Jump to content

Volvo Penta AD41P reparasjonstråd


Vestlandssong

Recommended Posts

I går fekk eg kopla frå alle rør, slanger og filteret frå turboen. Det var litt kronglete å få av enkelte av boltene, men det gjekk til slutt. Ein anna ting som var ekstra utfordrende var at ein må kople av metallrøra som frakter olje inn og ut av turboen utan å bøye desse. Ein "How to" tråd om turboskifte på dette forumet var til stor hjelp, saman med Servicemanualen.

 

IMG_20210926_190848.jpg.4b409eff41c386f4230c37c79c921319.jpg

 

IMG_20210926_194359.jpg.3593f8e101a917ce642908782bdb7954.jpg

 

No gjenstår berre dei fire hovedboltene som fester turboen til motoren. Desse måtte eg vente med til i morgon, fordi eg hadde gløymt å ta med fastenøkkel i størrelse 15/16. Då satser eg også på å få montert den nye turboen. 

 

IMG_20210926_214615.jpg.8f3adcdc55a0394a18736ae1f5b74ab3.jpg

 

IMG_20210926_191840.jpg.825d02cf10ce89df2afcdcaeaaf6ac56.jpg

Det var litt olje å finne i systemet. Eit belegg på innsida av røret mellom turbo og intercooler. I tillegg var luftfilteret ganske svart.

 

IMG_20210926_214848.jpg.b4ba5df2a1fe2b5b3df4d666206e6ab5.jpg

På dette bildet vises to kobberskiver som eg foreløpig ikkje har funne ut kor skal. Desse fulgte med den nye turboen. Er det nokon som veit? 

 

 

 

Link to post
Share on other sites

På banjobolten til oljerøret som du har bilde av 3 bilder opp kansje? Hvis de ikke er til den, å du skal bruke de gamle om igjenn må de glødes for å bli myke igjenn å tette. Dette gjør du enkelt på gassblusset i båten, heng de på en ståltråd feks å varm de så de forandrer farge, så bråkjøle i et glass vann el. Da er de gode som nye. 

Link to post
Share on other sites

Andora skrev for 2 timer siden:

På banjobolten til oljerøret som du har bilde av 3 bilder opp kansje? Hvis de ikke er til den, å du skal bruke de gamle om igjenn må de glødes for å bli myke igjenn å tette. Dette gjør du enkelt på gassblusset i båten, heng de på en ståltråd feks å varm de så de forandrer farge, så bråkjøle i et glass vann el. Da er de gode som nye. 

 

Ah, så klart. Det er nok til banjoskruen ja 👍

Link to post
Share on other sites

Vestlandssong skrev for 3 timer siden:

Ein anna ting som var ekstra utfordrende var at ein må kople av metallrøra som frakter olje inn og ut av turboen utan å bøye desse.

De stålrøra tåler å bli bøyd litt, du skal ikke være alt for redd for å gi dem litt juling.

 

Vestlandssong skrev for 3 timer siden:

No gjenstår berre dei fire hovedboltene som fester turboen til motoren. Desse måtte eg vente med til i morgon, fordi eg hadde gløymt å ta med fastenøkkel i størrelse 15/16.

Hvis du ikke har den nøkkelen går det nok like bra med 24mm.

 

Og som @Bjørn Løvjomås skriver, det luftfilteret der har nok gitt motoren litt pusteproblemer :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Grufolf skrev 57 minutter siden:

Skulle jeg gjettet så mangler TS leddnøkkel eller fastnøkkel til en M10 bolt😎😂😂

 

Komodo skrev for 1 time siden:

 

 

Hvis du ikke har den nøkkelen går det nok like bra med 24mm

@Bjørn Løvjomås

 

Eg mangla nøkkel til å løsne av desse boltene. Størrelse 14 var for lite så då antar eg at 15 eller 16 er det eg treng. Bruker eg feil terminologi? 😅

 

IMG_20210927_205800.jpg

Redigert av Vestlandssong (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Vestlandssong skrev 10 minutter siden:

Eg mangla nøkkel til å løsne av desse boltene. Størrelse 14 var for lite så då antar eg at 15 eller 16 er det eg treng. Bruker eg feil terminologi? 😅

Neida, det var bare jeg som misforstod og leste litt kjapt. Tolket deg som at du trengte en tommenøkkel i 15/16" (hva du nå skulle brukt den til :lol:). 

