Jump to content

Seilbåt med bokomfort som White Lady, P440 med rederlugar med ordentlig seng, finnes det?


Bjørn Løvjomås

Recommended Posts

Jeg har hatt en søsterbåt av den jeanneau'en. Det er egentlig ikke så mye alvorlig som kan gå galt med dem. Motoren er av de beste man finner. Det er vel et par ting du du bør være klar over. 1. Rorstammen er aluminium og bør sjekkes for korrosjon. 2. Bunnstokken som mastetøtten står på er bygd av innlaminert kryssfiner. Dette går fint så lenge det er tørt rundt, du må bare sjekke at det ikke er noe som tyder på at den har gitt seg litt, i så fall blir det en reparasjonsjobb der. 3. Sjekk de limte vinduene for lekkasje. Nå limes jo vinduene på nesten alle nye båter, men dette begynner å bli en stund siden. 4. Sjekk også for lekkasjer i skjøt mellom dekk og skrog. Flesteparten av skruene er skrudd gjennom listen uten bolt på undersiden.

 

Og så kan du være klar over at båten nok ikke matcher en P440 på innvendig volum. Men den er fin, altså :)

Motorbåt er harry - A. Rosèn

Link to post
Share on other sites

Albertine skrev 47 minutter siden:

Var jo så vidt i kontakt med deg på PM for et drøyt år siden og lurte på om du skulle selge

Jeg må bare beklage, dette hadde jeg helt glemt. Beslutningen om å selge kom veldig brått på denne gangen. Det var en som spurte etter prinsesser med feil...han likte å ha noe å fikse på🙂

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Bjørn Løvjomås skrev 18 minutter siden:

Jeg må bare beklage, dette hadde jeg helt glemt. Beslutningen om å selge kom veldig brått på denne gangen. Det var en som spurte etter prinsesser med feil...han likte å ha noe å fikse på🙂

Ikke noe å beklage Bjørn, jeg handlet ny båt i våres, og er veldig fornøyd. Jeg kjenner meg godt igjen i prosessen du er i mtp å finne ny båt ihvertfall. Spennende tider selv om det sikkert er vemodig å kvitte seg med boligen sin.

Link to post
Share on other sites

5 hours ago, Kanalkapteinen said:

Jeg hadde gått for denne, tett på drømmebåten vil jeg si. I alle fall i den prisklassen. Håper du kjøper den og tar alt som må tas, så kjøper jeg den av deg om fem år 🤩👍

https://www.finn.no/283024550

 

3 hours ago, Bjørn Løvjomås said:

Tampen brenner😉

 

Bare si fra om du vil jeg skal ta en kikk (og evt kjøre den ned til Arendal for deg hehe :tongue: )?

Og ja, jeg mente kjøre hehe :giggle:

Redigert av sap_2000 (see edit history)

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

sap_2000 skrev 27 minutter siden:
Kanalkapteinen skrev for 5 timer siden:

Jeg hadde gått for denne, tett på drømmebåten vil jeg si. I alle fall i den prisklassen. Håper du kjøper den og tar alt som må tas, så kjøper jeg den av deg om fem år 🤩👍

https://www.finn.no/283024550

Vis hele sitatet  

 

Bjørn Løvjomås skrev for 3 timer siden:

Tampen brenner😉

 

Bare si fra om du vil jeg skal ta en kikk (og evt kjøre den ned til Arendal for deg

Ehhh.  Nefju.. det heter i så fall å føre .. ikke kjøre.. åsså er det stilk på den.. så den må seiles.. sjonkel hakke råd til diesel😅😅😅

Skal inn med frøken til fredag....😉 hvor er nefju

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Antar det er den SO performance 39 som er den andre kandidaten, synes denne var bra priset og brukbart utstyrt og etter mitt syn et bedre kjøp en den blå (og blå båt i seg selv = mere jobb med polering),men tror fort at du lar deg imponere av akterkøyen og tilhørende adkomst til den på 43 foteren, og at denne derfor er en bedre bobåt.

