Jump to content

Båtautomasjon med batteriovervåking og Zigbee


Sjøbliss

Recommended Posts

@Swingswong Jeg ser det er et problem med din bestilling. Den eksterne wifi-antennen er til sh-esp32-ufl, men den er utsolgt. Det er bare sh-esp32 (med intern wifi-antenne) som er på lager der. Skal jeg høre når de får inn igjen den med ekstern antenne, eller går det greit med intern antenne? Den kobles jo til Pi-en med USB, wifi er for andre enheter i systemet du vil koble til.

Link to post
Share on other sites

Da programmerte jeg min etter det som sto her: http://docs.hatlabs.fi/sh-esp32/pages/tutorials/nmea2000-gateway/#software

 

Jeg brukte en Windows-pc etter å ha fiklet litt med en Pi, jeg fikk ikke lastet inn riktig plug-in til greia. Men med Windows gikk det ganske greit. Så koblet jeg den til NMEA-2000 nettverket og fikk straks fram resultater:

 

image.png.85f3e85a55e1ef46d602c9575de178df.png

 

Så det funket med en gang! Jeg koblet ikke til 12V pluss og minus til ESP-en, det funket uten. Jeg har mailet Hatlabs for å sjekke om det er noe problem med å gjøre det sånn.

 

 

Link to post
Share on other sites

Forsøker meg med et generelt spørsmål ettersom tråden heter «Båtautomasjon med batteriovervåking og Zigbee». Noen som kjenner til steder å kjøpe rimelig(ere) temperatursensorer (batteri) med Zigbee? Ali sine har begynt å koste en del når jeg skal ha noen. 

Redigert av snekkerbod (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg har mange av de runde Xiaomi Zigbee sensorene og er fornøyd med dem. Men de ser ut til å ha blitt dyrere.

 

I båt og bobil hvor avstanden ikke er stor så bruker jeg disse også har jeg lagt inn ATC firmware NOK 51.17  30%OFF | XIAOMI Mijia Bluetooth Thermometer 2 Wireless Smart Electric Digital Hygrometer Thermometer Work with Mijia APP With Battery
https://a.aliexpress.com/_mLLO11w

 

Har også prøvd de store runde Xiaomi med display men de spiser batteri.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...