Swingswong Svart 23.September.2022 Link til dette innlegget Svart 23.September.2022 Frakten fra hatlabs gjør det dumt å kjøpe 1 stk. Er det flere som vil ha kan vi kjøpe sammen? Sitér dette innlegget Link to post
Mastiff Svart 23.September.2022 Link til dette innlegget Svart 23.September.2022 Jeg mailet og fikk stoppet sendingen av bestillingen min. Hvis noen flere vil være med på den, er det bare å si fra! 👍🤘 Sitér dette innlegget Link to post
Mastiff Svart 23.September.2022 Link til dette innlegget Svart 23.September.2022 Swingswong skrev 1 time siden: Om du kun skal ha det som en automatisert start og fortsatt kan starte manuelt er det nok fint. Bra, takk! Jeg skal måle hva som er hva på kabelen. 👍 Sitér dette innlegget Link to post
Mastiff Svart 24.September.2022 Link til dette innlegget Svart 24.September.2022 @Swingswong og alle andre, vil dere henge dere på bestillingen min av NMEA 2000 ESP-tolken Sailorhat? Jeg kan fordele dem rundt når de kommer. Ellers ber jeg ham sende den på mandag, som han skulle. Sitér dette innlegget Link to post
Swingswong Svart 25.September.2022 Link til dette innlegget Svart 25.September.2022 Jeg er med. Jeg vil ha alle komponentene for å sette den i boksen pluss display. Sitér dette innlegget Link to post
Mastiff Svart 25.September.2022 Link til dette innlegget Svart 25.September.2022 (redigert) Den er grei! Noen flere? Ellers legger jeg til det i morgen og kjører bestillingen. Så sier jeg fra når den kommer og sender til deg. Redigert 25.September.2022 av Mastiff (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Swingswong Svart 25.September.2022 Link til dette innlegget Svart 25.September.2022 (redigert) Flott. Med antenne også Redigert 25.September.2022 av Swingswong (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 25.September.2022 Link til dette innlegget Svart 25.September.2022 Heisan! Seint ute men er interessert i samme sett (gateway) inkl koplinger til NMEA2000 + 2 stk ADS1115 som de hadde til en noenlunde hyggelig pris (Kinagutta sender bare ADS1015 så det har jeg gitt opp - den er bare 12 bits). Sitér dette innlegget Link to post
Mastiff Svart 25.September.2022 Link til dette innlegget Svart 25.September.2022 (redigert) @FantinoInteressert betyr da "jeg skal ha"? 😁 Redigert 25.September.2022 av Mastiff (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 25.September.2022 Link til dette innlegget Svart 25.September.2022 Ja var klønete skrevet = ‘skal ha’ Sitér dette innlegget Link to post
Mastiff Svart 25.September.2022 Link til dette innlegget Svart 25.September.2022 Den var litt klarere, ja. Da etterbestiller jeg for dere i morgen. Jeg har valgt det finske postvesenet, ikke UPS, for UPS har en tendens til å komme med veldig mange morsomme gebyrer for tollklarering, utlegg osv. Sitér dette innlegget Link to post
Mastiff Svart 26.September.2022 Link til dette innlegget Svart 26.September.2022 @Swingswong Jeg ser det er et problem med din bestilling. Den eksterne wifi-antennen er til sh-esp32-ufl, men den er utsolgt. Det er bare sh-esp32 (med intern wifi-antenne) som er på lager der. Skal jeg høre når de får inn igjen den med ekstern antenne, eller går det greit med intern antenne? Den kobles jo til Pi-en med USB, wifi er for andre enheter i systemet du vil koble til. Sitér dette innlegget Link to post
Swingswong Svart 26.September.2022 Link til dette innlegget Svart 26.September.2022 Intern er ok Sitér dette innlegget Link to post
Mastiff Svart 26.September.2022 Link til dette innlegget Svart 26.September.2022 Den er grei. Sitér dette innlegget Link to post
