at det er ikke så nøye med hva de skriver i annonser. De har ikke samme forhold til «sannheten» som oss i vest. Noen har det, men på langt nær alle. Ser også at noen er bra i engelsk mens andre er helt på «ræva» og kan svært lite. Med kinesere på Ali og eBay må man være veldig på vakt og ikke stole så veldig mye på dem. De er rett og slett en annen rase en oss :) 

Redigert av Kjellg (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Ja det var det med air condition og også i overskriften står det "Car Heater 12V 5KW Webasto Air Diesel heater water heater 2 mode ". Det er dessuten spesifisert at det følger med "1 x Outlet air tube".
Mye tull mao. men det er jo likevel fristende å slå til for det er en utrolig billig vannvarmer.

Redigert av Lazyjack (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Lazyjack skrev 52 minutter siden:

Ja det var det med air condition og også i overskriften står det "Car Heater 12V 5KW Webasto Air Diesel heater water heater 2 mode ". Det er dessuten spesifisert at det følger med "1 x Outlet air tube".
Mye tull mao. men det er jo likevel fristende å slå til for det er en utrolig billig vannvarmer.


Tror rett og slett det er «klipp og lim» fra en annen betegnelse, og ikke riktig. Det har nok med det at engelsken ikke er helt på topp. Men du har rett ang prisen. Det var jo veldig billig i alle fall. 

Redigert av Kjellg (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Kjellg skrev 7 minutter siden:


Tror rett og slett det er «klipp og lim» fra en annen betegnelse, og ikke riktig. Det har nok med det at engelsken ikke er helt på topp. Men du har rett ang prisen. Det var jo veldig billig i alle fall. 

Men det ser ut til at man kun har valget mellom WiFi og gsm-basert styring. Ideelt sett ville jeg bare hatt en vanlig timer da jeg kun skal varme vann i tanken med denne. 

Link to post
Share on other sites

Lazyjack skrev 1 time siden:

Men det ser ut til at man kun har valget mellom WiFi og gsm-basert styring. Ideelt sett ville jeg bare hatt en vanlig timer da jeg kun skal varme vann i tanken med denne. 


Tror det skal gå an å starte den fra panelet også, ser slikt utifra bildene. Men ser denne selgeren har en veldig lav score, 93,7%. Etter mitt syn så er det for lavt og det betyr ofte en del misfornøyde kunder. 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...