Kan forøvrig anbefale et leddnøkkelsett fra Biltema når du holder på med slike jobber. Ofte greit med en leddnøkkel istedenfor fastnøkkel.

https://www.biltema.no/verktoy/handverktoy/verktoynokler/leddnokler/leddnokler-6-stk-2000041550 

Link to post
Share on other sites

Då har eg fått av den gamle turboen. Hadde drenert den og gjorde alt eg kunne for å ikkje få noko kjølevæske i eksosmanifold. Men nokre få dråper kom det nedi då eg tok den av. Eg stakk straks ein klut nedi og trur eg fekk tørka opp alt. Det skal vel litt mengder til før det er skadelig? 

 

IMG_20210928_185448.jpg.82e66a2a803b477710592724cf522d86.jpg

 

Det var jo ein del rust, sot og koks i den så det var nok greit å skifte den, sjølv om den fortsatt var funksjonell. 

 

IMG_20210928_194103.jpg.616004432359ed8f9d98def5ed8b92f7.jpg

 

Det sat litt rester etter gamle pakninger på manifolden. Eg brukte forsiktig eit våtslipepapir for å prøve å fjerne dette, men fekk ikkje bort alt, for eg var redd for å pusse for mykje og dermed gjere skade. Vanskelig balanse det der... Burde eg ha fjerna meir? 

IMG_20210928_201542.jpg.e8cb6f2ffadac36dac3da38ed624ef3d.jpgIMG_20210928_201509.jpg.fea3f16182deb1a038066db81688d8cf.jpg

 

Eg fjerna belgen som eksosbendet festes på, sidan eg skal bytte dette. Nedi eksosrøret var det mykje sot. Det ser også ut til å være ein pakning her som bør byttes. Det kan imidlertid bli ein utfordring når den er innkapsla i sot. Eg er også litt redd for at klumper med sot skal falle ned i røret dersom eg prøver å fjerne det. Men det gjer kanskje ikkje noko? 

 

 

IMG_20210928_202947.jpg.32b804c75c150d4ecab93e714b082216.jpg

 

Eg prøvde forøvrig å skifte olje på kald motor. Varma opp bunnpanna med vifteovn i tre kvarter, men det hjalp ikkje. Etter ein halv times svetting ved oljepumpa hadde eg kanskje fått opp litt over ein halv liter. Den nye turboen vil helst ha ny olje, men eg trur den får klare seg med den gamle i starten. 🙂

 

I morgon skal eg få tak i dei siste pakningene slik at eg kan montere alle tilkoplingane på turboen, samt få på igjen oljerøra på sida av motoren. Når dette er gjort skal eg få på eksosbendet og luftfilteret, før eg tar fatt på oljekjøleren. 🙂

Link to post
Share on other sites

Vestlandssong skrev 28 minutter siden:

Eg prøvde forøvrig å skifte olje på kald motor. Varma opp bunnpanna med vifteovn i tre kvarter, men det hjalp ikkje. Etter ein halv times svetting ved oljepumpa hadde eg kanskje fått opp litt over ein halv liter. Den nye turboen vil helst ha ny olje, men eg trur den får klare seg med den gamle i starten.

Du må nok la den vifteovnen stå på ganske mange timer for at det skal hjelpe noe særlig. Husk at varmen vil spre seg utover i motoren etterhvert, så det tar nok en del timer før olja får opp temperaturen. 

