Fyrlykten Svart 17.Februar.2018 Del på Facebook Svart 17.Februar.2018 God tur Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Nord West 420 Svart 17.Februar.2018 Del på Facebook Svart 17.Februar.2018 yrs værvarsel fra 9:25. Eigerøy fyr: Stiv kuling i hekken 14ms mellom 17 og 19. Mindre vind nord og sør og i sentrum melder de samtidig 6ms. Sitér dette innlegget Link to post
lasmarquezas Svart 17.Februar.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Februar.2018 Flott! Fortsatt litt gammel sjø. 7ms rett i rumpa. Skulle hatt stort mannskap og gennaker. Ser ut til å bli en bra dag. Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 17.Februar.2018 Del på Facebook Svart 17.Februar.2018 Går jo unna dette 9-10 knop god hjelp av strømmen tenker jeg Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
lasmarquezas Svart 17.Februar.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Februar.2018 Ja, god hjelp i strømmen. Blåser nå 10ms. Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 17.Februar.2018 Del på Facebook Svart 17.Februar.2018 (redigert) Jaja men nå er du snart i innseilingen til Egersund ca 11nm 1,5 timer hvis det blir der du tar kvelden Iflg Windy ca a1.5 sjø stemmer det ca: ? Redigert 17.Februar.2018 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Heimsjyen Svart 17.Februar.2018 Del på Facebook Svart 17.Februar.2018 Ble så stille på denne tråden. Kom du deg greit fram til Egersund. Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 17.Februar.2018 Del på Facebook Svart 17.Februar.2018 Hmmm. Sidste position fra Karma for over seks timer sider. Håber alt er vel! ? Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth82 Svart 17.Februar.2018 Del på Facebook Svart 17.Februar.2018 Lang dag, slokna sikkert etter ankerdrammen ? Sitér dette innlegget Link to post
Nero II Svart 17.Februar.2018 Del på Facebook Svart 17.Februar.2018 Hm , minner meg om da vi satt og ventet på kidsa: Endte godt, men føltes creepy underveis. Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 17.Februar.2018 Del på Facebook Svart 17.Februar.2018 Havna i godt selskap på land kanskje Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
lasmarquezas Svart 17.Februar.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Februar.2018 Ja, Laluna, møtte en gammel studiekamerat som kom ombord på befaring. Forpurret helt skrivetankene mine. Men hyggelig var det! Ligger godt fortøyd i Egersund. Hadde fin hjelp av strømmen utenfor Lista, men fra Siragrunnen omtrent fikk jeg over 2kn i mot. Mye ruskete sjø, og det var godt å komme inn. Autopiloten har vært super i medsjø. Slik var ikke min tidligere ST2000 tillerpilot, så det var en fryd å danse med sjøene. Dessuten smeltet det meste av snøen ombord. I morgen har jeg et lønnlig håp om Skudeneshavn, men frykter at det kan bli noe motstrøm. Får se hvordan det går. Skal skru på mAIS'en når jeg drar! Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 17.Februar.2018 Del på Facebook Svart 17.Februar.2018 Godt å høre for deg ha en god natt .... Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
lasmarquezas Svart 17.Februar.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Februar.2018 Beklager at jeg ikke fikk postet da jeg kom inn. Setter svært stor pris på at dere følger reisen nordover. Ellers er å si at jeg er strålende fornøyd med båten. Virker som det har vært et riktig kjøp. Men fortsatt virker lugaren absurd stor. Sitter nå med litt musikk på anlegget akkompagnert av regnet som vasker bort snø, salt og alt annet. Snart klar for køya og nye opplevelser. Det fine med morgendagen er at vi ikke helt vet hva den vil bringe. Tusen takk for at dere leser og poster. Setter stor pris på det. Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 17.Februar.2018 Del på Facebook Svart 17.Februar.2018 (redigert) Regn og vind fra vest sa NRK 5ms Redigert 17.Februar.2018 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
lasmarquezas Svart 17.Februar.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Februar.2018 Vi får starte Volvoen, tenker jeg. men først er det natt. Tar på med kald soloseilas og deretter møte gamle venner... Sitér dette innlegget Link to post
Buster Magnum Svart 18.Februar.2018 Del på Facebook Svart 18.Februar.2018 Tøft med slik seilas midt på vinteren. Håper du får filmet litt sjø underveis. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 18.Februar.2018 Del på Facebook Svart 18.Februar.2018 En velfortjent god natt! Sitér dette innlegget Link to post
lasmarquezas Svart 18.Februar.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Februar.2018 Min forsøke å finne meg på kartet. Gjør jeg feil, eller vises båten? Er nå i Sundsgapet. Sitér dette innlegget Link to post
trixie2 Svart 18.Februar.2018 Del på Facebook Svart 18.Februar.2018 (redigert) lasmarquezas skrev for 9 timer siden: Ja, Laluna, møtte en gammel studiekamerat som kom ombord på befaring. Forpurret helt skrivetankene mine. Men hyggelig var det! Ligger godt fortøyd i Egersund. Hadde fin hjelp av strømmen utenfor Lista, men fra Siragrunnen omtrent fikk jeg over 2kn i mot. Mye ruskete sjø, og det var godt å komme inn. Autopiloten har vært super i medsjø. Slik var ikke min tidligere ST2000 tillerpilot, så det var en fryd å danse med sjøene. Dessuten smeltet det meste av snøen ombord. I morgen har jeg et lønnlig håp om Skudeneshavn, men frykter at det kan bli noe motstrøm. Får se hvordan det går. Skal skru på mAIS'en når jeg drar! Strømmen renner nordover, det somskjedde i går var at du gikk i en ‘bakevje’. Å finne slike når du går sørover er mulig og morsomt. Men når du går nordover holder du ut fra land og får strømmen med deg. Ett annet tips, er det mye sjø så går du inn leia ved Jærens merke. Når du passererFeistein så er det nesten stille. Redigert 18.Februar.2018 av trixie2 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 18.Februar.2018 Del på Facebook Svart 18.Februar.2018 Din siste posisjon på MT er fra i går. Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
lasmarquezas Svart 18.Februar.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Februar.2018 Tusen takk, Trixue2. Gode tips. Stamper godt nå. Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 18.Februar.2018 Del på Facebook Svart 18.Februar.2018 Ingen aktivitet på M-AIS prøv å restarte telefonen kan være noe som hikker ....likte ikke landturen i går ;-) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
LALUNA II Svart 18.Februar.2018 Del på Facebook Svart 18.Februar.2018 Ser ut som en rolig dag bare gammelsjø Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
lasmarquezas Svart 18.Februar.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Februar.2018 Har kavet for å få mAIS oppe å gå og fatter ikke hva jeg gjør feil. Er nå omtrent utenfor Orre på Jæren. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.