Jump to content

Kinavarmer (planar kopi), erfaring fra folk som har?


Wester

Recommended Posts

Rart det med røken. Jeg har brukt bandasjen uten alu., 79-450 uten problem. Den tar 800 grader kontinuerlig og maks 1300. Aarnes Amerikanske Bildeler har også slikt materiell. Virker til å være nogenlunde det samme. Eksosen ut av manifoldene på Hulda blir vel ikke så varm. Bruker slike bandasjer der også, ikke problem.

Link to post
Share on other sites

Hulda skrev 7 minutter siden:

Rart det med røken. Jeg har brukt bandasjen uten alu., 79-450 uten problem. Den tar 800 grader kontinuerlig og maks 1300. Aarnes Amerikanske Bildeler har også slikt materiell. Virker til å være nogenlunde det samme. Eksosen ut av manifoldene på Hulda blir vel ikke så varm. Bruker slike bandasjer der også, ikke problem.

Ble mildt sagt veldig overrasket.  Som du ser på bildet er den helt brun og i tillegg stiv. 

 

Den er jo faktisk hakket dyrere enn 79-450. 

 

Forsøkte uten lyddemper, det ble litt hyling, så blir nok ny slange uansett med lyddemper. 

Ser denne er 225cm lang, er det noe problem å legge den en runde og deretter ut? 

Redigert av TrikkerN Lønning (see edit history)
Link to post
Share on other sites

TrikkerN Lønning skrev for 1 time siden:

Brukte den med aluteip. Det røyk noe helt for for j*vlig. Jeg trodde først at det ikke ble  helt tett, så guffer på med litt eksospasta. 

 

Ble bare verre og verre. 

 

Etter nærmere inspeksjon med både nese og øyer så er det nok bandasjen som var synderen. 

Bandasjen ble stiv, som om den var brent. 

 

 

 

Jeg har selv brukt den sorte uten tape. Har ikke merket noe til røyk, men den avgir en del lukt. Hvis det ikke blir bedre må jeg også finne en annen løsning.

 

Jeg har bestilt lyddemper fra denne siden:

http://www.dieselheaters4u.co.uk/store/c8/EXHAUST_FITTINGS.html

 

Ser de har strømper etc til eksos også.

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...
Gunga Din skrev Just now:


Trikkern

vad er det for dim. på røren.......kan man bare skifte en 30 år gammel Eber mot disse Kina-varmene

Litt plug and play

Hei, 

 

Jeg kjøpte denne slangen. 

 

Hvis allerede rørene til varmen er lagt, så er mye av den verste jobben gjort ?

Dim. På varme rør er 75mm. 

 

Her er et bilde som viser er standard installasjon :

 

20191218_225020.jpg.71feb78c36fd8c4c5734472b60ca97ae.jpg

Link to post
Share on other sites

  • 5 uker senere...
11 hours ago, Snartbåt? said:

Er det noen som har erfaring med å få ny vare eller refundert kjøpssummen fra kjøper på aliexpress?

Mottok en 5kW varmer idag med flere sprekker i huset. Skulle også blitt levert med panel med vriknott og av/på bryter, men ble levert med digitalt display.

Min kinavarmer (kjøpt via ebay) hadde en liten feil og jeg fikk (etter dokumentasjon m bilder) tilbud om 25% tilbakebet.

Det fungerte raskt og effektivt. De er avhengige av positive tilbakemeldinger og det synes å fungere.

Link to post
Share on other sites

Snartbåt? skrev for 21 timer siden:

Er det noen som har erfaring med å få ny vare eller refundert kjøpssummen fra kjøper på aliexpress?

Mottok en 5kW varmer idag med flere sprekker i huset. Skulle også blitt levert med panel med vriknott og av/på bryter, men ble levert med digitalt display.


Da må du åpne en «Dispute». Ankepunktet er at du må gjøre det innen 14 dager etter mottak. Men generelt har jeg god erfaring med å handle på AliExpress. Selv ved å kontakte butikken direkte pleier å gå bra. Litt dyrere ting som dette så pleier jeg å bruke PayPal. Det koster noen kroner mere men fordelen er at paypal dekker kostnadene ved en retur. Synes faktisk AliExpress er lettere en eBay å ha med å gjøre når noe hender eller at varen er defekt. Men «dommerne» i AliExpress er veldig glad i bilder så det er veldig greit å ha. 
 

