Jump to content

Isforholdene landet rundt


Astor

Recommended Posts

Ok, takk for tipset. Holder enda på å sondere terrenget.

Ikke for å spore denna tråden helt ut , men husk Jens Sagen m/flere har vinter priser før 1/2-08.Ga 8.500- hos Sagen med bøyler fester og HT til Sandvik 28.Da andre skulle ha både 12 og 15.000- for samma jobben.Lønner seg å skjekke mye idag som det er så mange om beinet.Båten din er det sikkert mange som har mal til . Lykke til

 

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Isfritt på Bjerkås/Slemmestad

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Godt her så lenge det varer , ikke noe i indrehavn i Horten . Kjørt bobbleannlegget litt på innerste brygge der det kommer ut litt ferskvann , så håper det holder seg sånn lenge .Men yr.no melder - 7 i flere dager fremmover og det er ikke bra , er kaldt nok her .

 

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Begynt å legge seg på Nærsnes. Ligger på lånt plass på ytterste brygge, og hadde aldri i verden trodd is skulle bli noe problem før jul... Så feil kunne jeg ta.. Ligger is rundt båten nå, og om det ikke slår om snart sitter den fast! Huff... jeg som skulle på tur i romjulen.. :-( Har bobleplass i Frognerkilen, men kommer meg ikke inn der nå!

Link to post
Share on other sites

Drammensfjorden: begynner å legge seg over hele fjorden nå. Minus 7.8 ute akkurat nå.

Sætre-landet: Is innenfor alle øyene vest for Håøya.

Vollen: Is i havna.

Leangbukta: Is ut hele bukta.

Asker og Bærum-landet: Is innenfor alle øyene.

 

Tofte: Isfritt.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

:lol::lol: Nei, ikke Astor tror jeg, men det kan faktisk godt være en Princess 35 vi ser. Ikke Escada da, for hun ligger godt forvart på land. Nei, det der med å ligge ute om vinteren har jeg ikke noe tro på. Du ser hvordan det kan gå. Andre forslag til hva slags båt det kan være?

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Kanskje.....den er i hvert fall større enn 35 fot. Vil tippe rundt 50...

Redigert av Sundberg (see edit history)

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Men at det kan bli så mye is, tror jeg fiskere på Finnmarken og de som var med på Russlands-konvoiene kan skrive under på. Viktigste redskap: Isøks !

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Ja da har styggdommen lagt seg utover brygge her også , det kan fort gå rett vest med juleturen iår .Ikke smart å bakke i isen med flaps , det er det vel andre her inne som kan skrive under på .Spørs jo hvor tykk den blir ,har kjørt litt motor nu så den er borte bak båten. Men trenger mere plass for å komme ut , kansje jeg får Solungen til å kjøre litt også så går det vel . Men det er jo en stund til det da , satser på mildre vær så den blir borte igjen . Var -9 klokka 10.00 idag og nede i - 6 nu , uff liker ikke dette .

 

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Et slikt bilde har jeg ikke sett før. Her må vel tyngen av isen etter hvert bli så pass stor at det begyner å bli fare for stabiliteten? Dersom ikke hele bildet er manipulert? At det kan være så mye is på båten og så lite omkring, er kanskje ikke så lett å fatte.

 

Jeg tror nok han har seriøse problemer med stabiliteten ja.

 

Jeg lurer på om det bildet stammer fra Genfersjøen. For noen år siden fikk de et merkelig vær med svært kraftig vind og plutselig, stort, temperaturfall. Det førte til at særlig mange seilbåter kantret på grunn av nedising.

Link to post
Share on other sites

Ein liten oppdatering fra inderst i osterfjorden.

Har i dag fisket hyse. :fishing: Isforholdene gode med 8-10 cm stålis. Fin dag til å gjere som Jesus. å gå på vannet. :flag:

Erfaringen vokser proporsjonalt med antallet ødelagte apparater.

I believe in only one thing: liberty, but I do not believe in liberty enough to want to force it upon anyone.

– H. L. Mencken

 

Link to post
Share on other sites

Rundt Hvaler: Det har vært noen kalde dager, men det er bare så vidt is-snerk inne i skjermete kiler. På SV-sida, i sundene med strøm, og i Sekken er det så åpent og fint, så.

I øyeblikket: 0.2°C. Se temperaturene på Skjærhallen på værsida mi.

Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...