Link to post
Share on other sites

Bjørn Løvjomås skrev for 15 timer siden:

Jeg må bare beklage, dette hadde jeg helt glemt. Beslutningen om å selge kom veldig brått på denne gangen. Det var en som spurte etter prinsesser med feil...han likte å ha noe å fikse på🙂

Han er ikke den eneste som har lurt på White Lady de siste åra :giggle:

Link to post
Share on other sites

Albertine skrev for 17 timer siden:

Nå vet ikke jeg hvordan man kopierer link fra Facebook men på "hyggelige båtfolk" gruppa er det en som selger denne.  Har ikke greie på seilbåt, men synes dette hørtes billig ut. 

Screenshot_20230109-070006_Facebook.jpg

Den så fin ut på bildene. Alt av fasciliteter og stor plass 

Link to post
Share on other sites

Det ser ut til å være båten til leiohel på forumet. Han døde dessverre i år etter lengre tids sykdom. Det stod en liten nekrolog på en Land Rover-side for en tid tilbake, da han også var aktiv i det miljøet.

 

Tror det er gjort en del med båten og at den kan være verdt en titt.

Redigert av pirlo (see edit history)
Link to post
Share on other sites

pirlo skrev 42 minutter siden:

Det ser ut til å være båten til leiohel på forumet. Han døde dessverre i år etter lengre tids sykdom. Det stod en liten nekrolog på en Land Rover-side for en tid tilbake, da han også var aktiv i det miljøet.

 

Tror det er gjort en del med båten og at den kan være verdt en titt.

 

Det kan nok stemme. Mener denne båten ble solgt for kort tid siden og at det nå er ny eier som selger båten videre (til en pris godt over det han gav). 

Link to post
Share on other sites

pirlo skrev for 2 timer siden:

Det ser ut til å være båten til leiohel på forumet. Han døde dessverre i år etter lengre tids sykdom. Det stod en liten nekrolog på en Land Rover-side for en tid tilbake, da han også var aktiv i det miljøet.

 

Tror det er gjort en del med båten og at den kan være verdt en titt.

 

LAKA skrev for 1 time siden:

 

Det kan nok stemme. Mener denne båten ble solgt for kort tid siden og at det nå er ny eier som selger båten videre (til en pris godt over det han gav). 

Båten ligger i Fredrikstad. Jeg har skrudd litt på den etter at Leif Ove døde. Har snakket med @Bjørn Løvjomås om denne. 
Både han og jeg er for høy for denne båten. 
Og jeg kan avkrefte at det bare er å flytte rett inn.  Båten ble solgt for 450’ til oppkjøper. 

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

Da er sannelig en epoke over. Nå er White Lady snart historie I Arendal.  Vemodig,  og tårene presser på. Takknemlig for den tiden jeg har fått glede meg over et aldeles fantastisk båtliv. En kvalitetsopplevelse🥰 det har vært et fantastisk forhold mellom meg og denne gilde båten. Fredag ettermiddag kommer det en ny eier, som skal ta med seg det som alltid kommer til å være drømmebåten min.  20230112_231722.jpg.fa291f34e8f540babcab2a81a6447295.jpg

 

20230112_231807.jpg.8016b3dc4a5f3f7284e612f7a2f00e3c.jpg20230112_230145.jpg.971503f8fb903ce340dceb9672789784.jpg20230112_230129.jpg.0f166681dcd06827b6a2a35233f3a97c.jpg20230112_230100.jpg.4540afc7a88a117cba5c689c266764de.jpg

jeg ønsker nye eier lykke til med turen hjem til Halden, og håper virkelig han får nyte det gode liv i denne båten. Det er ting å ta tak i, men en ung og sterk dyktig båtmann gleder seg til å ta tak i denne flotte damen. 

 

takk for et fantastisk liv med White Lady 

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...