index Svart 30.November.2022 Link til dette innlegget Svart 30.November.2022 Hulda skrev 2 minutter siden: Det er som Benny i Olsenbanden uttrykte: "Jeg bryr meg ikke om hva bensinen koster, fyller uansett bare for en femmer". Ja. Men nå gjør inflasjonen at jeg fyller for 1400,- uansett. "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Hulda Svart 30.November.2022 Link til dette innlegget Svart 30.November.2022 Genial holdning, spør du meg. Nå har jeg ikke fylt diesel i 2022, og det har jeg tenkt å fortsette med! Link to post
Pequod Svart 30.November.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.November.2022 Nærmer seg slutten på første etappe. Legger meg i Son for natten. Oscarsborg og Drøbak passert og jeg har hatt mellom 0,7 og 1.7 knops medvind. Klarte å glemme kikkerten hjemme, men det får jeg bare leve med… Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Lars H. Svart 30.November.2022 Link til dette innlegget Svart 30.November.2022 Og så var du på plass i Son. På vei inn i havnen Nesten fremme Inn i en bås Og her fortøyes det. Ha noen fine dager i båten! Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Pequod Svart 30.November.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.November.2022 Takk for det @Lars H.! Aldeles herlig og knirkefri båttur! Første og eneste fritidsbåt jeg traff på var da jeg kom til Son, da kom det en liten og rask en ut fra havna. Nå en liten cowboystrekk på de nye madrassene mens jeg lader mobilen, og deretter en liten tur på land. Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 30.November.2022 Link til dette innlegget Svart 30.November.2022 Husk på at hummerteiner skal være oppe i dag. Så det skal være enklere å manøvrere mellom blåsene i desember, en det er i oktober og november ? Endelig ble det Bobåt Link to post
Chilli Solbris Svart 30.November.2022 Link til dette innlegget Svart 30.November.2022 Jaggu er du godt overvåket Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Gullfisk Svart 30.November.2022 Link til dette innlegget Svart 30.November.2022 så ut som en flott dag på sjøen. Har du fått ordnet drivakselen som kastet ut fett? Link to post
Chilli Solbris Svart 30.November.2022 Link til dette innlegget Svart 30.November.2022 Tipper dieselvarmeren funker som den skal? Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Pequod Svart 30.November.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.November.2022 Bjørn Løvjomås skrev for 6 timer siden: Husk på at hummerteiner skal være oppe i dag. Så det skal være enklere å manøvrere mellom blåsene i desember, en det er i oktober og november ? Ja, det blir straks litt lettere! Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Pequod Svart 30.November.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.November.2022 Chilli Solbris skrev for 5 timer siden: Jaggu er du godt overvåket Ikke lett å slippe unna i disse moderne tider, nei! Chilli Solbris skrev for 4 timer siden: Tipper dieselvarmeren funker som den skal? Absolutt! God lunk i båten! Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Pequod Svart 30.November.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.November.2022 Gullfisk skrev for 4 timer siden: så ut som en flott dag på sjøen. Har du fått ordnet drivakselen som kastet ut fett? Nydelig vær ja! Jeg har ikke hørt noe fra Engelsviken, som skulle bestille deler og kontakte meg når de var kommet, men jeg vet jo ar de må mases på. Dog har jeg fått beskjed om at jeg kan bruke båten som normalt, men unngå å kjøre veldig fort. Og han som sjekket tilstanden tidligere i høst må ha gjort et eller annet, for det er omtrent ikke noe fettsprut nå. Jeg tviler vel på at Engelsviken får gjort noe i år. Det skal byttes mellomaksel og belg samt impellerpumpe (som var årsaken til at det kommer vann i kjølen når jeg kjører.) Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Komodo Svart 30.November.2022 Link til dette innlegget Svart 30.November.2022 Pequod skrev 1 time siden: Og han som sjekket tilstanden tidligere i høst må ha gjort et eller annet, for det er omtrent ikke noe fettsprut nå. Den er nok ferdigsprutet Kos deg på tur, moro å se at det er folk som bruker båten ennå Selv har jeg vært på sjøen flere ganger i uka i hele høst, og senest i går og i dag. Knallflott på sjøen i dag Og nå skal alle hummerteiner i fjorden være tatt opp. I morgen skal jeg på et dykkeroppdrag, så da blir det sjøen i morgen også Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Chilli Solbris Svart 1.Desember.2022 Link til dette innlegget Svart 1.Desember.2022 Har du stått opp???? Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Lars H. Svart 1.Desember.2022 Link til dette innlegget Svart 1.Desember.2022 God morgen. Dersom du har tenkt deg til Strömstad, så husk at flytebryggene i indre havn er fjernet og nye utlagt. De nye er tydeligvis ikke ferdig, da det ut fra bildet ikke er kommet strøm og vann der. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Hulda Svart 1.Desember.2022 Link til dette innlegget Svart 1.Desember.2022 Du må i såfall legge deg langsetter på de faste kaiene i indre havn. Det er ikke lov å legge til på flytebryggene. Godt med plass i ytre havn. Vannet er stengt for vinteren. Strøm ok i ytre havn. Link to post
Lars H. Svart 1.Desember.2022 Link til dette innlegget Svart 1.Desember.2022 Og så var han på vei igjen, men hvor? Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Sjøstein Svart 1.Desember.2022 Link til dette innlegget Svart 1.Desember.2022 Det var da imponerende tidlig! Link to post
Pequod Svart 1.Desember.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Desember.2022 Chilli Solbris skrev for 1 time siden: Har du stått opp???? Sover så jækla godt i den båten! Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Pequod Svart 1.Desember.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Desember.2022 (redigert) Lars H. skrev for 1 time siden: God morgen. Dersom du har tenkt deg til Strömstad, så husk at flytebryggene i indre havn er fjernet og nye utlagt. De nye er tydeligvis ikke ferdig, da det ut fra bildet ikke er kommet strøm og vann der. Hulda skrev for 1 time siden: Du må i såfall legge deg langsetter på de faste kaiene i indre havn. Det er ikke lov å legge til på flytebryggene. Godt med plass i ytre havn. Vannet er stengt for vinteren. Strøm ok i ytre havn. Ja, er klar over det. Har vært i kontakt med havna for sikkerhets skyld. Har fått beskjed om at det er fritt fram i ytterste havn og at jeg kan legge meg langsides strandpromenaden. Usikker på høyden der, så jeg regner med at jeg legger meg ytterst. Det er enklest og denne gangen har jeg ingen vond fot som plager meg! Redigert 1.Desember.2022 av Pequod (see edit history) Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Pequod Svart 1.Desember.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Desember.2022 Sjøstein skrev 4 minutter siden: Det var da imponerende tidlig! Og enda en halvtime etter planen! Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Pequod Svart 1.Desember.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Desember.2022 Lars H. skrev 19 minutter siden: Og så var han på vei igjen, men hvor? Målet i dag er faktisk å komme meg til Strömstad! Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Pequod Svart 1.Desember.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Desember.2022 Da er Moss passert! Perfekt timet med tanke på avgang og ankomst fra Bastøfergene. Men jeg trodde alle de gamle var utfaset og solgt? Tydeligvis ikke, kanskje en av dem er beholdt? Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Lars H. Svart 1.Desember.2022 Link til dette innlegget Svart 1.Desember.2022 Pequod skrev 45 minutter siden: Hulda skrev 1 time siden: Du må i såfall legge deg langsetter på de faste kaiene i indre havn. Det er ikke lov å legge til på flytebryggene. Godt med plass i ytre havn. Vannet er stengt for vinteren. Strøm ok i ytre havn. Ja, er klar over det. Har vært i kontakt med havna for sikkerhets skyld. Har fått beskjed om at det er fritt fram i ytterste havn og at jeg kan legge meg langsides strandpromenaden. Usikker på høyden der, så jeg regner med at jeg legger meg ytterst. Det er enklest og denne gangen har jeg ingen vond for som plager meg! Det er godt med plass i Strømstad ytre havn. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Pequod Svart 1.Desember.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Desember.2022 Alt vel så langt. Passerer på utsiden av Hankø. Møtte min andre fritidsbåt på turen i sted. Regner med at jeg drar på utsiden av Hvalerøyene i dag, istedenfor å tøffe rundt innaskjærs. Det kan jeg gjøre på returen! Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn