enter4u Svart 15.Juni.2006 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2006 Min forrige Fram het "Tina" og den nye blir døpt "Tina II". Rett og slett for at min datter heter det Hun hadde tidligere en Terjesen-jolle som hun hadde døpt "Skrollan". Det er fra barneserien "Her på Saltkråkan" Sitér dette innlegget Link to post
Holmedal Svart 15.Juni.2006 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2006 (redigert) Redigert 16.Juni.2006 av Holmedal (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Petter-B Svart 15.Juni.2006 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2006 Et vennepar hadde en seilbåt som het Panikk. Kona er en bekymret sjel. Nå er de uten båt... Slikt skal der ikke spøkes med. Undertegnede har selv en båt ved navn Huldra og hun er svært nær et navnebytte da Huldras egenskaper synliggjøres for ofte. Men så er det vel det at skal man bytte navn så skal det kun gjøres når man er "friskmeldt" (den sorte skyen over hodet mitt er forsvunnet). Petter-B Sitér dette innlegget Hvorfor vi ikke har kjøpt bobil eller campingvogn? Jammen de flyter jo så dårlig.. Link to post
kvast Svart 16.Juni.2006 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2006 Tror jeg skal kalle min båt for Mareritt, for det har oppussingen vært Sitér dette innlegget Prosjekt: Selco Selfleet 1962 Link to post
Honduras Svart 16.Juni.2006 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2006 Tror jeg skal kalle min båt for Mareritt, for det har oppussingen vært Du kan jo kalle den "Mette Mareritt" så får den ett kvinnenavn med lett kongelig anstrøk. Mulig du kan føre splittflagg eller no' med det navnet... Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Ra Balder Svart 16.Juni.2006 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2006 Min forrige båt ble etterhvert, av helt naturlige årsaker, døpt "Plunder". Den kom da heller aldri på sjøen igjen i mitt eie. Guttungen drømte allerede da om jolle, og planen var selvsagt å døpe den "& Heft". Sitér dette innlegget Edmund.Larsen, Hardanger. Link to post
Polar 17 Svart 17.Juni.2006 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2006 Vår første Snipe (tomanns jolle) het "Guri Malla" etter følelsen vi hadde når vi satte oss opp i den eller når den krenget. Vi hadde akkurat begynt med seiling i voksen alder, og var ikke helt vant til at båten krenget så voldsomt eller i værste fall kullseilte ! Har også sett navnet "Friendship" på en snipe, selv om et ikke akkurat kan kalles et skip. Sitér dette innlegget Snipe - Serious sailing - Serious fun Link to post
tom-ass Svart 17.Juni.2006 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2006 Min Sjømann heter Marie 2, eller dobbeltmarie som noen sier, eller marie i andrè eller Marie-Marie. 8 fotsjolla heter Marie1. Trebåten heter Olaug! Marie ble det etter Drangedal Bortforklaring`s låt om ho Marie Marie! Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
hav fisker`n Svart 17.Juni.2006 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2006 morsomste navn jeg har sett på en båt er rus å slepe jolla bakrus.... ellers så hadde en kammerat av meg et badekar med 30hk på som han kalte MS GJELDFRI, den gikk like bra sidlengs som framlengs hehehe Sitér dette innlegget Link to post
GeirT Svart 17.Juni.2006 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2006 Morsomste ? Nei.. men båten vår heter Destiny. Våre to tenåringsjenter ble spurt hva gummibåten burde hete, og da ble det: Destinys Child Geir Sitér dette innlegget Geir Link to post
Fendersjef Svart 20.Juli.2006 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2006 Har et forslag til dere som bor på Hvasser: HVASSER "I GJELD" Sitér dette innlegget Link to post
Athene Svart 20.Juli.2006 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2006 Og så var det han som var lei det evindelige maset til kona om at båten burde oppkalles etter henne,- men han gjorde som han fikk beskjed om: KJÆRRINGA sto det med store bokstaver på hekken! Hadde forresten en bekjent med en tresnekke som ikke alltid var like vanntett ved sjøsetting. Dermed ble navnet endret fra SANTA MARIA til SANK DU MARIA. En av båtene som ble premiert i Færdern for noen år siden het ODD ÆVEN. Husker at speaker ved premieutdelingen hadde litt vanskelig for å holde seg alvorlig.. Sitér dette innlegget Link to post
Baatlaus Svart 28.Juli.2006 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2006 Hva med navnet M.T Pockets??? Har nettopp kjøpt båt fra USA og når jeg så navnet kommer den aldri til å skifte navn! Båten er forresten en Bayliner 2955 1990mod. Mange her inne som kjenner godt til denne modellen da den jeg har kjøpt er å se på som et prosjekt? Sitér dette innlegget Link to post
kapptein Svart 28.Juli.2006 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2006 Det ligger en diger båt i havna nå som heter "Hytta". Regner med at de har solgt hytta for å finansiere båten? Sitér dette innlegget Mjøssamlingene Link to post
