trixie2 Svart 19.Juni.2023 Del på Facebook Svart 19.Juni.2023 Vest av Karmøy: Ut ved moloem til bb for deg. Ta gjerne indre lei fra Åkrehamn til Vedavågen i dag. fin tur. Skal se om jeg har en rute eller track til deg PS: Har en rute, men trenger ett sted å levere den Sitér dette innlegget Link to post
Arne Henriksen Svart 19.Juni.2023 Del på Facebook Svart 19.Juni.2023 16 hours ago, sap_2000 said: Virker som båtsalget er bra på nyere brukt, 30 fot og oppover. er ute på tur igjen. Denne gangen med Sargo 36 Explorer som jeg hentet i Ryfylke for noen uker siden. Det artige er at den skal tilbake bare noen mil unna der den holdt til før. Og så blir det en par år eldre S36 i retur til Østfold Bav 35 som var med opp til Bergen for ,5 uke siden hørte jeg også var blitt solgt. Og selvfølgelig tilbake til Oslo-området 😂 Hva er det folk driver med, du kjøper vel ikke en båt til mange millioner, får den fraktet for noen titusenlapper og så vet du ikke om du skal ha den? Sitér dette innlegget mvh, Arne www.tiarora.no Link to post
Kanalkapteinen Svart 19.Juni.2023 Del på Facebook Svart 19.Juni.2023 Jeg vurderer nå å etablere en Spleis for å kjøpe noe slikt som en gammal 23 fots Draco med gnistrende elanlegg, en totalt upålitelig gammel Chevy V8 og ustabil styring. Kompass og båtsportkart fra 1988 skal finnes om bord. Kanskje. Helst nord i Troms. Kun for å hyre @sap_2000 til å frakte den på egen kjøl rundt kysten og opp Telemarkskanalen. Det er jo alt for lett med disse strøkne nesten-nye båtene som han får mellom hendene nå til dags. 😬 Sitér dette innlegget Tråden om Livet med Windy 8600MC Tråden om Livet med Draco Summerwind 24 Det er vel, det er vel med min sjel. Link to post
trixie2 Svart 19.Juni.2023 Del på Facebook Svart 19.Juni.2023 Kanalkapteinen skrev 31 minutter siden: Jeg vurderer nå å etablere en Spleis for å kjøpe noe slikt som en gammal 23 fots Draco med gnistrende elanlegg, en totalt upålitelig gammel Chevy V8 og ustabil styring. Kompass og båtsportkart fra 1988 skal finnes om bord. Kanskje. Helst nord i Troms. Kun for å hyre @sap_2000 til å frakte den på egen kjøl rundt kysten og opp Telemarkskanalen. Det er jo alt for lett med disse strøkne nesten-nye båtene som han får mellom hendene nå til dags. 😬 Det er nok bare trykk-testing av turboladere han gjør. Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 19.Juni.2023 Del på Facebook Svart 19.Juni.2023 Kanalkapteinen skrev for 2 timer siden: Jeg vurderer nå å etablere en Spleis for å kjøpe noe slikt som en gammal 23 fots Draco med gnistrende elanlegg, en totalt upålitelig gammel Chevy V8 og ustabil styring. Kompass og båtsportkart fra 1988 skal finnes om bord. Kanskje. Helst nord i Troms. Kun for å hyre @sap_2000 til å frakte den på egen kjøl rundt kysten og opp Telemarkskanalen. Det er jo alt for lett med disse strøkne nesten-nye båtene som han får mellom hendene nå til dags. 😬 Herlig innlegg! Livet er for lett for SAP'ern. Count me in Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 19.Juni.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Juni.2023 Det ble ikke noen tur på utsiden i dag dessverre. Ble strake veien fra Skudeneshavn til Ålfjorden (skjønner godt de vil raske båter de som bor innerst i laange fjorder). ble litt mer gjennomgang av nye og gamle båten før jeg satt kursen ut. Fjorden igjen. Tar en liten pause i Tananger nå. Mulig interessant på denne S36 som ville ta en kikk. kjenner det ikke blåser så mye her oppe så teller på knappene om å gå nedover mot Egersund i kveld. Men frykter jeg møter på opp mot kuling lenger sør. 8 hours ago, trixie2 said: Har en rute, men trenger ett sted å levere den takk takk. Svarer på Pm litt senere. Skal nok få bruk for den en annen gang 🙂 6 hours ago, Arne Henriksen said: Hva er det folk driver med, du kjøper vel ikke en båt til mange millioner, får den fraktet for noen titusenlapper og så vet du ikke om du skal ha den? nei er ikke så gale 😅Det er som oftest snakk om innbyttebåter og de vet man jo aldri hvor blir solgt til. 6 hours ago, Kanalkapteinen said: Jeg vurderer nå å etablere en Spleis for å kjøpe noe slikt som en gammal 23 fots Draco med gnistrende elanlegg, en totalt upålitelig gammel Chevy V8 og ustabil styring. Kompass og båtsportkart fra 1988 skal finnes om bord. Kanskje. Helst nord i Troms. Kun for å hyre @sap_2000 til å frakte den på egen kjøl rundt kysten og opp Telemarkskanalen. Det er jo alt for lett med disse strøkne nesten-nye båtene som han får mellom hendene nå til dags. 