Link to post
Share on other sites

Då er den nye turboen kome på. Dei fire boltene var krunglete nok. Men det olje retur-røret var det værste. Veldig vanskelig å komme til, og eg måtte holde oppe røret mens eg skrudde i blinde. Au! Sa ryggen min etter kvart. Men godt å få det på! 🙂👍

 

Har også blåst gjennom begge oljerøra og røret for kjølevatn for å sjekke at det var god gjennomstrømming. Eg monterte også det nye eksosbendet, men endte opp med å ta det av igjen fordi eg må prøve å plukke vekk litt meir laust avfall frå innsida av eksosrøyret (rester etter fugemasse og sot). 

Har ellers fått bunnsmørt vannlinja på båten i dag. 

 

Ang oljekjøler, er det mogleg å opne denne og sjå etter impellerrester uten å montere den av motoren? Eg byrja nemleg på dette også no i kveld, men slangene på kjøleren sit bom fast. Eg forsøkte å varme med vifteovn men det hjalp ikkje. Og så byrja eg å tenke... Det har vore nokre intense siste par veker nedi motorrommet, og eg byrjer å kjenne det litt i ryggen no. Om eg kunne unngått jobben med å demontere oljekjøler i denne omgang hadde det sikra at eg unngår å miste motivasjonen før eg kjem i mål 😃

IMG_20210929_195657.jpg

Link to post
Share on other sites

Kjøler er det nok ikkje belegg i .Om det er impellerrester ligger dei i innløpet på oljejjøleren.Går å spyle tilbake,da vil dei kansje komme tilbake til sjøvannsfilteret.Årsaken til varmgang hos deg var nok impelleren.Dei 41 motorane som jeg hadde låg på 90 grader på instrumentene,litt lavere på motor målt med ir måler.

Om du utsetter oljekjøleren,er den kurant å ta mens du ligger på sjøen .Ville sett etter om det er synlige tæringer på huset.Marinedeler har hus til kjøler om det er tæring på det.

Link to post
Share on other sites

Jeg ville latt oljekjøleren være i fred. Skruene som er skrudd inn i aluminiumshuset kan sitte noe innmari med risiko for å ødelegge noe om du begynner å skru på dette. 

 

Mest sannsynlig var impelleren årsaken til kjøleproblemene. Og med sjøvannsfilter etter sjøvannspumpen er det lite sannsynlig at impellerbiter har kommet inn i systemet. Og som nevnt over, om det skulle vise seg at du fremdeles har kjøleproblemer kan kjølerne demonteres mens båten ligger på vannet. 

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

Eg vurderer å gå litt over propellene før eg eg sjøsetter båten også. Dei har vore malt eller lakkert og har flassa av ein heil del. Er det litt å hente på å få dei litt glattere, eller vil det ha marginal betydning? Ein fullverdig og grundig propelljobb må eg vente med til vårpussen, men kan eg feks bruke eit fint sandpapir og pusse lett over? Noko spesielt eg IKKJE bør gjere? 

IMG_20210921_184404.jpg

IMG_20210921_184424.jpg

Link to post
Share on other sites

Vel, eg endte opp med å pusse litt på propellene. Tenker å gje dei ein runde med spray før båten går på sjøen. Så får det være greit med propellene fram til våren. 

 

IMG_20211003_150841.jpg.764d6480f35c15e090ec3e6ba33f7767.jpg

 

IMG_20211003_170749.jpg.fd9ddd8191001e43b8e3057fd38e041b.jpg

I dag har eg montert eksosbend, varmeveksler og ekspansjonstanken tilbake der dei skal. Eg merka at eg mangla eit par slangeklemmer så eg fekk ikkje kolpla alle slangene ferdig, men det skal no være fort gjort. 

 

IMG_20211003_142736.jpg.4bb75aaa5298acfd06f24479149840a5.jpg

 

Tappeskruene på varmeveksler, turbo og intercooler fekk seg ein runde med blå Loctite 243 før eg skrudde dei i, i henhold til Servicemanual.

