Jump to content

Isforholdene landet rundt


Astor

Recommended Posts

Jeg gikk en tur til Kjellandsvik i dag - og her inne ligger det is. I sundet fra Kambo til Kanalen ser det isfritt ut. Det er ganske mye trafikk i sundet for tida - stor load out på Kværner og de ligger fortsatt og tømmer Nordvar - de har funnet masse olje ombord. Det er lagt ut ekstra lenser på N siden av kanalen - så det kan være trangt å gå gjennom her

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Lurer litt på hva som gjør at metereologene siste uka har meldt mellom -2 og -5 grader her i Drammensområdet, men hver dag har det ligget mellom -7 og -11 ?

Er det slik at de melder helt uten å ta en titt ut av vinduet ? Slik er det forøvrig ofte om sommeren også, men da er det som regel langt varmere enn hva som meldes....

Link to post
Share on other sites

Lurer litt på hva som gjør at metereologene siste uka har meldt mellom -2 og -5 grader her i Drammensområdet, men hver dag har det ligget mellom -7 og -11 ?

Er det slik at de melder helt uten å ta en titt ut av vinduet ? Slik er det forøvrig ofte om sommeren også, men da er det som regel langt varmere enn hva som meldes....

Det spørs jo hvilket sted meteorologene har sin målestasjon, det.

F eks er det nesten alltid noen grader forskjell mellom her jeg bor 25 moh og jobben min, 400 meter unna, men 18 m lavere.

Link to post
Share on other sites

drammensfjorden_23.des._2007.jpg

Drammensfjorden har lagt seg tildig i år. Det er is fra Svelvik og helt inn til Drammen. Foreløpig ikke så tykk, men fortsetter kulden vil nok taubåten Thor III snart måtte holde råk for skipstrafikken inn til Drammen havn.

 

city_of_nordic.jpg

Jeg hører motoren til City of Nordic brummer før den setter kursen mot isen opp til Drammen.

Link to post
Share on other sites

Er på Østlandet vet du Seilaren :wink:

 

Men det var synd det ble mildvær på Julaften, da forsvant alt dette fine som har vart i mange dager.

Igår snødde det litt, men det gikk over til regn. Er litt vitt på bakken enda ihvertfall, og det lyser opp litt.

 

Isforholdene tenkte jeg og sjekke senere i dag, hvis ingen andre vet hvordan ståa i Holmestrand er

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...