😬 haha 😂 Jeg ringer til deg, ikke ring meg, ok 😜 Heldigvis er båtene stort sett i orden, men ikke rent sjelden er det noe småting som kunne blitt større ting i ytterste konsekvens. Mye utredes og utbedres på forhånd før jeg kommer for å hente. dieselfiltre, girwire, drevservice og evt tull med elektronikken er ofte ting som går igjen alt etter alder, timer og type drev/ motorer. Bedre å være føre var så det ikke blir bussen hjem for ofte. 5 hours ago, trixie2 said: Det er nok bare trykk-testing av turboladere han gjør. yess, og grundig store deler av tiden 😂 4 hours ago, Bonus said: Count me in på turen regner jeg med Hr @Bonus 😜 Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
sap_2000 Svart 20.Juni.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Juni.2023 Humpet meg nedover Jæren i går kveld. Så på klokka og ETA Egersund mens farten gikk nedover. Nærmet seg faretruende 2200 og det betyr at det er dårlig med mat å få i Egersund. Fikk hentet inn litt tid igjen på slutten så klappet til Kai klokka 2140 og var på burgersjappa 2146. «Næh beklager du, vi stenger kvart på ti» 😝så da ble det ny spurt opp til pizza og kebab ved Vinmonopolet. Var der 2150. De var også i stengemodus. Pizza var ikke mulig men jeg kunne til nød få en rullekebab. som sagt så gjort 😋 så @Bjørn Løvjomås, jeg er ikke alltid for sent fremme til en matbit. Ofte, men ikke alltid 😜 ligger å fueler opp på Hidra nå. Lite vind nedover fra Egersund men likevel litt humpete. Håper det bedrer seg for nå vil jeg hjem. pakket bagen, Bjørn ? 😉 Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Chilli Solbris Svart 20.Juni.2023 Del på Facebook Svart 20.Juni.2023 Du verden for et tempo det er på deg i sommer mann! Du må prøve å nyte litt også!😁😁😁 Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 20.Juni.2023 Del på Facebook Svart 20.Juni.2023 sap_2000 skrev 1 time siden: pakket bagen, Bjørn Mnjaei.. tror neffjoe må stille med litt bedre vær der oppe....😉 hvis du kan ordne det i løpet av et par timer.. så tar jeg med dyna...så drar vi på kosetur🥰 Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
sap_2000 Svart 20.Juni.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Juni.2023 25 minutes ago, Chilli Solbris said: Du verden for et tempo det er på deg i sommer mann! Du må prøve å nyte litt også!😁😁😁 Har blitt noen nm i år ja. Og du har rett. Blir for lite nyting. Har jo planer om noen avstikkere og litt roligere tempo støtt og stadig, men så bare blir det slik 😅 men vi får se snart. Ser ut som det blir en tur fra litt oppi nord hvor litt nyting (jeg sier litt, Bjørn 😉) er planlagt ☺️ 25 minutes ago, Bjørn Løvjomås said: ..så drar vi på kosetur🥰 Ohhoii. Jeg medbringer kraftig slåe til døra , snubletråder og store strips Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Andora Svart 3.Juli.2023 Del på Facebook Svart 3.Juli.2023 Ser ut som du har lurt deg ut på tur uten å oppdatere her🙂🙂🚤🚤god tur🌞🌞💧💧 Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 24.Juli.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Juli.2023 On 7/3/2023 at 3:52 PM, Andora said: Ser ut som du har lurt deg ut på tur uten å oppdatere her🙂🙂🚤🚤god tur🌞🌞💧💧 Lofoten - Olso ble en egen tråd og den siste ble oppdatert ved en feil i den tråden Har vært en liten pause nå som har vært godt for kroppen. Det har dessuten vært lite med gunstig vær (mye vind) for farting langs kysten de siste ukene. Men nå skal jeg ut på en tur jeg gleder meg til. I morgen reiser jeg ned til København og skal plukke opp en Sargo 45 med IPS 650 som skal til vestlandet. Litt stas da det er den første S45 som ankommer landet. Eier hentet den selv i Finland og har hatt noen flotte uker