 

I tillegg til nokre slangar, slangeklemmer, ny kjølevæske og Impelleren, er det intercooleren og luftfilter som står att av montering. Eg har bestilt ny pakning til luftfilter, og intercooler vil eg vente litt til med å montere. Dette er fordi eg også har bestilt ein ventil som skal monteres i transom, for å kunne stenge sjøvannsinntaket. Her er det lettere å kome til når intercooleren er ute. No håper eg berre delene kjem i tide, for planen er å sjøsette neste helg. 🙂 Før det tenker eg også å prøvekjøre motoren med drevpose mens båten fortsatt er på land. Dette for å sjå etter lekkasjer osv.

 

Link to post
Share on other sites

Det er verdt og merke seg at bakgrunnen for at du hadde så mye rust på turbo har gjerne en sammenheng med at eksosutløpet fra turbo er for nærme vannlinjen og mindre mengder sjøvann kommer opp til eksosutløpet på turbo og skaper rust. Anbefaler sterkt og vurdere eksosriser for og unngå dette. Har selv en båt hvor jeg har modifsert slik at høyeste punkt hvor vann kan passere mot turbo er nærmere 30 cm over vannnlinjen. Det er ikke antydning til rust etter 1700 timer.... 

 

Et par meget bra artikkler om emnet som bør leses:

What a Marine Diesel Turbo should look like when Inspected

Fra artiklen: Bilde til venste er en turbo som har vært eksport for saltvann og den til høyre er slik den bør være etter 20.000 timer...

Bad-vs-good-turbo.jpg.03a6b414bd671188511949b683284790.jpg

 

Everything you Need to Know About Marine Exhaust System

SeaKing 38: Fire-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

Link to post
Share on other sites

Dei siste par dagene har eg fått gjort ein del. Den verste jobben var å montere stengeventil for inntaksvatn i drevet/transom. Dette innebar at eg måtte fjerne den gamle stussen i transom, og montere ventilen i. Tilkomsten var mildt sagt elendig, og arbeidet var tungt. I rundt 3 timer låg eg i ein ugunstig kroppspositur og strevde med det. 😅 Eg fekk det imidlertid til til slutt. 

 

IMG_20211005_184631.jpg.b9c6c9bb35e71fe19eaad0188fadf0bb.jpg

 

Den gamle stussen fekk eg endelig ut. Den sat godt fast! 

IMG_20211005_190116.jpg.f3be4a51a7ff8a46703b0efbf048aa03.jpg

 

Her har den nye ventilen fått plass i holet. Det var imidlertid ein utfordring å få vannslangen til å passe på denne. Den nye ventilen hadde ein anna vinkel enn den gamle stussen, så eg måtte bøye vannslangen ein del. Eg var litt usikker på om dette ville gå, men eg trur det går bra.

 

IMG_20211005_213653.jpg.c2ff3f434242709132f7519b539a3839.jpg

Eg måtte hekte slangen av eit av festene, og deretter gje den ein ekstra svai nedover for å komme i riktig vinkel for å treffe ventilen. Det er ingen knekk på slangen, men den har vorte ein anelse sammentrykt i svaien. Eg satser på det går bra for no, sidan båten skal på vatnet snart. Men hvis det går utover kjøleeffekten får eg bytte ut slangen til våren. 

 

IMG_20211006_200033.jpg.4c7ec26249c6ef2eceb8ec296b1cbe1e.jpg

 

IMG_20211006_185618.jpg.9ecd440518c68d9669e44d23389a4fc4.jpg

 

Eg fekk også monter aftercooleren, og brukte loctite 574 (flytende pakning) som forskrive i manualen. 

 

IMG_20211006_203420.jpg.7fca9680ccc4542b49d49bcc98dca4eb.jpg

 

På tampen av kvelden rakk eg også akkurat å bytte ut sinkene på trimflapsene. De var det lite igjen av... 

IMG_20211006_200554.jpg.ed8e9cf8e7ca5554db26773da4ad9222.jpg

 

No er motoren stort sett klar for prøvekjøring med drevpose. Det vert spennande å finne ut om alt er montert riktig og om alt er tett. 🙂

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...