Jump to content

Trawlertråden


giver

Recommended Posts

Denne: Marine trader 42 fot lå på Finn.no før ferien uten å bli solgt. Nå er den dukket opp igjen. 1 stk. 120 hk. blir litt lite.

 

Her var det mye blått gitt! :eek: Men hadde det vært 2x120 så hadde jeg nok tatt en telefon,

 

Forøvrig så er det pussig å se hvilke båter Astor har lagt som sine favorit fra Nelson Trawler. Stort sett de samme som meg. Men som skrevet tidligere, jeg er foreløpig kun på løslig sondering for bli kjent med de forskjellige modellene. Og har ikke planer om å handle på 2 -3 år :crazy:

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Her var det mye blått gitt! :eek: Men hadde det vært 2x120 så hadde jeg nok tatt en telefon,

 

Forøvrig så er det pussig å se hvilke båter Astor har lagt som sine favorit fra Nelson Trawler. Stort sett de samme som meg. Men som skrevet tidligere, jeg er foreløpig kun på løslig sondering for bli kjent med de forskjellige modellene. Og har ikke planer om å handle på 2 -3 år :crazy:

 

 

Jeg tenker også litt fram i tid. Hyggelig å sondere sammen... :cheers:


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Jeg har også registrert disse fast trawlerne. Men jeg er litt opptatt av utseende. Jeg vil gjerne ha en med 2 x 220 hk. Greit å ha litt å gå på med hvis det skulle være nødvendig.

 

Nord Westen vi har i dag har 217 hk, og kan gå opp mot 20 knop. Allikevel tusler vi mest i 10 knop over legre strekke. Kommer vindværet så kan det være kjekt å ha litt i reserve.

Jeg er litt sval for enkelte Albin-modeller.

Kona ønsker en sitteplass ute under kallesje. Det går fint med Europa-modellen, helt akter. På sedan-modeller kan man lage høy kallesje over FB som mange har i Statene.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Grrr.... :headbang::headbang: Kan dere slutte denne tråden snart? I fjor når jeg gikk ned tre fot i båtlengde så var jeg lykkelig fordi jeg ikke skulle ha større båt. Så sent som for et par uker siden kunne jeg banne på at jeg skulle beholde den båten i maaaaange år. Så dukker det opp den ene trawleren lekrere enn den andre i denne tråden. :eek:

Må jeg opp i banken igjen???

 

mvh tuffff

Redigert av tuffff (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Bare sånn for å vri kniven litt TUFF.

 

http://www.yachtworld.com/privatelabel/lis...=11384&url=

 

Går for sakte for Astor, men shit au bra nok for meg. Likte ikke helt den blå stripen, vil helst ha det stilrent i hvitt.

 

Ett lite regnestykke. Sånn veldig Ca.

Salgspris $ 100000,-

Transport $ 25000,-

Diverse $ 10000,-

CE merking$ 10000,-

SUM $ 145000, x 5,8 = NOK 841000,-

 

Så kommer det som ødelegger

841000,- x 25%mva :cryin: = NOK 1 051 250,-

Det er vel foresten 2% toll på båt tatt inn fra ikke Eu land?

HK. avgiften går i diverse posten.

 

Er det noe jeg har glemt?

En sånn båt for rundt 1 mill. det kan ikke være så gæærn't??

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Ingen toll på båter mere, det forsvant i 2002... rundt 1 mill for denne båten er ikke så galt og de priser du har satt er noke meger realistisk

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Mener å ha lest at frakt fra USA er rundt 35000, pluss event. handling fra havn til utskipningssted.

 

I tillegg ville jeg hatt en beskitigelsmann til å gå over båten , vent dra over selv for å skjekke båten. Flypris til USA i dag er rimelig.

Redigert av Astor (see edit history)


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

I strengen om sin Nordhavn så nevnte Pascal at pris for en besiktigeksesmann var ca. $ 1000,- dette ligger også i diversepotten.

 

En USA tur år på ferie budgettet.

 

Samme sterng nevnte mr. Import

frakt på en trawler og andre er liten forskjell i frakt pris , men generelt på trawler båt 20 til 30 000 USD , kommer ann på hvor de står og i landet endel. Prute ned går ikke på prosent , går på mange faktorer , men nå tenkte jeg og fortsette leve av dette , så kan ikke si for mye...

 

så det er nok en fordel å se etter båt på østkysten/Florida. Fra f.eks California blir det nok en betraktlig høyere transport kost.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

En annen løsning er jo å stemme riktig ved valget.... :lol: Da slipper du snart 25 % mva. :smash:

 

Nå må mediene slippe til lokalpolitikerne, de har fått lano2 til å tro at det er stortingsvalg - håper for din skyld du er mer oppegående når det gjelder båtvalg enn hva angår alminnelig opplysthet :wink: . Men det er jo flott for Frp da....

Link to post
Share on other sites

Her er Carmen Cita i Strømstad primo august.

 

carmencita.jpg

 

Denne var riktig så pen. En stilfull travler som godt kunne het Astor.

 

Kan jeg stemme på Stein Ørnhøi som ordfører i Mandal ? :blush:

 

Ikke ødelegg en fin tråd med dette tullet da båtfolk! Vi har en egen tråd for slikt.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...