Redigert

 

Om selger tilbyr seg å refundere noe, så vær oppmerksom på at de er veldig glade i å bruke paypal og der er det gebyr. Pass på at de dekker dette gebyret. Så kan butikkene ha egne regler om refundering av porto etc. Vær meget tilbakeholding med å lukke disputen uten at tingene er blitt i orden. En dispute koster dem credit hos AliExpress og en dispute som AliExpress må inn å avgjøre koster dem enda mere. 

Redigert av Kjellg (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Bidevind skrev for 14 timer siden:

Min kinavarmer (kjøpt via ebay) hadde en liten feil og jeg fikk (etter dokumentasjon m bilder) tilbud om 25% tilbakebet.

Det fungerte raskt og effektivt. De er avhengige av positive tilbakemeldinger og det synes å fungere.

 

Kjellg skrev for 4 timer siden:


Da må du åpne en «Dispute». Ankepunktet er at du må gjøre det innen 14 dager etter mottak. Men generelt har jeg god erfaring med å handle på AliExpress. Selv ved å kontakte butikken direkte pleier å gå bra. Litt dyrere ting som dette så pleier jeg å bruke PayPal. Det koster noen kroner mere men fordelen er at paypal dekker kostnadene ved en retur. Synes faktisk AliExpress er lettere en eBay å ha med å gjøre når noe hender eller at varen er defekt. Men «dommerne» i AliExpress er veldig glad i bilder så det er veldig greit å ha. 
 

Redigert

 

Om selger tilbyr seg å refundere noe, så vær oppmerksom på at de er veldig glade i å bruke paypal og der er det gebyr. Pass på at de dekker dette gebyret. Så kan butikkene ha egne regler om refundering av porto etc. Vær meget tilbakeholding med å lukke disputen uten at tingene er blitt i orden. En dispute koster dem credit hos AliExpress og en dispute som AliExpress må inn å avgjøre koster dem enda mere. 

Det er vel litt av risikoen med å handle billige produkter fra kina, men likevel skuffende når varen har skader. 

Jeg har ikke betalt med paypal, så en retur vil vel ikke svare seg for min del. 

Det blir vel greiest å få en refusjon.

 

Er det forresten noen som vet om det går å skifte selve "huset" på disse kinavarmerene? Har ikke studert den så nøye enda. Her er bilder av skadene:

20200117_174046.jpg.5fdcd9e042d85fe8c31d60a059472ddf.jpg20200117_174038_resized_1.jpg.fe556e7392c98b0d30b872f153006f08.jpg

Redigert av Snartbåt? (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Snartbåt? skrev for 3 timer siden:

 

Det er vel litt av risikoen med å handle billige produkter fra kina, men likevel skuffende når varen har skader. 

Jeg har ikke betalt med paypal, så en retur vil vel ikke svare seg for min del. 

Det blir vel greiest å få en refusjon.

 

Er det forresten noen som vet om det går å skifte selve "huset" på disse kinavarmerene? Har ikke studert den så nøye enda. Her er bilder av skadene:


 

Hva kostet den? Du skal ikke se bort fra at AliExpress avgjør at du skal få alle pengene igjen og ikke trenge å sende den i retur. Har hatt lignende skader på varer til 1500kr og da har AliExpress gitt pengene igjen og jeg trengte ikke sende retur. 

Link to post
Share on other sites

Guest Avmønstret#
Kjellg skrev for 9 timer siden:

 

Om selger tilbyr seg å refundere noe, så vær oppmerksom på at de er veldig glade i å bruke paypal og der er det gebyr. Pass på at de dekker dette gebyret. Så kan butikkene ha egne regler om refundering av porto etc. 

 

Jeg var antagelig siste i verden som visste at Ebay hadde kjøpt opp Paypal, og det kostet meg litt plunder. 

