Jump to content

Dieselaksjonen: Dieselavgift utvides til å omfatte fritidsbåter


Blue Sky

Recommended Posts

Det er slik att alle avgifter kommer fordi man trenger pengene. Denne avgiften er lagt for ¨dempe

bruken(som de vet ikke skjer), men for å være korrekt miljøvenlig.

 

Så da bor vi ikke i et fritt land lengre. :flag:

Skal du på jobb så må du betele bompenger for å begrense bilbruken. :headbang:

Sakl du på kino må det oxo begrenses, om du ikke bor i kinosalen da. :headbang:

Skal du en tur på sjøen skal du betale Avgifter på diesel for å begrense bruken av båt. :headbang:

Sakl du på ferie og tar fly til syden må du betale passasjer,avg./ sete avgift. :headbang:

 

Ka kan sier poletikken at vi KAN gjøre da???

Redigert av Ubåtfender (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Nei LK6647, men det partiet finnes ikke som jeg er enig med alt i! Jeg opplever at jeg i enkeltsaker kan være mørkeblå såvel som ganske så lyserød.

Det er vel derfor det tok meg mange år før jeg flagget partitilknytning, og for å være helt ærlig så er jeg fortsatt usikker på hva jeg vil med det, men hva er alternativet? Melde seg inn i hjemmesitterpartiet?

 

Jeg prøver heller å påvirke fra innsiden og da i det partiet hvor jeg er "minst uenig" i hovedtrekkene!

 

Hjelp - her kommer innleggene så fort at man får ikke skrevet ferdig noe som helst før man må rette på det!

 

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Her kan dere spørre Finansmenister Halvorsen om denne avgiften. Foreslår at noen her på baatplassen formulerer noen vellbegrunna argumenter mot denne avgiften. Er ikke så skrivefør selv men tenker litt på barnefamiljers eneste mulighet for felles ferie og kvalitetstid med barna osv.... hm høres nesten politisk korekt ut det. Hva med KNBF, er det en sak for dere eller stiller dere opp bak regjeringen.

Lagt til : Knbf ar tonet flagg ser jeg. :flag:

Redigert av W-945 (see edit history)

Den som aldri har en drøm vil heller aldri oppleve at en drøm går i oppfyllelse

O.H.

Sandvik 945 TAMD41M 163 grønne små hissige hingster.

Link to post
Share on other sites

Jeg er ABSOLUTT ikke verken RØD eller GRØNN, men dette hylekoret tar jo helt av! Jeg greier ikke å forstå at dette er så ille. Sett denne tulletøyseavgiften i litt perspektiv. Reis ut i verden og se. Vi er noen bortskjemte unger som har det utrolig godt i forhold til 98% av verdens befolkning.

 

Det var nå min mening da.... :wink:

Link to post
Share on other sites

God tur!

Jo, takk for det. Hadde det ikke vært for ditt selvhøitidelige parti, Mouche, så hadde det ikke vært sosialistisk styresett i landet ... På den andre side, da hadde det vel vært fortsatt prestestyre (dog uten turban/skjegg). Sannelig om det er enkelt å se hva som er verst ... :lol:

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Er ikke så skrivefør selv men tenker litt på barnefamiljers eneste mulighet for felles ferie og kvalitetstid med barna osv....

Høres ikke veldig lurt ut. Det gir inntrykk av at barnefamilier som ikke disponerer båt ikke har mulighet til felles ferie og kvalitetstid med barna.

Link to post
Share on other sites

At noen nå legger skylda på de rødgrønne, vitner om en uvitenhet som grenser til det komiske. For to år siden var styresettet BLÅTT, jeg minns at vi betalte en god del avgifter da også.

 

Suzuki

 

Vil bare minne Suzuki om at Prestestyret I og II var mindretallsregjeringer bundet på hender og føtter av "rødgrøna röran".

 

Det som antakeligvis "rødgrøna röran"'s excelguruer har glemt er at en betydelig del av volumfyllerne fyller direkte fra tankbil eller via automatstasjoner beregnet for f.eks. fiskeflåten. Provenyen staten suger ut vil være langt høyre enn antatt ...hvis forbruket er det samme i 2007.

 

Dette lukter sykelønnsordning planlegging lang vei så vi får bruke tiden godt frem til evidert statsbudsjett og gjøre oss synlig i våre meninger runt denne idiotiske avgiften.

