Jump to content

Glen L. Crackerbox med mahogny dekk og gromlyd.


Buster L Mercury

Recommended Posts

  • 3 uker senere...
  • 2 måneder senere...
  • 2 uker senere...
Buster L Mercury skrev On 2021-6-24 at 11.19:

Jeg er ikke helt fornøyd med dashbordet, fikk litt for mye støv i lakken, så nå lager jeg et nytt. 

 

Jeg har lest igjennom tråden. Imponerende flott arbeide! Men hva slags beis og lakk er det du bruker for å få en så flott finish? Jeg lurer på type og fabrikat.

Link to post
Jannmar skrev On 7.9.2021 at 5.54:

 

Jeg har lest igjennom tråden. Imponerende flott arbeide! Men hva slags beis og lakk er det du bruker for å få en så flott finish? Jeg lurer på type og fabrikat.

Bruker Herdins lakkbeis, Mahogny.

Så legger jeg på et strøk eller to med 2-komponent epoxy (feks West Systems eller Axson)

Til slutt noen lag 2-komponent polyuretanlakk.

Link to post
Honduras skrev On 6.9.2021 at 23.31:

Flott å se det tar form ?

Du trenger egentlig ikke noe særlig luftfilter på sjøen, så jeg hadde vurdert et Butterfly scoop i stedenfor. Og hvis du skal fortsette med tørr eksos, hva med å fjerne grenrørene og heller dra opp fire separate rør på hver side ?

som de gjorde i gamle dager…

image.jpeg.566039ba3ff89c024da034fe99ce06f2.jpeg

Kult bilde, men en lyd-freak som meg har også en grense. Dette blir for meget.... :-D

 

Link to post
  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...

I høst har det ikke vært så mye progresjon, heller motsatt vei. I sommer hadde jeg båten på vannet to ganger for å prøvekjøre med en dårlig nedkappet snekkepropell som fungerte dårlig. Det jeg fant ut var at jeg burde bytte gearkasse til direkte utveksling 1:1. Så i sommer fikk jeg tak i en slik gearkasse. Nå har jeg hatt motoren ute for å bytte kasse. Den nye kassen er litt kortere så derfor flytter jeg tyngdepunktet litt bakover. Jeg har også bestemt meg for å kutte ut drivknuten, så nå har jeg kjøpt ny Sleipner aksling som skal tilpasses. Når drivknuten fjernes så må jeg vinkle motoren mer skrått og justere mer nøyaktig. 

20211009_115854.jpg

20211023_125522.jpg

20211023_125518.jpg

20211024_173348.jpg

Link to post

Tror du gjør riktig valg med å kutte universalleddet. Vær obs på at V8 ikke liker å tilte ned i bakkant. De trives best i water. Grunnen er at veiva tar nedi og øser olje opp i de bakre sylindrene. Det har vært 'splash plates' for å motvirke dette. Ikke det samme som finnes på bilmotoren.

Link to post

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn


×
×
  • Create New...