Jump to content

Isforholdene landet rundt


Astor

Recommended Posts

Mossesundet begynner å bli isete nå ja. Snakket med noen som hadde vært utpå i dag. Mellom Kanalen og Betongen var det en liten råk, men den fryser fort igjen nå, da det er kaldt, og lite bevegelse i vannet. Ved Rosnestangen er det litt åpent, men så blir det skikkelig med is videre nordover igjen. Er vanskelig å komme gjennom med fritidsbåt akkurat nå.

Link to post
Share on other sites

Svein Robert, som er en av eierne i båthavna på Storsand trålet rundt med sin Fischer 36 og brøytet is. Han var innom alle bryggene og isen løsnet. Samtidg voknet en gammel isbryter i meg også. Vi startet sb-motor og la gearet i akterover. Da ble det god strømming i isen og det hele fløt fint mot innløpet i havna. Nå er den ytre delen snart isfri med enkle grep. Flott service til leietagerne av båthavnsjefen! :flag:

 

Her en fotoserie fra dagens aksjon:

 

fischer_5.jpg

 

 

fischer_4.jpg

 

 

fischer_3.jpg

 

 

fischer_1.jpg

 

 

fischer_2.jpg


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Var is i Hillevågsvannet i Stavanger også i dag :eek:

Skrekk og gru, is i Stavanger? Nå mangler det vel bare at Sola flyplass er stengt pga. snø når jeg kommer neste fredag. De har vel neppe særlig brøyteutstyr.

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Flid fortalte meg i nyttårshelgen at Vestfjorden ut av Tønsberg er islagt.

 

Etter hvert har vi blitt en stor gjeng som ferdes ute vintertid. Da er denne tråden kjekk å ta en titt på før vi legger utpå. :wink:


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Floa ved Fredrikstad er selvfølgelig islagt. 10-15 cm is rundt Fjeldberg båthavn. Prøvde meg på litt isfiske der i dag. Fikk ingenting. Skal se om jeg tør prøve meg på Elingårdskilen i mårra.

Ideell båt er den som ikkje får større fart

enn at føraren reagerer like snart

Link to post
Share on other sites

Sandefjordingæær!

 

Hvordan er det med is borte ved Ulabrand og nærligende områder?

 

Hærregud det blikke is på palmekysten a dø. Var der i går og det var 15gr i solveggen :cool:

Den som aldri har en drøm vil heller aldri oppleve at en drøm går i oppfyllelse

O.H.

Sandvik 945 TAMD41M 163 grønne små hissige hingster.

Link to post
Share on other sites

Hærregud det blikke is på palmekysten a dø. Var der i går og det var 15gr i solveggen :cool:

 

Godt å høre W-945. Hadde liksom tenkt meg utpå når jeg kommer hjem. og har ikke lyst å leke isbryter med det fine skroget.

 

Ps. blikke mye is her heller, 28-30 i skyggen. Eneste isen er i Pinacoladaen.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...