Beining Svart 29.Juli.2006 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2006 (redigert) Vet ikke helt navnet på min enda, men lurer litt på enten "NEI! Yacht" forde alle kaller den båt(hehe det er jo en 11foter) "M/Y Chill Out" "M/Y Nada" "M/Y Manjana" Beklager litt OT, lurer på hvem som er best Redigert 29.Juli.2006 av Beining (see edit history) Sitér dette innlegget Fred ut båtvenner! Skipper skuteløs Link to post
Reinell Svart 29.Juli.2006 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2006 akkurat kjøpt meg båt, får`n til uka, er navnløs, men blir hetende "una cerveza" Høres pent ut. Hva det betyr??? "en øl"... Sitér dette innlegget ADVARSEL: Innlegg kan inneholde humor, sarkasme og ironi. De som finner skrivefeil, kan beholde dem. Link to post
Gutek Svart 29.Juli.2006 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2006 Jeg ble pensjonist og kjøpte båt igjen den høsten "Eldrebølgen"gikk på TV.Navnet var gitt !! Hilsen Gutek Sitér dette innlegget Link to post
mitsu Svart 28.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2006 En kjenning kalte båten sin FJORDFYLL og jolla PÅFYLL. Sitér dette innlegget Link to post
Viksund Bravo Svart 28.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2006 Det var en flott båt i Stavanger som het "Vanntrivsel" Sitér dette innlegget Jeg er veldig impulsiv bare jeg får tenkt meg om.... Link to post
oddkt Svart 28.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2006 Vill så gärna döpa min båt efter barna,men vet inte om det passar. SOS (Silje Och Saga) Tror nog det blir SILSA Odd Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 28.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2006 Denne tråden er lærerik for de som leter etter nytt båtnavn. Det er ikke alltid like lett å finne båtnavn som er passende. Jeg har sans for de kollegaene her på BP som opprettholder det gamle navnet ved anskaffelse av ny (brukt) båt. Samtidig har jeg sans for kollegaene her på BP som tenker på at båtnavnet skal forstås ("leses") av redningspersonell som er fra andre land enn Norge. I Norge har vi endel navn med bokstavene Æ, Ø, og Å. Slike navn kan være vanskelig å formidle i akutte meldinger over VHF til andre land enn de skandinaviske. Dernest har vi navn av typen "Vannskrekk" - som over VHF på engelsk ikke alltid er like lette å forstå av ikke-nordmenn. Jeg har opp gjennom årene erfart at det er hensiktsmessig å velge enkle båtnavn, selv om disse ikke er så spesielle. "Enkle" båtnavn innen et begrenset fysisk område fører relativt lett til identifisering, noe jeg personlig har erfart på Helgoland. På vår siste båt har vi valgt navnet "Swan". Valgs-prosessen har vært lang med to voksne og to barn. Imidlertid har vi erfart gjennom den første sesongen at navnet har blitt hurtig oppfattet av VHF-stasjoner i Sverige, Danmark og Tyskland, i tillegg til i Norge. Navnet er nok kjedelig - men jeg er overrasket over hvor godt det fungerer. Legger senere ut bilde som forklarer hvorfor vi valgte "Swan". Jeg ønsker nå innspill til bokstavtype (font) og bokstavstørrelse (size) for å lage navn til front, sider og akterspeil. Sitér dette innlegget Link to post
Espen C Svart 28.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2006 Hei her kan du gå inn og prøve deg litt frem http://www.profila.no/ masse forskjellige skrifter, jeg vurderer selv å bestille navnskilt i fra Profila vist jeg ikke finner noen som lager navneskilt i tre? Sitér dette innlegget Link to post
Gran Reserva Svart 29.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2006 Ikke lett å finne et navn med litt svong i - men siden årets nyinnkjøpte 77-modell ligger der helt uten navn, blir den jo bare omtalt som Båten. Og det blir vel litt snaut Foreløpig er det to alternativer som har festa seg - uten at skipshunnen har uttalt seg enda - og det er DenDerre, eller kanskje med litt mer edel tilsig.... Lady DenDerre. Men jeg heller kanskje mer og mer til - særlig på grunn av alder og modenhet - Grand Reserva, og en eventuell jolle -Reserva. De som ikke ikke ser sammenhengen er vel kanskje avholds.. Vi får se. Er vel enda noen uker til sjøsetting Sitér dette innlegget Husk det er aldri for seint å gi opp.... så du kan trygt vente litt Link to post
Arvid_A Svart 29.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2006 Vår nyanskaffede, men relativt modne skute blir hetende "Olivia". Symbolikken er følgende: Olivia var/er navnet på kjæresten til tegneseriefiguren "Skipper'n", og "noen" mener at dette passer bra også vårt tilfelle.... Sitér dette innlegget Link to post
Frivakten Svart 29.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2006 Jeg ønsker nå innspill til bokstavtype (font) og bokstavstørrelse (size) for å lage navn til front, sider og akterspeil. Her er fin nettside hvor man kan leke med fonter og farger. Trykk på preview. Boat Graphics Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.