Petter-B Svart 26.April.2006 Del på Facebook Svart 26.April.2006 Takk Worse, da er delene vel ankommet. Svein-Ha: Du slipper å sende meg slike rammer. Hilsen en som snart har båten klar for sjøsetting.... Sitér dette innlegget Hvorfor vi ikke har kjøpt bobil eller campingvogn? Jammen de flyter jo så dårlig.. Link to post
Allan E Svart 26.April.2006 Del på Facebook Svart 26.April.2006 Nå skal jeg bare plukke frem en 5X2 vender, 4 sikringer og noe signalkabel, så kan jeg avlese alle 4 batteriene individuellt, uavhengig av posisjon på batterivendere Er dette noe enkelt som vi vanlige som ikke har greie på strøm kan kjøpe?Er du isåfall selger? Jeg har planer om å ha 3 batterier. Sitér dette innlegget Link to post
Nemo Svart 27.April.2006 Del på Facebook Svart 27.April.2006 Er dette noe enkelt som vi vanlige som ikke har greie på strøm kan kjøpe? Er du isåfall selger? Jeg har planer om å ha 3 batterier. Hvis du leser innlegg #19 og litt mer, finner du opplysninger om dette. Har kjøpt voltmeter, det er supert. SveinHa har gjort en kjempejobb. Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 27.April.2006 Del på Facebook Svart 27.April.2006 Dagens gledelige nyhet: De resterende rammene er dukket opp så da blir det en liten pakkeøkt i kveld... Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
Allan E Svart 27.April.2006 Del på Facebook Svart 27.April.2006 Hvis du leser innlegg #19 og litt mer, finner du opplysninger om dette. Jeg har kjøpt voltmeteret, men kunne tenke meg en velger slik at alle batteriene måles med ett instrument. Sitér dette innlegget Link to post
At-le Svart 27.April.2006 Del på Facebook Svart 27.April.2006 Dagens gledelige nyhet: De resterende rammene er dukket opp så da blir det en liten pakkeøkt i kveld...Hei sveinha.Får jeg begge instr. og rammer neste uke?? Du har gjord god insats for medlemmer Takk. At-le Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 27.April.2006 Del på Facebook Svart 27.April.2006 Får jeg begge instr. og rammer neste uke??Regner med alt er sendt senest i løpet av førstkommende lørdag. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
At-le Svart 27.April.2006 Del på Facebook Svart 27.April.2006 Regner med alt er sendt senest i løpet av førstkommende lørdag.Takk. Regner jeg får pakke neste uke. At-le Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 27.April.2006 Del på Facebook Svart 27.April.2006 (redigert) Da er alt gått i posten . Mulig jeg har snubla litt i systemet for jeg fikk et par rammer til overs Vennligst sjekk http://privat.bluezone.no/sveinha/BPVoltmeter.htm om opplysningene der stemmer, spesielt i "Sendt" kolonnen. De som er merket "(kun instr.)" er de jeg er litt usikker på. Ellers må Posten få noen dager på seg for å gjøre sin jobb... EDIT: Etter en dobbeltsjekk + tips på IM gikk regnestykket opp.... Redigert 27.April.2006 av SveinHa (see edit history) Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
Mix Svart 27.April.2006 Del på Facebook Svart 27.April.2006 Jeg har kjøpt voltmeteret, men kunne tenke meg en velger slik at alle batteriene måles med ett instrument.Jeg monterte meteret via en on-off-on Carlingbryter slik at jeg leser av henholdsvis startbank og forbruksbank. Fungerer perfekt. Instrumentet viste kun 2 hundredeler forskjellig fra Fluke'n min.Enda en stor takk til SveinHa. Sitér dette innlegget Link to post
At-le Svart 2.Mai.2006 Del på Facebook Svart 2.Mai.2006 Hei. Fikk pakken post idag. Det er i orden. Takk sveinha At-le Sitér dette innlegget Link to post
