Jump to content

Seilbåt med bokomfort som White Lady, P440 med rederlugar med ordentlig seng, finnes det?


Bjørn Løvjomås

Recommended Posts

Har en helt ny Samsung kombimaskin hjemme. Vasker helt som den gamle, men tørking tar lang tid om du fyller mye i maskinen, og blir heller ikke alltid helt tørt på første forsøk. Med lite tøy tørker den greit.Men da den ikke har tradisjonelt luftfilter blir det litt støv i rommet den står i, og da loet i utgangspunktet følger vannet ut, er det en liten fare for oppsamling/blokkering om du har liten dimensjon eller skarpe bend i båten. Vi opplever at vi nå må rengjøre en sil som ligger i utløpsrøret, dette gjorde vi aldri med tradisjonell todelt løsning.

Men er ikke imponert over kvaliteten til Samsung (dør som nekter å åpne, lekker vann under, har reklamert og fått en ny, men ser de samme tendensene på denne) så velg gjerne et annet merke.

Link to post
Share on other sites

I hus, ikke båt:

Vi kjøpte dyr AEG kombimaskin for noen år siden. Gikk fra «billig» Whirlpool kombi.

Største forskjellen (som jeg mener er VELDIG viktig) er at den har eget lofilter, samme som vanlige tørketromler.
Whirlpoolen hadde ikke det og blei tett på jevnlig basis. Den var «smart» og skulle skylle støvet ut med vann… blei bare en stor, illeluktende ball med gugg baki maskinen. 

 

Vi er stort sett veldig fornøyd med kombi, men hadde vi hatt plass ville vi gått for 2 maskiner.

Redigert av Stekepanne (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Stekepanne skrev 1 minutt siden:

Whirlpoolen hadde ikke det og blei tett på jevnlig basis. Den var «smart» og skulle skylle støvet ut med vann… blei bare en stor, illeluktende ball med gugg baki maskinen. 

Takk for godt tips. Lurt å tenke på

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

  • 4 måneder senere...

Kanskje like greit, så slipper du alt stresset med å bestemme deg for hvilket av de 3 toalettene du skal bruke i nådens stund... :giggle:

 

Fin båt!

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...

White Lady er solgt😥

Trist, men også litt spennende.  

Hun skal overleveres i slutten av denne mnd. Ny eier betaler straks skjøtet kan overføres.  

Sitter med tårer i øynene mens jeg skriver dette. 

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Gabi skrev 4 minutter siden:

Noe spennende ellers på gang da siden du har solgt White Lady?

Jeg har vurdert utrolig mye frem og tilbake. 

Både leilighet, bobil, motorbåt og seilbåt. 

Slik det ser ut nå, så er det nok en seilbåt som frister mer enn andre. Den har vært nevnt på Bp i det siste.. 

Men ingenting er håndfast, annet enn salget av White Lady 

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Bjørn Løvjomås skrev 9 minutter siden:

Jeg har vurdert utrolig mye frem og tilbake. 

Både leilighet, bobil, motorbåt og seilbåt. 

Slik det ser ut nå, så er det nok en seilbåt som frister mer enn andre. Den har vært nevnt på Bp i det siste.. 

Men ingenting er håndfast, annet enn salget av White Lady 

 

Hei.

 

Spanande. Kan det vera ein Formosa, eller Moody, du tenkjer på?

 

For nokre år sidan vurderte du vel katamaran. Er det framleis aktuelt?

 

Var det lett å få seld båten?

 

Lykke til vidare i prosessen.

 

Link to post
Share on other sites

Ojoj, her skjer det spennende ting.

Da blir det en ny spennende prosess med ny båt å følge med på.

Skjønner godt det med tårer i øynene og akutt båtabstinens, godt du har en liten seilbåt du kan tenke på fortsatt.

 

Nå må du jo bestemme deg, motor eller seil :sailing:, men på vannet skal du vel være fortsatt.

Hilsen

Lurvetass

 

Link to post
Share on other sites

@Ask

Moody og Formosa er nok noe dyre for meg. Å jeg er ikke veldig begeistret for mye treverk ute. 🙂

Salget gikk ganske lett egentlig. Den ble aldri annonsert, å er blitt solgt som delebåt, forslag fra nye eier, slik at jeg ikke trengte å være redd for krav og spørsmål om feil og mangler. Jeg er meget fornøyd med kjøper av båten. Han vill pusse den opp å få gammel dame til å skinne. Det fortjener ho👍

Katamaran er spennende,  men jeg har senket budsjettet noe. Slik at de fleste katamaraner blir for dyrt. 

1 mill ser jeg for meg. Ca🙂

@lurvetass, livet mitt blir for fattig, dersom jeg ikke kommer meg på vannet tror jeg🙂

Så målet er å lande en handel i løpet av vintersesongen. 

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Gratulerer med et spennende og vemodig salg, med en tydeligvis god kjøper!

 

Jeg håper at rette båten kommer 

, nærmest bokstavelig talt, seilende inn i livet ditt nå. :yesnod:

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Link to post
Share on other sites

Bjørn Løvjomås skrev 1 time siden:

livet mitt blir for fattig, dersom jeg ikke kommer meg på vannet tror jeg🙂

Så målet er å lande en handel i løpet av vintersesongen

 

 

Lykke til med båtkjøp. Det er nok et litt begrenset marked på Finn.no nå når det gjelder seilbåter, men når våren etterhvert nærmer seg så pleier utvalget å øke. Lykke til, uansett! 

 

Link to post
Share on other sites

Bjørn Løvjomås skrev for 5 timer siden:

White Lady er solgt😥

Trist, men også litt spennende. 

Jøss, dette var kanskje en litt uventet bombe akkurat nå på denne tiden av året. Blir nesten litt usikker på hva man skal si; gratulerer eller kondolerer?

 

Link to post
Share on other sites

Gratulere og kondolere @Bjørn Løvjomås 
Håper du får en god erstatning.

Jeg hadde gått for denne, tett på drømmebåten vil jeg si. I alle fall i den prisklassen. Håper du kjøper den og tar alt som må tas, så kjøper jeg den av deg om fem år 🤩👍

https://www.finn.no/283024550

 

Tråden om Livet med Windy 8600MC
Tråden om Livet med Draco Summerwind 24

Det er vel, det er vel med min sjel.

Link to post
Share on other sites

Komodo skrev for 1 time siden:
Komodo skrev for 1 time siden:

Jøss, dette var kanskje en litt uventet bombe akkurat nå på denne tiden av året. Blir nesten litt usikker på hva man skal si; gratulerer eller kondolerer?

 

Jeg liker jo bomber😅😅😅

Både gratulerer og kondolerer er på rett plass. :flag_bp:sånn jeg føler det selv🙂

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Bjørn Løvjomås skrev 53 minutter siden:
Kanalkapteinen skrev for 2 timer siden:

Håper du får en god erstatning.

Jeg hadde gått for denne, tett på drømmebåten vil jeg si. I alle fall i den prisklassen.

Tampen brenner😉

 

Denne bør være en no brainer så lenge tilstanden er ok, særlig når du skal bo i båten. Stor eierlugar og lys salong vil da være gull verdt. 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...