tom-ass Posted January 1, 2009 Share Posted January 1, 2009 Her er et bilde fra isforholdene på Storsjøen i Odalen, Håper på sjøsetting ved påsketider! Link to post
mami Posted January 1, 2009 Share Posted January 1, 2009 Leangbukta i dag 1/1-09 isen ligger ut til Hvalstrand Link to post
Astor Posted January 2, 2009 Author Share Posted January 2, 2009 I dag lå isen helt fra Sætre og ut mot Håøya. Og det er meldt fortsatt kaldt. Drammensfjorden begynner å bli tett med is fra Svelvik til Drammen. Link to post
kællen Posted January 2, 2009 Share Posted January 2, 2009 Isen legger seg også i lerviksundet og elingaårdkilen ved onsøylandet (fredrikstad) Link to post
Seilaren Posted January 2, 2009 Share Posted January 2, 2009 Var is i Hillevågsvannet i Stavanger også i dag Link to post
Hilmar 2 Posted January 2, 2009 Share Posted January 2, 2009 er visst 4 cm is i mossesundet.. Link to post
Scombrus Posted January 2, 2009 Share Posted January 2, 2009 Engelsviken er så godt som isfri, litt sørpe innerst ved moloen. Link to post
GeirFrode Posted January 2, 2009 Share Posted January 2, 2009 Mossesundet begynner å bli isete nå ja. Snakket med noen som hadde vært utpå i dag. Mellom Kanalen og Betongen var det en liten råk, men den fryser fort igjen nå, da det er kaldt, og lite bevegelse i vannet. Ved Rosnestangen er det litt åpent, men så blir det skikkelig med is videre nordover igjen. Er vanskelig å komme gjennom med fritidsbåt akkurat nå. Link to post
Astor Posted January 2, 2009 Author Share Posted January 2, 2009 Svein Robert, som er en av eierne i båthavna på Storsand trålet rundt med sin Fischer 36 og brøytet is. Han var innom alle bryggene og isen løsnet. Samtidg voknet en gammel isbryter i meg også. Vi startet sb-motor og la gearet i akterover. Da ble det god strømming i isen og det hele fløt fint mot innløpet i havna. Nå er den ytre delen snart isfri med enkle grep. Flott service til leietagerne av båthavnsjefen! Her en fotoserie fra dagens aksjon: Link to post
bert Posted January 2, 2009 Share Posted January 2, 2009 Hei, også et tynt islag i Kjøkøysundet,, håper på mildvær. Link to post
Lars H. Posted January 2, 2009 Share Posted January 2, 2009 Var is i Hillevågsvannet i Stavanger også i dag Skrekk og gru, is i Stavanger? Nå mangler det vel bare at Sola flyplass er stengt pga. snø når jeg kommer neste fredag. De har vel neppe særlig brøyteutstyr. Lars H. Link to post
Seilaren Posted January 2, 2009 Share Posted January 2, 2009 Hehe. Tror ikke sansynligheten er så stor for det Link to post
M/S Bastard Posted January 2, 2009 Share Posted January 2, 2009 Litt is i havna her også, tror ikke anlegget går på fullt om dagen Link to post
erlinghm Posted January 2, 2009 Share Posted January 2, 2009 Det ser ut til at Svein Robert og Astor har full kontroll over isen i Storsand - bra service for oss som har lagt oss i vinterhi der.. Takk skal dere ha. Tar meg en tur i helgen for å se om alt er bra ombord.. Link to post
Mariell Posted January 2, 2009 Share Posted January 2, 2009 Sandefjordingæær! Hvordan er det med is borte ved Ulabrand og nærligende områder? Link to post
Astor Posted January 2, 2009 Author Share Posted January 2, 2009 Flid fortalte meg i nyttårshelgen at Vestfjorden ut av Tønsberg er islagt. Etter hvert har vi blitt en stor gjeng som ferdes ute vintertid. Da er denne tråden kjekk å ta en titt på før vi legger utpå. Link to post
Mariell Posted January 2, 2009 Share Posted January 2, 2009 Regner med at isen ut Vestfjorden, stopper ved Brunstad. Så i området lengre ute tviler jeg på om det er noe problemer. Link to post
Hafrsfjord Posted January 2, 2009 Share Posted January 2, 2009 Var is i Hillevågsvannet i Stavanger også i dag Fryktelig irriterende, kommer ikke ut i finaveret . ....og nå snør det pinadø også . Link to post
BigRevi Posted January 2, 2009 Share Posted January 2, 2009 Vestfjorden ble brutt opp idag grunnet at et større fartøy skulle inn til Tønsberg. http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostafje...tfold/1.6379920 Link to post
Trulte37 Posted January 2, 2009 Share Posted January 2, 2009 Floa ved Fredrikstad er selvfølgelig islagt. 10-15 cm is rundt Fjeldberg båthavn. Prøvde meg på litt isfiske der i dag. Fikk ingenting. Skal se om jeg tør prøve meg på Elingårdskilen i mårra. Link to post
Astor Posted January 2, 2009 Author Share Posted January 2, 2009 Vær forsiktig utpå isen. Vi på BP har ingen å miste. :nono: Link to post
B-P-Nimbus 350C Posted January 2, 2009 Share Posted January 2, 2009 Sandefjordingæær! Hvordan er det med is borte ved Ulabrand og nærligende områder? Hærregud det blikke is på palmekysten a dø. Var der i går og det var 15gr i solveggen Link to post
chagall Posted January 2, 2009 Share Posted January 2, 2009 Drammenselva fryser. http://dt.no/article/20081231/NYHET/358105252 Link to post
Mariell Posted January 2, 2009 Share Posted January 2, 2009 Hærregud det blikke is på palmekysten a dø. Var der i går og det var 15gr i solveggen Godt å høre W-945. Hadde liksom tenkt meg utpå når jeg kommer hjem. og har ikke lyst å leke isbryter med det fine skroget. Ps. blikke mye is her heller, 28-30 i skyggen. Eneste isen er i Pinacoladaen. Link to post
Salt Posted January 2, 2009 Share Posted January 2, 2009 Is innafor Skjelsbusund-brua, åpent utafor. Nå er det blitt mildere. Link to post
Recommended Posts