PIPaulsen Svart 30.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2006 (redigert) Nå har det seg slik at jeg også har en niese med navnet Kristine, hun syntes jo dette var kjempe krytt med hennes navn på båten. Var verre da nevøen min sa til meg under fire øyne med trist blikk "Onkel... hvorfor kunne ikke heller båten hete Sander" ...måtte jo flire litt :) Vi får jo bare håpe på at alt med henne går fint, 70 % av dem som får ms idag lever jo forholdsvis normale liv sies det. Redigert 30.Oktober.2006 av PIPaulsen (see edit history) Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen PIP Link to post
Frivakten Svart 30.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2006 (redigert) Synes nå at pjokken må få være med på moroa: Døp båten "Kristine Sander" Redigert 30.Oktober.2006 av Krisida Magni (see edit history) Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
Jon-Kåre Svart 30.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2006 Det klinger fint det jo Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Slagskibet Svart 30.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2006 Har en kamerat som har grei navne setting : Tove I = oppvaskmaskin Tove II = støvsugeren Tove III=vaskemaskin Tove IV=tørketrommelen Tove V= båten Hva kona heter forbigåes i høvelig stillhet.... Sitér dette innlegget Link to post
Baywatch Svart 30.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2006 En Albin Express i Bergensområdet bærer navnet "Statsraad Norman". Den har visstnok hat en eller annen tilknytning til Norges Handelshøyskole - der Victor Norman er professor. Seilskuter her i distriktet har jo også tidligere blitt oppkalt etter statsraader. Sitér dette innlegget Link to post
Avmønstret2 Svart 30.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2006 Så en relativt smekker windy som het "TA IMOT!"....hehe Plenen Sitér dette innlegget Link to post
BEG Svart 30.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2006 Har en kamerat som har grei navne setting : Tove I = oppvaskmaskin Tove II = støvsugeren Tove III=vaskemaskin Tove IV=tørketrommelen Tove V= båten Hva kona heter forbigåes i høvelig stillhet.... Heter du Damm til etternavn, flytter til Sverige og gifter deg der. Vel, da kan du jo tenke deg hvilket tilnavn fruen får Mvh. BEG Sitér dette innlegget Jeg har muligens ikke alltid rett, men til gjengjeld tar jeg aldri feil. Link to post
Skipper Worse Svart 30.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2006 :nono: Fydda!!! Det var vel kone nr 2 du hadde i tankene? Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Honduras Svart 31.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 31.Oktober.2006 Junkeren min har jeg ikke funnet navn til enda. Noen gode forslag til en grønn liten seilbåt? - Jolly Green Giant -Kermit -Evergreen Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Slagskibet Svart 31.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 31.Oktober.2006 He he Beg. Den var bra. Forøvrig så heter kona til han med alle Tovene Marit. Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 1.November.2006 Link til dette innlegget Svart 1.November.2006 Hvis det er noen som har eller skal ha en båt med navn STINA så har jeg et enkelt mahogny skilt liggende Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
no wind Svart 20.August.2007 Link til dette innlegget Svart 20.August.2007 Artig gammel tråd som kan videreføres - her er mine bidrag m/litt forklaring: En amerikansk langturseiler jeg leste om hadde kalt opp båten i grei langturs-tankegang. Den het "Maybe Tuesday". Jolla het "Maybe Not". Et annet ungt amerikansk par vi møtte hadde kalt båten "Dessert first" - de var ferdige med studiene, og var på en Honeymoon-tur før alvoret startet... En spansktalende kompis har en båt som heter "Manera" - som betyr noe sånt som way of life, i mangel av et norsk uttrykk. En annen sak er at mange mener den burde værdt døpt "Manjana" Den som jeg synes tar prisen (og som faktisk vant enslags navnekonkurranse i Englad) er "Never again II". Den er litt underfundig...! Sitér dette innlegget Link to post
no wind Svart 20.August.2007 Link til dette innlegget Svart 20.August.2007 ...her strømmer minnene på: En guttegjeng fra Larvik på langtur hadde meget fantasifullt kalt båten "Larvik". Et spansk par vi traff livnærte seg som musikere, med gitar, sang og flamenco. Båten het "Rock&Blues". Min samboer heter Kari, og min gamle far mener at en evt. neste båt bør hete "Kari Bien"... Ikke dumt! Sitér dette innlegget Link to post
