Jump to content

Isforholdene landet rundt


Astor

Recommended Posts

Noen som vet om snøfallet rundt Hvaler siste døgn?

Det har vel falt mellom fem og ti cm her på Skjærhallen, men det har jo blåst, så det er noen fonner, og andre steder nesten bare det som har ligget siden andre juledag. Snøen kan ha lagt seg på lésida av kalesjen.

Hvis båten ligger i sjøen er det slett ikke sikkert du kommer utpå med den.

Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Kikket litt på livebildene fra Mossekanalen, tidligere idag. Da fosset det isflak gjennom kanalen sydover. Nå er det åpent og det kommer kun noen små flak.

 

iFrame (Innsatt web-side) Åpne i nytt vindu

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Biltemabobleanlegget mitt

Var en tur innom å tok en titt der idag, og det var kun halve bobbleanlegget som gikk, så det er kanskje duket for en prisreduksjon? Man får jo bare halvparten av de bobblene man betaler for, og snøtt nok det siden anlegget har vært skrudd av til tider. At det er dårlig dimensjonert er jo et annet moment.

[Moralens glade vokter!]

[Vinner OT-forum entusiast 2010]

[ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ]

Link to post
Share on other sites

Halve anlegget ?

Ikke på din båt, det vet jeg ikke noe om. Men på de bryggene som har bobbler, der bobblet kun halve piren (venstre side) når jeg var der. Så enten er noe galt, eller så har de satt noen slike intevaller for å spare strøm. Kanskje ikke så rart at det fryser igjen da?

[Moralens glade vokter!]

[Vinner OT-forum entusiast 2010]

[ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ]

Link to post
Share on other sites

Ikke på din båt, det vet jeg ikke noe om. Men på de bryggene som har bobbler, der bobblet kun halve piren (venstre side) når jeg var der. Så enten er noe galt, eller så har de satt noen slike intevaller for å spare strøm. Kanskje ikke så rart at det fryser igjen da?

 

 

Hvem pir er det du mener? Jeg ligger paa 21. Og der er det bare en side med bobler.

Det er litt grunt saa det er ikke mye varmt vann som kommer opp, eller tar jeg feil?

Link to post
Share on other sites

....., sitter i stuevinduet og ser fjorden er nærmest isfri mellom Engelsviken og Vestfold,

 

Ikke verst med havutsikt hele året.......å se et glimt av indre oslofjord er ikke helt det samme.....savner blinkene fra færder men frister ikke å dra på hytta før det er noen varmegrader i lufta.....

Og det er vel fristende men ikke tilrådelig å dra på spasertur til feks. Missingen nå (??) Rart ikke en eller annen machoman ikke har forsøkt å krysse fjorden eller spasere til øyene lengst ut i havgapet med pulk og polarutstyr..på nordpolen går de da på ski mellom råkene.

Redigert av salt (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hei,

var ute med Gyltingen, sammen med onkel og en mann fra kystverket. mannen fra kystverket skulle bytte batterier på lykta på Storegrunn like nord for Askholmene. Jeg tok noen bilder der. Det var en del drivis videre innover fjorden,som kom litt sørover me strømmen. Jeg tok noen bilder der.

 

 

bilde_174.jpg

 

bilde_161.jpg

 

bilde_171.jpg

 

bilde_169.jpg

 

bilde_159.jpg

Link to post
Share on other sites

Hvem pir er det du mener?

Det var på pir 1. jeg så kun hadde bobbler på den ene siden (norsiden), men nå er det på begge sider igjen, og jeg tok turen ut for å se at det var riktig det jeg så.

[Moralens glade vokter!]

[Vinner OT-forum entusiast 2010]

[ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ]

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...