i finske og svenske skjærgården. De kom til købehavn forrige uke da en ny runde med mye vind slo til. Ferien nærmet seg også slutten, så etter et forsøk på å gå til Gøteborg som avbrytes tok de flyet hjem da utsiktene for de neste dagene ikke så noe bedre ut. Nå ser det bedre ut mot slutten av uka, muligens fra torsdag kveld. Men jeg reiser likevel ned i morgen for å gjøre meg klar og bli kjent med båten da værbildet kan endre seg. Og da vil jeg være der og være klar. Båten er som sagt ny og veldig godt utstyrt. Åpen radar, FLIR, store skjermer, dockassist, DP, Humphree osv så det er litt å sette seg inn i. Her hjemme spruter regnet så kan like så godt sitte i køben en dag eller to om jeg må Her er et par bilder og video av den aktuelle båten som ble testet av Jack Haines fra Yachtbuyer og Motor Boat & Yachting i Finland rett før den ble hentet. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Tom Rør Svart 24.Juli.2023 Del på Facebook Svart 24.Juli.2023 Hvor i København ligger sjarken? Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 24.Juli.2023 Del på Facebook Svart 24.Juli.2023 Heftig!!! Skikkelig heftig! Og rett mann til å få den trygt til hjemmehavn! Håper du får tid til å kose deg!!😃👍 Og i morgen får en Storebro nyrenoverte skruer!😁😁 Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
sap_2000 Svart 24.Juli.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Juli.2023 25 minutes ago, Tom Rør said: Hvor i København ligger sjarken? Fiskerihavna Den ligger i Skovshoved Havn noen km nord for downtown. 13 minutes ago, Chilli Solbris said: Heftig!!! Skikkelig heftig! Og rett mann til å få den trygt til hjemmehavn! Håper du får tid til å kose deg!!😃👍 Og i morgen får en Storebro nyrenoverte skruer!😁😁 Håper på litt kos også. Derfor jeg drar ned litt tidlig. Men kjenner jeg meg selv rett så blir det nok litt maraton når veien blir brøyta flat og fin Godt med nyrenoverte propeller og at det ikke ble lenger tid ute av tjeneste for den svenske dronninga Nå gjelder det å holde de blanke herlighetene unna terra firma ellers får du personlig julekort fra RR og Winrace i år. Er glad i Daftö Valö leia jeg også, men den skremmer meg også. Veldig små marginer og store konsekvenser om man havner bare litt utenfor sporet når man har to stk fritthengene bronsejuveler som dypeste punktet på skuta. Jeg sitter og ser på vær vindmeldinger. Det kan se ut som det blir en liten dupp sør i kattegat tidlig Onsdag. Spørsmålet er om den blir stor nok og lang nok for onsdag ettermiddag øker det til igjen ganske så mye igjen. Håpet er at det skal gå greit å komme seg over mot Jylland, feks over mot Grenå fra Gilleleje og så nordover mot Læsø/ Skagen på onsdagen. Da hadde jeg vært klar oppe i nord til vinden gir seg utpå torsdagen. Jeg skal ikke undervurdere kattegat. Husker godt hvor rotete sjø vi hadde da vi stampet oss oppover fra Grenå med Karma for 10 år siden, og det var bare en nm eller to ut fra land i fralandsvind. Bølgevarselet på DMI sier rundt 1 m sign fra vest. Det er i grenseland for hva jeg orker i lengden, så skal ikke bli noe mer enn det. Hadde vært flott å finne seg en sværing og gjemme seg bak som skulle samme veien... Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Thomas_h Svart 24.Juli.2023 Del på Facebook Svart 24.Juli.2023 sap_2000 skrev 1 time siden: København og skal plukke opp en Sargo 45 med IPS 650 Nå tror jeg jeg sa klart fra at den turen ikke kunne/burde gjennomføres uten kyndig byssemannskap ( altså meg). Jeg kan smøre diverse pålegg under OG over osten om det trengs. 🤣 Men blir spennende med tråd fra den drømmebåten der. Du får ha live slow tv-stream. Hva blir ruten? Rett over til Kristiansand? EDIT: Du svarte før jeg postet. Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 24.Juli.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Juli.2023 Hadde vært noe det Blir dessverre slankektur uten betjent bysse denne gangen 17 minutes ago, Thomas_h said: Hva blir ruten? Rett over til Kristiansand? Om mulig, ja rett over mot Kr S eller Mandal. Ellers får man bare sikte lenger opp på sørlandet om man får for mye motsjø. Spent på hvor fort det vil legge seg etter at det har pumpet bølger inn fra nordsjøen i mange dager. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Tom Rør Svart 24.Juli.2023 Del på Facebook Svart 24.Juli.2023 @sap_2000 dette er skovshoved 😂😂 Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 24.Juli.2023 Del på Facebook Svart 24.Juli.2023 sap_2000 skrev 32 minutter siden: Fiskerihavna Den ligger i Skovshoved Havn noen km nord for downtown. Håper på litt kos også. Derfor jeg drar ned litt tidlig. Men kjenner jeg meg selv rett så blir det nok litt maraton når veien blir brøyta flat og fin Godt med nyrenoverte propeller og at det ikke ble lenger tid ute av tjeneste for den svenske dronninga Nå gjelder det å holde de blanke herlighetene unna terra firma ellers får du personlig julekort fra RR og Winrace i år. Er glad i Daftö Valö leia jeg også, men den skremmer meg også. Veldig små marginer og store konsekvenser om man havner bare litt utenfor sporet når man har to stk fritthengene bronsejuveler som dypeste punktet på skuta. Jeg sitter og ser på vær vindmeldinger. Det kan se ut som det blir en liten dupp sør i kattegat tidlig Onsdag. Spørsmålet er om den blir stor nok og lang nok for onsdag ettermiddag øker det til igjen ganske så mye igjen. Håpet er at det skal gå greit å komme seg over mot Jylland, feks over mot Grenå fra Gilleleje og så nordover mot Læsø/ Skagen på onsdagen. Da hadde jeg vært klar oppe i nord til vinden gir seg utpå torsdagen. Jeg skal ikke undervurdere kattegat. Husker godt hvor rotete sjø vi hadde da vi stampet oss oppover fra Grenå med Karma for 10 år siden, og det var bare en nm eller to ut fra land i fralandsvind. Bølgevarselet på DMI sier rundt 1 m sign fra vest. Det er i grenseland for hva jeg orker i lengden, så skal ikke bli noe mer enn det. Hadde vært flott å finne seg en sværing og gjemme seg bak som skulle samme veien... Jeg foreslår at vi møtes på Utklippan til et par kolde og litt grillmat, så det ikke bare blir stress for deg 😌 Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 24.Juli.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Juli.2023 16 minutes ago, Tom Rør said: @sap_2000 dette er skovshoved 😂😂 ikke at jeg skjønte så my av hva han sa, men typen har man jo sett rundtomkring Vil tro det ikke var mangel på de i Stockholm heller 14 minutes ago, Tom Rør said: Jeg foreslår at vi møtes på Utklippan til et par kolde og litt grillmat, så det ikke bare blir stress for deg 😌 Hadde vært kos, men spørs hva oppdragsgiver sier om han ser båten på vei tilbake mot finland Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Chilli Solbris Svart 24.Juli.2023 Del på Facebook Svart 24.Juli.2023 Har sett presentasjonen! Du verden for en båt! Du må da prøve å bruke så lang tid som mulig!😃😃 Blir moro å følge denne runden! Ønsker deg virkelig lykke til!😃😃 Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
LALUNA II Svart 25.Juli.2023 Del på Facebook Svart 25.Juli.2023 Flott båt og spennede tur Torsdag/ fredag ser bra ut fra Skagen og over til Sørlandet Ville satt kursen mot Lillesand og ser det greit ut etter en time dreier du mot Kr.sand/Mandal for mest behagelig tur Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
NC9 Svart 25.Juli.2023 Del på Facebook Svart 25.Juli.2023 Vi gikk sammer rute fra Grenå til Læsøy sist uke på nesten samme værmelding Og vind retning, vi gikk nærme land etter Grenå når man runder neset før Bønnerup Strand gikk bøldehøyden godt opp, å bølgene er krappe. Så det gikk ikke og kjøre fort med den bølge retningen. Så vi gikk på sakte fart i retning Udbyhøy og fulgte fastlandet på 4 m dybde helt opp til Sæby før vi krysset over til Læsøy(Østerby). Da hadde vi minimalt med sjø og en behagelig tur. Men vi har en 12 fot mindre båt en deg. Så du klarer nok litt mer sjø. God Tur Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 25.Juli.2023 Del på Facebook Svart 25.Juli.2023 God tur neffjoe.. sender litt mayo.. på tube til deg.... speciale made for you🤪😅😅😅 Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.