TideRace Svart 20.August.2007 Link til dette innlegget Svart 20.August.2007 (redigert) En nydelig perle av en skøyte vi traff på for noen år siden bar det vidløftige navnet "FRI" med store messingbokstaver som gikk over hele fronten på styrhuset. Bak hang en liten flisete tass (les; slepejolle), som bar preg av å ha vært utsatt for ufrivillig jobb som fender mer enn en gang .... og hvor det var malt med klattete barnebokstaver i baugen " ..og Frank". Redigert 20.August.2007 av Phoebe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hilmar 2 Svart 20.August.2007 Link til dette innlegget Svart 20.August.2007 (redigert) en gang for noen år siden lå det en falmet Gul sjark med et ståstyrhus på siden. Den het "Styggen" Stygg var den også! Endret: den ligger i drøbak! Redigert 20.August.2007 av Hilmar2 (see edit history) Sitér dette innlegget Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
Hilmar 2 Svart 20.August.2007 Link til dette innlegget Svart 20.August.2007 (redigert) fant bilde av den åjo http://www.mamut.com/homepages/Norway/2/15...ykk/subdet3.htm http://www.mamut.com/oslodykk/ Gå under nyheter og se artikkelen nederst! Redigert 20.August.2007 av Hilmar2 (see edit history) Sitér dette innlegget Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
Anonym Svart 20.August.2007 Link til dette innlegget Svart 20.August.2007 En Princess V58 som er innom her titt og ofte heter noe sånt som: "MY TOY... Her worries..." Sitér dette innlegget Link to post
Elmer Svart 21.August.2007 Link til dette innlegget Svart 21.August.2007 Mine tre første båter het "Bare Velstand I-III" Dette var enkle båter som likefullt ga oss masse båtglede. Båten vi har nå var døpt "Harmoni" av forrige eier. Sitér dette innlegget Link to post
Elmer Svart 21.August.2007 Link til dette innlegget Svart 21.August.2007 Har forresten et par godbiter til: Jeg ønsker å berømme båtnavnet til en på forumet. Hvis ikke jeg husker helt feil, heter han båter "Gjeld-frid". En dag på sjøen ble jeg møtt av en mildt sagt underlig farkost. Jeg kunne ikke unngå å følge båten med blikket mens den passerte meg. Jeg var tydeligvis ikke den eneste som hadde gjort dette, for da akterspeilet kom til synet ble også båten navn avdekket: "Valodea". Del opp dette navnet, så blir det riktig så festlig! Sitér dette innlegget Link to post
Husky Svart 22.August.2007 Link til dette innlegget Svart 22.August.2007 I Skånevik ligger en deltasnekke med navnet "Siste Forsøk". Eieren skal visstnok ha drevet med med litt hjemmebygging tidligere...med navn som "Forsøk I" og "Forsøk II"... Sitér dette innlegget mvh Espen Link to post
Jon-Kåre Svart 22.August.2007 Link til dette innlegget Svart 22.August.2007 Har forresten et par godbiter til: Jeg ønsker å berømme båtnavnet til en på forumet. Hvis ikke jeg husker helt feil, heter han båter "Gjeld-frid". Takk for det Gjeld-frid II er navnet, jolla heter betalt men har ikke fått navnet påmalt Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Brutus Svart 22.August.2007 Link til dette innlegget Svart 22.August.2007 Har vi fått med oss navnene "Statslem Råkuhl" og livbåten "Berge Livet", de synes jeg var gode.... Sitér dette innlegget Link to post
giver Svart 22.August.2007 Link til dette innlegget Svart 22.August.2007 Har vi fått med oss navnene "Statslem Råkuhl" og livbåten "Berge Livet", de synes jeg var gode.... "Staslem Råkuhl" mvh giver Sitér dette innlegget Link to post
dilla Svart 22.August.2007 Link til dette innlegget Svart 22.August.2007 Jeg gikk nattevakt i båtforeninga i natt. På rundene passerte jeg en gammel trebåt som het, ja nettopp - Dilla . Jeg måtte bare si det. ser man det... fler som har det navnet ser jeg...... Naboen har en båt som heter UTGIFTEN....... Sitér dette innlegget den som venter forgjeves, venter ALDRI på noe godt...... Link to post
Fru Charente Svart 22.August.2007 Link til dette innlegget Svart 22.August.2007 Hva med "Cripos" (bokstaver fra en vennefamilies fornavn), Chripos - Chripos - Chripos dette er ....... på 16! Gjett hvordan andre reagerer når dette lyder over eteren. Charente Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.