 

 

Det jeg er litt spent på er om det i loven er hjemmel for å besiktige fritidsbåter da de så vidt jeg kan se ikke har noen lovhjemmel for det da loven sier noe om besiktigelse for båter over 15 meter og 50 BRreg tonn

Redigert av Alvito (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Tja,kvalitets tiden ombord hos oss kommer merkbart til å øke, om noen av de helvet_s svartspyende hekkbølgemonstrene holder seg borte fra fjorden.

Suzuki

 

Tja, jeg kommer nok til å være like mye på fjorden, men så lager ikke en Lingebåt noe særlige hekkbølger da. :lol:

 

mvh tuffff

Link to post
Share on other sites

Oj, økning på diselen med kr 3,68 pr liter...hmmmmmmm

For min del vil det vel si sånn ca 180 kroner for en sesong..........

 

Kanskje bruktverdien for båter med motor i min størrelse tar seg opp nå....

 

Uansett: idiotforslag av de rød-grønne. Hva slags politikk er dette? Skal ikke SV,Sp og Ap liksom representere den gemene hop, mannen i gata, og ikke de med tjukkest lommebok........

Link to post
Share on other sites

Vil bare minne Suzuki om at Prestestyret I og II var mindretallsregjeringer bundet på hender og føtter av "rødgrøna röran".

 

Selvfølgelig helt galt.

Prestestyret var bundet på hender og føtter fordi ikke nok mennesker ville ha sånt styresett.

Det var rett og slett ikke nok velgere å backe opp politikken med.

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

Det jeg er litt spent på er om det i loven er hjemmel for å besiktige fritidsbåter da de så vidt jeg kan se ikke har noen lovhjemmel for det da loven sier noe om besiktigelse for båter over 15 meter og 50 BRreg tonn

 

Tollerene kan inspisere båten v/ mistanke om smugling av sprit, upperlig anledning og stikke en snabel i tanken for å skjekke dieselen oxo.

Link to post
Share on other sites

Uansett: idiotforslag av de rød-grønne. Hva slags politikk er dette? Skal ikke SV,Sp og Ap liksom representere den gemene hop, mannen i gata, og ikke de med tjukkest lommebok........

Alle politiske partier dør (taper velgere) til slutt av å svelge sine egne løgner...

Det som er god politikk, er dårlig økonomi

Det som er dårlig politikk, er god økonomi

Det som er god økonomi, er dårlig politikk

Det som er dårlig økonomi, er god politikk.... :wink:

 

mvh

Styrbert

Link to post
Share on other sites

Tollerene kan inspisere båten v/ mistanke om smugling av sprit, upperlig anledning og stikke en snabel i tanken for å skjekke dieselen oxo.

 

Dårlig med smuglersprit i båter på vestlandet og nordover da veien er lang til skagen. Neppe noe argument for bording av min båt... :sailing:

Link to post
Share on other sites

Jo, takk for det. Hadde det ikke vært for ditt selvhøitidelige parti, Mouche, så hadde det ikke vært sosialistisk styresett i landet ... På den andre side, da hadde det vel vært fortsatt prestestyre (dog uten turban/skjegg). Sannelig om det er enkelt å se hva som er verst ... :lol:

 

Vel, det er vel håp for fremtiden da etter som din "landskvinne" synes å "fri" til lille frøken surtrutmunn og til sammen så har de jo kanskje flertall, alene til og med? :rolleyes:

 

Jeg vet ikke helt jeg, av og til lurer jeg på om vi skulle avskaffe stemmeretten og innføre et opplyst enevelde!

 

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

:drink:

Det er fredags kveld, jeg er kommet sent inn i diskusjonen, og kommer nok enda fortere ut av den. Jeg har ikke leste hele tråden,men jeg vil ikke bli overasket om de med de største motorene er de som roper høyest. Kanskje vi burde ytterligere bidra til hylekoret ved å nevne at toppskattens innslagspunkt blir senket? Så langt, kommer jeg til å stemme på "tufff og suzuki" ved

neste valg.

:crazy:

Link to post
Share on other sites

Dårlig med smuglersprit i båter på vestlandet og nordover da veien er lang til skagen. Neppe noe argument for bording av min båt... :sailing:

 

Om du hadde kommet fra Shjetland med 30kasser øl, er jeg sikker på at de hadde avskjert deg ved Fedje, ta ikke det for gitt. Så hjemmel har de.

 

Blir du tatt i fartskontroll er full sjekk, vogkort og førerkort, har du ikke dette så for du endel bonuser der oxo :cheers:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...