Høvdingen Svart 2.Mai.2006 Del på Facebook Svart 2.Mai.2006 Fikk også pakke i dag storfornøyd Kjempeservice Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 2.Mai.2006 Del på Facebook Svart 2.Mai.2006 Fikk pakken post idagJulaften??? Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
LALUNA II Svart 2.Mai.2006 Del på Facebook Svart 2.Mai.2006 Fikk også pakken i dag Takker for flott service......... så da er det bare å få montert duppedingsen Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
o.b.lix Svart 2.Mai.2006 Del på Facebook Svart 2.Mai.2006 Fikk også pakken i dag Jeg også fikk rammene i dag. Takk skal du ha! Sitér dette innlegget Link to post
At-le Svart 2.Mai.2006 Del på Facebook Svart 2.Mai.2006 Julaften???Jepp At-le Sitér dette innlegget Link to post
Marwin Svart 2.Mai.2006 Del på Facebook Svart 2.Mai.2006 Liten pakke mottatt i dag. Maddammen lurte fælt på hva det var :-) Tuusen takk for flott tiltak!! Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Arvid_A Svart 6.Mai.2006 Del på Facebook Svart 6.Mai.2006 Da har Hansvik'en fått en ny duppeditt! - og sannelig fant man ikke et stykke sort plastplate i "arkivet", som med litt modifisering passet perfekt som monteringsplate. Takk til SveinHa for flott gjennomført leveranse!! Sitér dette innlegget Link to post
At-le Svart 6.Mai.2006 Del på Facebook Svart 6.Mai.2006 Da har Hansvik'en fått en ny duppeditt!Er det en duppeditt på og av strøm? At-le Sitér dette innlegget Link to post
Arnt Svart 6.Mai.2006 Del på Facebook Svart 6.Mai.2006 hei igjen. Har mottatt og montert voltmetert. Tusen takk skal du ha Svein Ha. Men så er det noe jeg lurer på. jeg har strukket egne ledninger ned til + på batteriene men har brukt den jordingsledningen som ligger helt opp til dashbordet. jeg får "spenningsfall" på startbatteriet også når jeg forbruker selv om det er avskilt fra forbruksbatteriene. Kan dettet spenningsfallet komme av at jeg måler over den jordingsledningen som forbruket går gjennom? Jeg mener og ha sett en tabell her inne som sier fyllingsgraden på batteriene ved forskjellig spenning som f.eks at 12,7 er fullt og 11,7 er tomt batteri........ Noen som kan skrive en sånn liste igjen som jeg kan kopiere og ha i båten for å lese av fylingsgraden? Arnt I. Sitér dette innlegget Link to post
Arvid_A Svart 6.Mai.2006 Del på Facebook Svart 6.Mai.2006 Er det en duppeditt på og av strøm? At-le Jeg monterte en liten vender/bryter under voltmeteret for å kunne koble det til/fra, eventuelt gjøre det mulig å svitsje voltmeteret mellom 2 batterier, dersom det skulle bli aktuelt. Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 6.Mai.2006 Del på Facebook Svart 6.Mai.2006 Kan dettet spenningsfallet komme av at jeg måler over den jordingsledningen som forbruket går gjennom?Jeppf.eks at 12,7 er fullt og 11,7 er tomt batteri........Dette er vel rimelig 100% riktig. For å få noenlunde riktig "fyllingsinfo" må batteriet være 100% ubelastet og ha fått være det en times tid... Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
Arnt Svart 6.Mai.2006 Del på Facebook Svart 6.Mai.2006 takk Svein Ha. Da ser det ut til at jeg har begynt å lære litt av å lese innlegg på dette forumet Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 8.Mai.2006 Del på Facebook Svart 8.Mai.2006 (redigert) Hei, Da har jeg fått mine instrumenter også. Takk for innsatsen Svein. Redigert 8.Mai.2006 av JRK (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
jeb Svart 8.Mai.2006 Del på Facebook Svart 8.Mai.2006 ja det har jeg også tusen takk Sitér dette innlegget Gruno 40 verftsbygget i nederland Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.