Jump to content

Isforholdene landet rundt


Astor

Recommended Posts

Min forsikring sa at om bobleanlegget skulle svikte så spiller heller ikke det noen rolle , de dekker skadene uansett sålenge jeg i utgangspunktet fulgte ett av 2 vilkår for vinteropplag (på land eller i boblehavn).

Det ble plutselig litt lettere å sove.

 

Du ligger ytterst på moloen Herr Felle , der lå jeg i fjor og der er det gjerne litt mer bevegelse og fryser ikke like lett som lenger inn i havnen men i år er alle de vanlige forestillingene snudd på hodet , det er 20cm + tykk is over det hele

Link to post
Share on other sites

korni.jpg

Korni ligger fast i isen ute i Breiangen. Den skal opp til Drammen og vil få hjelp av Thor III når den er oppe ved Svelvik. Foreløpig er det ingen isbryterassistanse ute i Oslofjorden. Kun i Drammensfjorden.

Redigert av Astor (see edit history)


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Store forbedringer på isforholdene i Ytere Oslofjord i ettermiddag, sitter i stuevinduet og ser fjorden er nærmest isfri mellom Engelsviken og Vestfold, mye store isflakk på vei ut fjorden i sterk nordavind. Reketrålerene i Engelsviken har gått opp råk idag og skal ut på feltet i morgen.

Link to post
Share on other sites

Har kansje sagt det i en tråd men , kan ikke huske så tykk is inne i båsen ( ligger i bobblehavn ).Hakka opp rundt båten idag igjen,hvorfor veit jeg ikke men.Isen er ca 12-15 cm ,går rundt båten på isen å hugger .Blir jo ikke så tykk ,da jeg gjør dette vær dag .Lettere å knekke den opp da,hopper litt på dem værste :wink:

Vi i kaffebua i havna skal jo på båtmessan i Gøteborg til mandagen,planen var Strømstad båten å shoppe litt.Men kan se svart ut det ,øko skal ta den torsdag .Men veit ikke om det går heller,nei dette er null morro .

Bastø fergen har også problemer , kan fort stoppe opp der også.Rart ikke dem klarer isen da dem går så ofte,men det er vel lite med baug å ta imot med på den klump fassongen dem har der .

 

Tine IV

Redigert av Tine IV (see edit history)

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Da skjønner jeg at du ikke blir så tykk Runo, ... :lol:

Nei å ikke isen heller :lol: Dem siste dagene har isen frysi til igjen før jeg har kommet rundt båten,men det jeg tok igår rundt her har ikke frysi idag.Det er jo fint kansje det skjer noe med vannet igjen ,men blir jo mindre trim da :wink:

 

Tine IV

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Var nede på Grimsøy Marine for å se etter båten på søndag. Sitter rimlig dønn i 30cm is. Kunne stå ved siden av båten.

Har dobbelsjekka forsikringen og fått bekreftet at den er OK. Gudskjelov. Så nå er det bare å vente.

 

TINE IV, vi har vel de samme eksosrørene fra 86?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...