Jump to content

Pakkboks som må etterfylles


Goddis77

Recommended Posts

Har Frydenbø Sabb Motor sluttet med 45 mm aksling ?

Hvis jeg husker rett leverte Sleipner oljeboks med  en slange  vrien å fylle. så med to slanger lik din  og  siste to slanger med lufte skrue.  bare å lufte i gummi hylsa.

Ville beholdt den boksen hvis du ikke er stinn av gryn.

 

PS.  bruk denne slangeklemma godkjent med en klemme.

Eksosklemme slangeklemme 304, Se utvalget

Redigert av Roger jo (see edit history)

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Link to post
Share on other sites

Roger jo skrev 7 minutter siden:

Har Frydenbø Sabb Motor sluttet med 45 mm aksling ?

Hvis jeg husker rett leverte Sleipner oljeboks med  en slange  vrien å fylle. så med to slanger lik din  og  siste to slanger med lufte skrue.  bare å lufte i gummi hylsa.

Ville beholdt den boksen hvis du ikke er stinn av gryn.

 

Tror jeg beholder den ja, men må få skaffet riktige simmeringer og gummihylse. Har ikke helt løst den floken enda. 

Link to post
Share on other sites

Goddis77 skrev On 4.12.2020 at 13.23:

Hei,

Sleipner kan levere ART. CUT 45M (45 - 60,32mm METALL)

 

Etter det jeg kan finne på nett, så er det de målene her som benyttes på 45 akslingen når det gjelder cutless. 45mm x 60.32mm

Kan jeg da gå ut fra at det er den størrelsen jeg skal ha?

 

https://www.marineshop.no/sleipner/137593/sleipner-cutlesslager-35-50mm-35x50x140

 

 

Link to post
Share on other sites

 (60,32 mm)  ser stift ut hvis du målte  Stevnelagret ute til 60mm ?

legg Cutlesslaget i frysen og lunk  litt på hylsa varmer du for mye kan det bli lekkasje.

 

Send en mail til post@progressing.no de er store på Aksler/ Cutlesslager /pakkbokser

Importør: Progress Ingeniørfirma AS PB 189 Kjelsås, 0411 Oslo Telefon: 2202 7900 E-post: post@progressing.no Web: www.progressing.no

Redigert av Roger jo (see edit history)

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Link to post
Share on other sites

Tok en annen gammel skyvelære og målte med den nettopp. Fikk da en anelse mer enn 60mm, så 60,3mm kan fort stemme her.

Er jo alltid litt forskjell i nøyaktigheten på dette skyvelærene.

 

Tror jeg tar sjansen på å bestille meg et slikt som dette her i messing fra Sleipner, så får vi se hvordan det går.

Godt mulig jeg tar en runde i fryseren med det først.

Link to post
Share on other sites

Goddis77 skrev for 7 timer siden:

Må boltene på klemflensen opp mot girflensen være fingjengede?

Vet det er krefter i sving, og har lest i andre tråder at en bør ha riktige bolter her.

Noen kommentar på det? Er ikke lett å finne butikk som driver med fingjenger her i Bergen.

Jeg har uten at det er fasiten 

UNF10,9 mm  tykk 8.8 kval

Du må måle hullene  gir og klemflensen  for å få rette bolter Eller ta med klemflensen er best.

Würth er på Minde og Nyborg. 

 

PS ta med skyvelærene til TESS og få de kontrollert.  

du kan ikke måle slik "" Fikk da en anelse mer enn 60mm, så 60,3mm kan fort stemme her."

Ellers ender det med å sette Cutlesslagret  fast  på vei inn..... 

 

Redigert av Roger jo (see edit history)

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Link to post
Share on other sites

Roger jo skrev 6 minutter siden:

Jeg har uten at det er fasiten 

UNF10,9 mm  tykk 8.8 kval

Du må måle hullene  gir og klemflensen  for å få rette bolter Eller ta med klemflensen er best.

Würth er på Minde og Nyborg. 

 

PS ta med skyvelærene til TESS og få de kontrollert.  

du kan ikke måle slik "" Fikk da en anelse mer enn 60mm, så 60,3mm kan fort stemme her."

Ellers ender det med å sette Cutlesslagret  fart  på vei inn..... 

 

 

Har innom flere marinesjapper og utallige nettsider nå. De alle henviser til 45x60,32. Så da må jeg nesten teste det.

Kan ikke vært noe voldsomt spesielt jeg har på denne her som ingen andre har. Er en NW900 dette her.

Link to post
Share on other sites

Var innom E-Lund i dag og fikk nye simmeringer til pakkboksen. Rustfrie ringer :smiley:

20201207_183606.jpg.9a1558285cab5fdb90e535a82fa9e0c6.jpg  20201207_183623.jpg.bca9a6f67785577e14045c5a1f61b5fb.jpg

 

Var noe drit å få på igjen, så måtte bruke mye makt. De ser fint ut etterpå, så det ser ut til at de overlevde.

 

Kjøpte også med meg nye bolter også på samme butikken for klemflensen mot aksling sammen med gjengefornyer.

20201207_184736.jpg.2621f51d75b3242748c925def53dec39.jpg  20201207_184742.jpg.cc462674a8c6d0f750e2a6b6725b4ad8.jpg
 

De hadde ikke fin gjengede bolter på E.Lund, så da ble det opp på Tools Kokstad for å skaffe dette.

Det er visst de samme boltene som sitter på alle moderne biler sine bilbelter sa han. Så da bør det være futt i disse her :smiley:

 

 

 

Redigert av Goddis77
Går visst ikke å dra bilder inn fra google foto (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...