Buster L Mercury Svart 3.Juni.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2021 Fikk tak i en båthenger her om dagen. Litt tilpassing så kan den brukes. Link to post
Buster L Mercury Svart 20.Juni.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2021 (redigert) Juhuuu!??? Redigert 20.Juni.2021 av Buster L Mercury (see edit history) Link to post
Hakkannen Svart 20.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2021 Kjekt??? Gratulerer! Litt av en opplevelse å frese rundt i båt du har laget selv. Prøveturen gikk bra, alt fungerte som det skal? Link to post
Familiesnekke Svart 20.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2021 Gratulerer! Kjempekult å følge med på tråden din Håper vi får høre lyden i fart! Link to post
Faxen Svart 21.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2021 Video!! Med lyd!! Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
VegJoh Svart 21.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2021 Herlig prosjekt og imponerende arbeid D5L Skibsplast 14 | Hobby 445 Exclusive | Uttern D55 | Askeladden 705 Voyager | Marex 280 Holiday | HR 435 | Viksund 310 St.cruz Link to post
Buster L Mercury Svart 24.Juni.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2021 Jeg er ikke helt fornøyd med dashbordet, fikk litt for mye støv i lakken, så nå lager jeg et nytt. Link to post
Hulda Svart 24.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2021 Jobb ledig på Hulda. Link to post
Hedwig Svart 24.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2021 Hulda skrev 43 minutter siden: Jobb ledig på Hulda. Havelle og. Men mulig Nasjonalmuseet plukker ham opp først. Imponerende. Link to post
Buster L Mercury Svart 24.Juni.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2021 Hulda skrev for 5 timer siden: Jobb ledig på Hulda. Ha ha...? Link to post
Buster L Mercury Svart 25.August.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.August.2021 Litt mer bilder... Link to post
Buster L Mercury Svart 6.September.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.September.2021 Sett forfra. ? Link to post
Honduras Svart 6.September.2021 Link til dette innlegget Svart 6.September.2021 Flott å se det tar form ? Du trenger egentlig ikke noe særlig luftfilter på sjøen, så jeg hadde vurdert et Butterfly scoop i stedenfor. Og hvis du skal fortsette med tørr eksos, hva med å fjerne grenrørene og heller dra opp fire separate rør på hver side ? som de gjorde i gamle dager… * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Buster L Mercury Svart 6.September.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.September.2021 Link to post
Jannmar Svart 7.September.2021 Link til dette innlegget Svart 7.September.2021 Buster L Mercury skrev On 2021-6-24 at 11.19: Jeg er ikke helt fornøyd med dashbordet, fikk litt for mye støv i lakken, så nå lager jeg et nytt. Jeg har lest igjennom tråden. Imponerende flott arbeide! Men hva slags beis og lakk er det du bruker for å få en så flott finish? Jeg lurer på type og fabrikat. Link to post
Buster L Mercury Svart 8.September.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.September.2021 Jannmar skrev On 7.9.2021 at 5.54: Jeg har lest igjennom tråden. Imponerende flott arbeide! Men hva slags beis og lakk er det du bruker for å få en så flott finish? Jeg lurer på type og fabrikat. Bruker Herdins lakkbeis, Mahogny. Så legger jeg på et strøk eller to med 2-komponent epoxy (feks West Systems eller Axson) Til slutt noen lag 2-komponent polyuretanlakk. Link to post
Buster L Mercury Svart 8.September.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.September.2021 Honduras skrev On 6.9.2021 at 23.31: Flott å se det tar form ? Du trenger egentlig ikke noe særlig luftfilter på sjøen, så jeg hadde vurdert et Butterfly scoop i stedenfor. Og hvis du skal fortsette med tørr eksos, hva med å fjerne grenrørene og heller dra opp fire separate rør på hver side ? som de gjorde i gamle dager… Kult bilde, men en lyd-freak som meg har også en grense. Dette blir for meget.... :-D Link to post
Jannmar Svart 9.September.2021 Link til dette innlegget Svart 9.September.2021 Buster L Mercury skrev for 6 timer siden: Bruker Herdins lakkbeis, Mahogny. Så legger jeg på et strøk eller to med 2-komponent epoxy (feks West Systems eller Axson) Til slutt noen lag 2-komponent polyuretanlakk. Takker for informasjon. Link to post
Buster L Mercury Svart 31.Oktober.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Oktober.2021 (redigert) Hei. Når jeg ber om tilbud på propell så blir jeg anbefalt en 11" i diameter. Hva tenker dere om det? Chevy V8, direkte drift ca 5500 rpm. Fikk denne anbefalingen fra Michigan. MI267mm x 245mmPL375, Redigert 31.Oktober.2021 av Buster L Mercury (see edit history) Link to post
Buster L Mercury Svart 16.November.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.November.2021 I høst har det ikke vært så mye progresjon, heller motsatt vei. I sommer hadde jeg båten på vannet to ganger for å prøvekjøre med en dårlig nedkappet snekkepropell som fungerte dårlig. Det jeg fant ut var at jeg burde bytte gearkasse til direkte utveksling 1:1. Så i sommer fikk jeg tak i en slik gearkasse. Nå har jeg hatt motoren ute for å bytte kasse. Den nye kassen er litt kortere så derfor flytter jeg tyngdepunktet litt bakover. Jeg har også bestemt meg for å kutte ut drivknuten, så nå har jeg kjøpt ny Sleipner aksling som skal tilpasses. Når drivknuten fjernes så må jeg vinkle motoren mer skrått og justere mer nøyaktig. Link to post
Buster L Mercury Svart 16.November.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.November.2021 Ny propell er også bestilt fra Michigan. Den kommer en gang på nyåret. Link to post
Buster L Mercury Svart 16.November.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.November.2021 Link to post
Buster L Mercury Svart 16.November.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.November.2021 Link to post
Jp62 Svart 16.November.2021 Link til dette innlegget Svart 16.November.2021 Vilken størrelse ble det på propellen? Link to post
Hulda Svart 16.November.2021 Link til dette innlegget Svart 16.November.2021 Tror du gjør riktig valg med å kutte universalleddet. Vær obs på at V8 ikke liker å tilte ned i bakkant. De trives best i water. Grunnen er at veiva tar nedi og øser olje opp i de bakre sylindrene. Det har vært 'splash plates' for å motvirke dette. Ikke det samme som finnes på bilmotoren. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn