Jump to content

Astor velger seg ny båt med råd og vink.


Astor

Recommended Posts

Dossen sluttet å virke i går. Det sitter et toalett av typen manuell ombord. Den pumper ikke inn vann. Trolig bare noe som trengs å bytte.

Litt flaks skal en jo også ha. Som regel slutter dassen å pumpe UT og det er jo langt mer plagsomt :puke:

 

Gratla med flott båt :cheers:

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Dossen sluttet å virke i går. Det sitter et toalett av typen manuell ombord. Den pumper ikke inn vann. Trolig bare noe som trengs å bytte.

 

 

Astor været var bra idag så jeg var nesten på tur til Sætre for og se damen .Men så kom vinden og regnet igjen så jeg ga f..

 

Dossen din . Tenkte og komme med et forslag som har funke flere ganger hos andre da vi har gjort det. Ta av slangen som suger,hold noe forann slik at den ikke klarer og suge når du pumper ,da kan det fort være iorden igjen .Kan være noe som legger seg i innløpet og når du pumper og holder forran slangen så kan det løsne og alt er topp igjen .Kan jo prøve og gjøre det med flere av slangene vis det ikke funker med en gang på den ene.

Kun et nesten gratis forslag som kan være vært og prøve .....

 

Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Gratulerer med ny båt, Astor!

Jeg visste jeg hadde "gamle-Astor" på noen sekunders videosnutt fra Horten. Har funnet den fram og laget en kort nostalgia til deg. Du finner den her: Astor på MorMajor

 

Med hilsen

ter-av

 

ps. vil du ha snutten til egen hjemmeside kan du selvfølgelig få det :yesnod:

Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com .

Link to post
Share on other sites

Her kommer noen bilder av nybåten.

 

 

Bilde

Thor: Her er et bilde av førerstolen.

 

Bilde

 

Bilde

 

 

Bilde

 

Bilde

 

I tillegg er det et stort toalett, og en dobbel stiukkøye og en enkel. Jeg hadde for lite lagringsplass på BP for å vist disse. Det er full ståhøyde over alt, unntatt i stikkøyene selvfolgelig.

 

Bak er det et stort lasterom. (Lagringstrom)

 

Båten er fullisolert og nytrukket. Alt MEGET pent gjort av den forrige eieren.

Redigert av Astor (see edit history)


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Skikkelig VHF også, ser jeg. :yesnod: Kun det beste er godt nok. :yesnod:

 

Er båten uten akterlugar, Astor? Siden du snakker om "lagringsrom"?

 

Det er et stort lasterom bak. Ikke akterlugar. Det er her jeg tenkt å ha vårt bulgaske orkester i sommersesongen. (Bror til fruen. Han med trekkspillet)

 

Fra spøk til revol...! Der nede har jeg allerede satt endel stabledunker til skjøtekabler og elektrisk, tauverk, øl og mineralvann, stoler og bord til bruk på land, samt oppbevaring av våre to flygler, det hvite og det sorte, når de ikke er i bruk. Her er det også døradkomst inn til gear og den bakre delen av hovedmotoren. Forbruksbatteriene står også her. Samt en 400 liters drivstofftank.

 

I tillegg er det en liten kum, som kan brukes til å ha fiskefangsten i, el. Her er det også varmt og kaldt vann til dusjen. Noen bruker den til badekum for de minste ombord. Str. ca. 65 x 40 cm. Dybde 50 cm.

Redigert av Astor (see edit history)


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Drømme om sånn ein båd eg....snufs ka ska eg gjør....! :lol:

 

Har lenge gått og sett langt etter Nord West-båtene. Når en båtvenn i havna bød meg ombord var det gjort. Det samme sier fruen. En robust båt som tåler en sjøsprøyt, samtidig som den er passe imtim for ferieturer. En båt som har alt, etter vår mening.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...
Svart (redigert)

Forsøker å nøste litt i historikken til Nord West.

nw900annonse.jpg

Brosjyrebilde fra 1987

 

Når begynte produksjonen?

AS Nord West Båt, 6290 Haramsøy

 

Når gikk de konkurs?

 

Når begynte svenskene å prodsere Nord West?

Mener de het Bennys båtbyggeri den gang.

 

nw_den_siste_norske.jpg

Traff en kar som hadde en Nord West 900 på Resø i sommer. Han mente han hadde den siste NW som ble produsert i Norge. Den hadde grått overbygg og grått skrog. Fra 1995.

Redigert av Astor (see edit history)


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Tråden omhandler jo en NW. Nå vil jeg vite mer om NWens historie.

 

Vi diskuterer nede i havna og blir ikke enige.

I dag ligger det 4 NW på Sætre. 3 slike som min og en med FB og akterhytte. I tillegg er det laget en med FB og uten akterhytte.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

NW er veldig imøtekommende. Spesielt på messer. Jeg ville sendt en mail til de. Dette

vil de like.

 

Ellers vil jeg si at vis jeg skulle valgt en FB idag på ca 40 fot, er jeg ikke i tvil. Nord West

420 er en utrolig flott båt. Men prisen :eek:

Vi sees!

Link to post
Share on other sites

Nord West 420 er en utrolig flott båt. Men prisen :eek:

 

 

Ikke bare prisen. Den er for trang. Har du gjennomsnittlig 40-årings ølvom eller er over 1,77 høy eller har sko størrelse 43 eller større, må du finne deg en annen båt. :rolleyes:

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

  • 8 måneder senere...

Hei

 

Håper Astor eller andre ikke tar det ille opp at jeg henter opp denne tråden. For meg er dette et av høydepunktene på baatplassen.no så langt. Tør vi håpe på at Astor nok en gang vil la oss leve ut våre båtkjøp - drømmer gjennom sine spennende og velfunderte beretninger og betraktninger? Ut fra det som skjer i "Trawler - tråden" ser det slik ut.

 

Nord West 900 selges

 

Mvh Emil

Redigert av emilskj (see edit history)

Tur- og dugnadsblogg for M/K Straumingen her.
Medlem av Forbundet Kysten

Link to post
Share on other sites

Hadde ikke tenkt å la dette bli en like stor høydare. Men vi får se. Astor har ligget ute i vinter så kveldene går med til vask og stell. Skulle gjerne hatt noen flere plussgrader, slik at jeg hadde kommet skikkelig i gang med poleringen.

Innvendig er båten ship-shape.

Så nå venter jeg bare på responsen på annonsene.

 

mvh Astor


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Er det ikke et salgstriks og skrive av båten har tilhørt årets båtentustiast 2007? :lol:
jo det vil jeg tro :yesnod: Redigert av Daffy (see edit history)

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...