Jump to content

Digitalt voltmeter for innbygning

Audifil

Recommended Posts

Nå skal jeg bare plukke frem en 5X2 vender, 4 sikringer og noe signalkabel, så kan jeg avlese alle 4 batteriene individuellt, uavhengig av posisjon på batterivendere :wink:

Er dette noe enkelt som vi vanlige som ikke har greie på strøm kan kjøpe?

Er du isåfall selger? Jeg har planer om å ha 3 batterier.

Er dette noe enkelt som vi vanlige som ikke har greie på strøm kan kjøpe?

Er du isåfall selger? Jeg har planer om å ha 3 batterier.

Hvis du leser innlegg #19 og litt mer, finner du opplysninger om dette. Har kjøpt voltmeter, det er supert. :flag:

SveinHa har gjort en kjempejobb.

Dagens gledelige nyhet: De resterende rammene er dukket opp :cheers: så da blir det en liten pakkeøkt i kveld...

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.

Får jeg begge instr. og rammer neste uke??

Regner med alt er sendt senest i løpet av førstkommende lørdag.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.

Da er alt gått i posten :cheers: . Mulig jeg har snubla litt i systemet for jeg fikk et par rammer til overs :blush: Vennligst sjekk http://privat.bluezone.no/sveinha/BPVoltmeter.htm om opplysningene der stemmer, spesielt i "Sendt" kolonnen. De som er merket "(kun instr.)" er de jeg er litt usikker på. Ellers må Posten få noen dager på seg for å gjøre sin jobb...

EDIT: Etter en dobbeltsjekk + tips på IM gikk regnestykket opp....

Redigert av SveinHa (see edit history)

Jeg har kjøpt voltmeteret, men kunne tenke meg en velger slik at alle batteriene måles med ett instrument.

Jeg monterte meteret via en on-off-on Carlingbryter slik at jeg leser av henholdsvis startbank og forbruksbank. Fungerer perfekt. Instrumentet viste kun 2 hundredeler forskjellig fra Fluke'n min.

Enda en stor takk til SveinHa. :flag:

Fikk pakken post idag

Julaften???

Da har Hansvik'en fått en ny duppeditt!

Bilde

- og sannelig fant man ikke et stykke sort plastplate i "arkivet", som med litt modifisering passet perfekt som monteringsplate.

Takk til SveinHa for flott gjennomført leveranse!! :flag:

hei igjen.

Har mottatt og montert voltmetert. Tusen takk skal du ha Svein Ha. :flag:

Men så er det noe jeg lurer på.

jeg har strukket egne ledninger ned til + på batteriene men har brukt den jordingsledningen som ligger helt opp til dashbordet. jeg får "spenningsfall" på startbatteriet også når jeg forbruker selv om det er avskilt fra forbruksbatteriene.

Kan dettet spenningsfallet komme av at jeg måler over den jordingsledningen som forbruket går gjennom?

Jeg mener og ha sett en tabell her inne som sier fyllingsgraden på batteriene ved forskjellig spenning som f.eks at 12,7 er fullt og 11,7 er tomt batteri........

Noen som kan skrive en sånn liste igjen som jeg kan kopiere og ha i båten for å lese av fylingsgraden?

Arnt I.

Er det en duppeditt på og av strøm?

At-le :wink:

Jeg monterte en liten vender/bryter under voltmeteret for å kunne koble det til/fra, eventuelt gjøre det mulig å svitsje voltmeteret mellom 2 batterier, dersom det skulle bli aktuelt.

Kan dettet spenningsfallet komme av at jeg måler over den jordingsledningen som forbruket går gjennom?

Jepp

f.eks at 12,7 er fullt og 11,7 er tomt batteri........

Dette er vel rimelig 100% riktig. For å få noenlunde riktig "fyllingsinfo" må batteriet være 100% ubelastet og ha fått være det en times tid...

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...