Jump to content

Isforholdene landet rundt

Astor

Recommended Posts

Det ligger tykk is inn til Sætre. Isfiskerne vet å verdsette dette.

Rundt Håøya er det isfritt untatt i noen viker her og der.

Varmere vann, he-he, er kommet inn i fjorden noe som har minket tilvekst av is i fjorden. (Noe godt er det hvis man ser nærmere etter. )

I kveld har snøen på nytt fallt over Hurumhalvøya. Så i morgen blir det måking på nytt.

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Begynner å bli litt is på palmekysten også, svært mange kjører forbi her med båt om sommeren og i dag var det folk ute og spaserte der det skulle vært båter.. Underlig. Alle ser hvor dette er?

img_0653_large.jpg

Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005.

ca 20cm rundt om i kristiansand på sjøen og iallefall det dobbelte på innlands vann..

Har heldigvis ikke mer enn 2m fra hveranda døra og ned i sjekta så starter den hver dag etter jobb og lar den gå noen timer, så passer jeg på å hakke isen fri rundt bak partiet.... gleder meg som en unge nå til jeg klarer å komme meg ut på noen nydelige dager på sjøen i vinter sola

topdalsfjorden_vinter.jpg

Topdalsfjorden søndag som var. Isen ligger tykk helt på utsiden av varoddbroa (som skimtes i bakgrunnen) Helt topp skøyteis. Speilblank. Har prøvet å fiske litt. Tipper isen er mellom 15-20cm. Fikk en makrell på 840gram innerst i ålefjærfjorden i dag.

topdalsfjorden_vinter2.jpg

Mye folk utpå her i dag. Hamresanden rett inn her.

topdalsfjorden_vinter3.jpg

Skinnet vårt, en wheaten terrier. 9mnd gammel og full av tull :yesnod: Litt glatt for ham tror jeg, for han danset step-dance hele tiden når vi var på isen........

Det fryser i havna hos oss, men isen er ikke så tykk. Slo løs rundt hekken og litt langs siden idag, gjorde samme jobb for noen dager siden.

Tipper den er 4-5 cm tykk.

Nå håper jeg snart kulda gir deg noe. 4-5 minus er ok, men minus 15-20 over lang tid blir litt slitsomt (og kaldt). :yesnod:

Nå er det pizza tid :drink:

Nå håper jeg snart kulda gir deg noe. 4-5 minus er ok, men minus 15-20 over lang tid blir litt slitsomt (og kaldt). :yesnod:

Stakars... Andre uka med under -30 grader! Eneste for for båtaktivitet her er en tur ombord av og til for å sjekke at kjølevæska holder. Gleder oss til våren...

I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so...

Kragerø 26 med Sole SM616 

Pluss fire grader i motorrommet i dag. Ute var det bitende kaldt.

Selv om jeg kun har entk. frostvakt i det store motorommet i Astor gjør en vifte jobben godt nok. Den sprer den lille varmen rundt i motorrommet.

Fortsatt isfritt rundt Astor.

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

På Sølyst fryser det ikke. Alt for mye strøm gjennom der hele tiden...

Men på Hølen i Sandnes (Høgsfjorden, på innsiden av Ådnøy) er det nesten 30 cm is og ekstremt gode forhold for dem som liker å ha skøyter under bena. Hvorfor gå i kø på vannene i byen, når både isen og plassen er bedre på Hølen..? :flag:

is_paa_holen.jpg

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Halvmeter is og ok skøyteforhold innerst i Eidangerfjorden i Porsgrunn i går. Gikk ut fra Nystrand og snakket med fiskere som hadde såre strev med å komme gjennom isen. I følge ryktene lå det 30 cm is lenger ut i fjorden (Heistad og utover).

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...