 

Har hatt Paypal siden "tidenes morgen", flott ordning. Men så skulle jeg kjøpe en kartbrikke fra ei dame i UK via Ebay. Av en eller annen grunn så var kontoen hennes på Ebay stilt inn så hun ikke solgte utenfor UK, og hun klarte ikke å gjøre noe med det. 

 

Som en konstruktiv løsning så ba jeg henne om å sende brikka, jeg betalte via Paypal. 

---

Og pinadø så kom det en lang juridisk overhaling fra "mr Ebay" om at jeg hadde brutt reglene deres ved å ta handelen "ved siden av" så de ikke får sin andel. Greit nok men også noe som jeg forsåvidt "driter i" iom at vi ikke fikk det til rett og slett. Men også at jeg hadde gjort en straffbar handling i følge noen internasjonale regler, godkjent av EU og noe greier og masse opplegg. Var ikke måte på hvor omfattende mine synder var. Etter overhalingen så kom det en lekse om hvor snille og omsorgsfulle "mr Ebay" var som lot meg slippe alhelvetes lidelse pga min kriminelle virksomhet, denne gangen. 

 

Først så ble jeg helt sjokkert... at et internasjonalt selskap skal komme å irrettesette meg, men la nåde gå for rett og så og si "være snill" så jeg kan få bruke tjenestene deres videre. Skinnhellige kødder, jeg/vi er hele grunnen til at de eksisterer. Men det viktigste er at Ebay har lov å snok i mine pengetransaksjoner, i noe jeg trodde var en ordinær banktjeneste, hvor fortrolighet står høyt. 

 

Så ikke bare snoker Ebay i "banken". De har full kontroll på hver eneste transaksjon og de sjekkes opp mot kjøp i deres egne selskap. I mine øyne, helt uhørt. 

 

Spørsmålet er, finnes det et godt alternativ til Paypal?

Link to post
Share on other sites

Kjøpte min varmer på Wish. Den var annonsert som 8kw, men var klar over på forhånd at det ikke stemte. Det fulgte med en fjernkontroll men ikke noe lcd panel så jeg opprettet en "mangel" sak på Wish om manko i pakken. Ble bedt om å ta bilde av alt som fulgte med og sende inn via chat. Fikk raskt svar om at de refunderte hele kjøps summen inklusiv frakt. Pengene stod på kredit kort kontoen etter 10 dager.

Det jeg ikke hadde forstått når jeg åpnet pakken var at jeg hadde fått en ny type fjernkontroll med lcd panel i kontrollen....

Ikke skulle de ha varmeren i retur heller! Varmeren er nå montert og fungerer bra.

Link to post
Share on other sites

 

@Snartbåt?  De sprekkene på bildet ditt betyr nada. Det er i ytterhuset. Brennerenheten kan taes ut av dette huset. Lim sprekkene med litt Tec7 så er det good to go.

Brenneren min har gått kontinuerlig i vinter. Null tull bortsett fra en ørliten diesellukt når den starter og slukker. Ser nå at tanken IKKE skal stå høyere enn brenner/pumpe. Dette skal eg fikse til våren. Kan være derfor eg har litt lukt på oppstart, at den kanskje har for stort trykk av diesel. Min tank står høyere enn brenner/pumpe.

Link to post
Share on other sites

jerognal skrev for 6 timer siden:

 

@Snartbåt?  De sprekkene på bildet ditt betyr nada. Det er i ytterhuset. Brennerenheten kan taes ut av dette huset. Lim sprekkene med litt Tec7 så er det good to go.

Brenneren min har gått kontinuerlig i vinter. Null tull bortsett fra en ørliten diesellukt når den starter og slukker. Ser nå at tanken IKKE skal stå høyere enn brenner/pumpe. Dette skal eg fikse til våren. Kan være derfor eg har litt lukt på oppstart, at den kanskje har for stort trykk av diesel. Min tank står høyere enn brenner/pumpe.

 Sprekkene har ikke mye å bety, men så lenge jeg vet de er der så klarer jeg ikke å legge det fra meg:smiley:

Det virker uansett som at selger ordner opp

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...