Jump to content

Seilbåt med bokomfort som White Lady, P440 med rederlugar med ordentlig seng, finnes det?


Bjørn Løvjomås

Recommended Posts

Det ble en jobbtur til Egersund i stedenfor i dag. Så får jeg prøve å komme meg til Oslo i morgen, om den ikke er solgt. Megler lovte å gi meg beskjed om det kom inn et bud. Så den kan ikke være solgt. 

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Bjørn Løvjomås skrev 2 minutter siden:

Det ble en jobbtur til Egersund i stedenfor i dag. Så får jeg prøve å komme meg til Oslo i morgen, om den ikke er solgt. Megler lovte å gi meg beskjed om det kom inn et bud. Så den kan ikke være solgt. 

Som sagt Bjørn, de meglerne skal du ta med en solid klype salt!😁😁

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

Om den båten er i særlig god stand og prisen lav, så er du neppe alene om å være interessert i den, særlig om man skal tro på det som sies om markedet. (Samtidig er kanskje det eksplosive markedet på vei til å dabbe av, ettersom mange er i eller har hatt ferie)
 

Du skal jo ha bobåt, og du har bobåt å bo i fortsatt. 
hva tenker du om kjøpetidspunkt nå, kontra til høsten? Like så, salg av den gamle båten. 
Det blir jo fort 100k eller mere fra eller til. 

Redigert av Eureka (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Det korte svaret @Eureka, er vel egentlig at jeg hadde sett for meg at når jeg fikk det motortrøbbelet, så utsatte jeg litt båtbytte.  Men så dukket denne  båten opp. Å da ble fristelsen litt for stor. 

Skulle den ryke, pga stor interesse, så er ikke det noen stor krise for meg. Jeg har fortsatt god tid. Å koser meg veldig i white lady 👍

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Merkelig hendelse, jeg har vært på befaring. Men brukte bare noen få minutter på å bestemme meg for at denne båten ikke skal bli min. Så det ble bomtur. Men absolutt verd turen. 

Sengeløsningen var brukbar, men falt ikke i smak, sofa passet meg absolutt ikke. De to tingene var nok til at jeg bestemte meg. Det luktet også septik i båten. Det var lekasje i taket. Det var med å gjøre meg helt sikker. 

Sikkert årets korteste befaring.  Men det var mange på visning. Det fikk jeg bekreftet,  ved at jeg møtte en som akkurat hadde vært der, å en kom mens vi var der. Det var også kommet inn bud på 1.1. 

Jaja. Godt å få roet seg litt. 😂😂😂

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

👍 Godt at det var du som bestemte at du ikke skulle ha båten. Som andre har sagt - jeg er ikke sikker på om det faktisk lå/ligger bud inne. Det er kjent psykologisk press for å få kjøpere til å ta avgjørelser som ikke er helt gjennomtenkt.

 

Greit å få lukt bort en modell. Kanskje du skal bare gå og kikke litt ‘all over the place’ for å finne ut hva du liker 

Link to post
Share on other sites

bjorngb skrev 1 minutt siden:

Kanskje du skal bare gå og kikke litt ‘all over the place’ for å finne ut hva du liker 

Egentlig et veldig godt tips.

Jeg likte utrolig godt løsningene i Bav 50 vision.

Kanskje finnes det like gode løsninger i andre båter. 

Tips...inviter sørlendingen på visning i seilbåten din. :flag_bp:

@Lanber, jeg sammenliknet følelsen med første gang jeg var ombord i white lady.  Det smalt rett i hjerterota med en gang. Denne gangen smalt det helt annen plass.😂😂😂

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

mulig denne er over budsjett, men absolutt en gedigen bobåt (Bav 50):

 

https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=173368436

 

eller hva med en katamaran?

 

https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=148070493

Redigert av Framtia (see edit history)

Framtia på AIS

 

Seiling - den dyreste måten å reise gratis....

Link to post
Share on other sites

@Framtia, det var jo slik en jeg hadde tilbud om å kjøpe for mellom 1.1 og 1.2. Jeg var helt klar for det. Hadde faktisk samme godfølelsen som den gang jeg kjøpte white lady. Men så ble båten overført fra Rogaland plastsevice til et annet firma som driver med salg av båt. Da steg prisen med 200k. Altså opp til 1.4. Det er desverre for høyt for meg. For å si det teatralsk, mitt hjerte brast😂😂😂

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Framtia skrev 1 time siden:

Her er et rimeligere alternativ.

Kontaktet mannen. Det er sønnen som har brukt båten som bobåt. To lugarer forut. Men eier mente det kunne bygges om til en stor lugar. Fikk beskjed om at det var bare å gå ombord. 

Spennende dag dette...👍

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Lanber skrev 17 minutter siden:

Forpigg er ikke noen ideell eierlugar på seilbåt for sjøgang.  

Har prøvd på kryss, ikke innafor. 

Det kan være, men når vi går om nettene og kona er til rors, sover jeg i salongen, eller på døren rett i nærheten av cockpit. Vi har vel gått to netter etter hverandre på det meste.

 

Men snakk om det - så så vi på Elan 434. Det ligger en i Danmark med owners cabin bak. Det ser litt snadder ut. Vi vurderte en slik, men den vi så på ble solgt før vi var klare til å kjøpe. 
 

@Bjørn Løvjomås - du er velkommen ombord i vår Hanse 430 hvis du er i Stavanger-området. 

Redigert av bjorngb (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Litt på sidelinjen @Framtia, går det ikke an å ha tau med strekkavlastning de første 2 meterne av kjettingen? For å unngå bråk av kjetting mener jeg? Har forstått det slik at det er det smart å ha uansett. 

 

Spennende å se hva du ender opp med Bjørn!

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Link to post
Share on other sites

Dra på visning på alle båter du ser. Da får du et bedre overblikk over hva du vil ha, og hva du ikke vil ha. Ikke bry deg om prisen på båten enda. Har ikke no å si om den koster 500 båtpenger eller 2.5 Millioner. Er bedre å se på for mange båter enn for få :giggle:

 

Båter du kan se på er:

Jeanneau Sun Odyssey XX DS

Bavaria Ocean 47

Hanse 461

Dufour XXX Grand Large

Elan 45

X-482

 

 

Redigert av enslagsgjest (see edit history)

Jeg er en slags gjest

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...