Mastiff Svart 27.September.2022 Link til dette innlegget Svart 27.September.2022 https://sporing.bring.no/sporing/CE905856531FI Sier fra når den dukker opp og momsen er betalt, så fordeler jeg kostnadene. Frakten er gratis siden vi har kjøpt for over 100 Euro. Sitér dette innlegget Link to post
Swingswong Svart 27.September.2022 Link til dette innlegget Svart 27.September.2022 Herlig! Om du planlegger å programmere din i nærmeste fremtid, tar du deg kanskje bryet med å dumpe programmet ned på de to andre også? Sitér dette innlegget Link to post
Mastiff Svart 28.September.2022 Link til dette innlegget Svart 28.September.2022 @Swingswong Det er sjelden det går mer enn fem minutter fra jeg får noe nytt til det er prøvd, så det kan jeg sikkert. Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 28.September.2022 Link til dette innlegget Svart 28.September.2022 Mastiff skrev 1 time siden: @Swingswong Det er sjelden det går mer enn fem minutter fra jeg får noe nytt til det er prøvd, så det kan jeg sikkert. Jeg har planer om å få den hatten til å gjøre flere ting så jeg må nok pusle det sammen selv 😊 Sitér dette innlegget Link to post
Mastiff Svart 28.September.2022 Link til dette innlegget Svart 28.September.2022 Greit. Jeg tenkte bare å legge inn grunnoppsettet for NMEA2000-overgang, men da lar jeg din være. Sitér dette innlegget Link to post
Swingswong Svart 28.September.2022 Link til dette innlegget Svart 28.September.2022 Fint om du overfører til min. Jeg skal forsøke å få noe vettugt ut av diagnosen. Nettverket mitt er i orden tror jeg, men Raymarine surrer det til 😩 Sitér dette innlegget Link to post
Mastiff Svart 28.September.2022 Link til dette innlegget Svart 28.September.2022 Det skal jeg gjøre. Sitér dette innlegget Link to post
Mastiff Svart 6.Oktober.2022 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2022 Da programmerte jeg min etter det som sto her: http://docs.hatlabs.fi/sh-esp32/pages/tutorials/nmea2000-gateway/#software Jeg brukte en Windows-pc etter å ha fiklet litt med en Pi, jeg fikk ikke lastet inn riktig plug-in til greia. Men med Windows gikk det ganske greit. Så koblet jeg den til NMEA-2000 nettverket og fikk straks fram resultater: Så det funket med en gang! Jeg koblet ikke til 12V pluss og minus til ESP-en, det funket uten. Jeg har mailet Hatlabs for å sjekke om det er noe problem med å gjøre det sånn. Sitér dette innlegget Link to post
snekkerbod Svart 6.Oktober.2022 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2022 (redigert) Forsøker meg med et generelt spørsmål ettersom tråden heter «Båtautomasjon med batteriovervåking og Zigbee». Noen som kjenner til steder å kjøpe rimelig(ere) temperatursensorer (batteri) med Zigbee? Ali sine har begynt å koste en del når jeg skal ha noen. Redigert 6.Oktober.2022 av snekkerbod (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Dreuf Svart 6.Oktober.2022 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2022 Jeg har mange av de runde Xiaomi Zigbee sensorene og er fornøyd med dem. Men de ser ut til å ha blitt dyrere. I båt og bobil hvor avstanden ikke er stor så bruker jeg disse også har jeg lagt inn ATC firmware NOK 51.17 30%OFF | XIAOMI Mijia Bluetooth Thermometer 2 Wireless Smart Electric Digital Hygrometer Thermometer Work with Mijia APP With Battery https://a.aliexpress.com/_mLLO11w Har også prøvd de store runde Xiaomi med display men de spiser batteri. Sitér dette innlegget Link to post
Swingswong Svart 6.Oktober.2022 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2022 Har du testet å bruke Actisense software med den? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.