Jump to content

Båtautomasjon med batteriovervåking og Zigbee

Sjøbliss

Recommended Posts

@Swingswong Jeg ser det er et problem med din bestilling. Den eksterne wifi-antennen er til sh-esp32-ufl, men den er utsolgt. Det er bare sh-esp32 (med intern wifi-antenne) som er på lager der. Skal jeg høre når de får inn igjen den med ekstern antenne, eller går det greit med intern antenne? Den kobles jo til Pi-en med USB, wifi er for andre enheter i systemet du vil koble til.

Da programmerte jeg min etter det som sto her: http://docs.hatlabs.fi/sh-esp32/pages/tutorials/nmea2000-gateway/#software

Jeg brukte en Windows-pc etter å ha fiklet litt med en Pi, jeg fikk ikke lastet inn riktig plug-in til greia. Men med Windows gikk det ganske greit. Så koblet jeg den til NMEA-2000 nettverket og fikk straks fram resultater:

image.png.85f3e85a55e1ef46d602c9575de178df.png

Så det funket med en gang! Jeg koblet ikke til 12V pluss og minus til ESP-en, det funket uten. Jeg har mailet Hatlabs for å sjekke om det er noe problem med å gjøre det sånn.

Jeg har mange av de runde Xiaomi Zigbee sensorene og er fornøyd med dem. Men de ser ut til å ha blitt dyrere.

I båt og bobil hvor avstanden ikke er stor så bruker jeg disse også har jeg lagt inn ATC firmware NOK 51.17  30%OFF | XIAOMI Mijia Bluetooth Thermometer 2 Wireless Smart Electric Digital Hygrometer Thermometer Work with Mijia APP With Battery
https://a.aliexpress.com/_mLLO11w

Har også prøvd de store runde Xiaomi med display men de spiser batteri.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...