Jump to content

Bruk av vannscooter


Skrotnisse

Recommended Posts

Hei SkipperMorse

 

Kan du utdype dette litt? Jeg skjønner ikke helt hva du mener.

 

mvh tuffff

Er det bare dette du ikke skjønner så er du heldig... :crazy:

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Her virker det som om at alle vannscootere bråker, men det er ikke sant, mange nye vannscootere bråker veldig lite og forurenser mindre enn en vanlig båt... Den svenske sjøredningstjeneste bruker også slike i sitt arbeid... Hvorfor skulle de ikke være lovlige? fordi det er moro, ja noe sånt ja, takk til den norske stat... :flag::flag::puke::puke:

 

Jeg husker godt hvordan det var før i tiden når disse farkostene var lovlige.

Scootergjengene terroristere på badestrendene.

Morroa gikk ut på å kjøre slalom mellom de badende.

 

Det er sikkert ingenting i veien for å bruke disse i redningstjeneste.

Sikkert mulig å få disp hvis NSSR skulle ha behov for det.

Link to post
Share on other sites

Håper virkelig du har en litt bedre dokumentert, og lengre, saksliste du forelegger dine betalende medlemmer. I motsatt fall vil nok avgiften til KNBF snart bli like populær som årsavgiften på bil.

Vel SkipperMorse...., vet ikke egentlig om dette er verd å kommentere, men med min lille oppfatningsevne vil jeg inbille meg at du ikke har veldig lang erfaring med hvordan politikkens irrganger er. Ikke for at jeg har for lang erfaring, men jeg har da noen år både lokalt (kommune-) og sentralt (stortingsmiljø).

Og jeg kan nok forsikre deg om at det i alle fall i innstillinger ikke blir nevnt hva man unnlot å ta med! Det er MYE enklere å stoppe uønskede forslag før de blir bestemt enn å fjerne dem etterpå. Til dette "fjerningsarbeidet" trenges informasjon, kunnskap, tilbakemeldinger fra dem dette gjelder (båtfolk/folk i båt) og i dette arbeidet er KNBF aktiv. Denne aktiviteten vil ALDRI bli nevnt av politikerne, hverken skriftlig eller muntlig!

Så ikke regn med at du vil finne offisiell kreditering til noen for slik informasjon.

 

Jeg betaler mitt KNBF medlemsskap med glede og vil anbefale andre også å gjøre dette når jeg ser hva deres arbeide fører til. Jeg vet ikke om noen andre som klarer dette bedre. Gjør du?

 

:-) steinar

 

....rettet trykkleif....

Redigert av fredriksen (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Men at bare 20 000 båteiere har skjønt det må være et alvorlig tankekors for KNBF ?

 

Antagelig er det ikke flere som er synderlig interessert i "båtpolitikk". Vi som bruker baatplassen mest aktivt er vel en gjeng på 3-400 stykker. Flesteparten av de 20.000 medlemmene i KNBF er vel også dette i kraft av fellesmedlemsskap i sin egen båtforening. I disse foreningene er det jo også som regel bare den "harde kjerne" rundt styre og stell som er særlig interessert i den samme politikken. Alt i alt er vel båtfolk eller folk i båt som folk flest. De har det bra og engasjerer seg ikke så mye i sånne særinteresser som båt er. Det finnes jo tross alt en del annet i livet, selv om båt for en (liten?) del av oss er mer viktig enn mye annet.

Den realtivt labre oppslutningen rundt dieselaksjonen bygger vel også opp under dette.

 

mvh tuffff

Link to post
Share on other sites

Antagelig er det ikke flere som er synderlig interessert i "båtpolitikk". Vi som bruker baatplassen mest aktivt er vel en gjeng på 3-400 stykker. Flesteparten av de 20.000 medlemmene i KNBF er vel også dette i kraft av fellesmedlemsskap i sin egen båtforening. I disse foreningene er det jo også som regel bare den "harde kjerne" rundt styre og stell som er særlig interessert i den samme politikken. Alt i alt er vel båtfolk eller folk i båt som folk flest. De har det bra og engasjerer seg ikke så mye i sånne særinteresser som båt er. Det finnes jo tross alt en del annet i livet, selv om båt for en (liten?) del av oss er mer viktig enn mye annet.

Den realtivt labre oppslutningen rundt dieselaksjonen bygger vel også opp under dette.

 

mvh tuffff

 

tipper vi er inne på noe der...

Link to post
Share on other sites

At KNBF har spilt en aktiv rolle i de sakene som er nevnt, og at utfallet av sakene har gått i båteiernes favør, er vel nokså unødvendig å lure på?

Hei Lasse :seeya:

Helt riktig, Lasse! Hvis noen skulle ha oppfattet meg slik at vi alene tar æren for disse sakene, så beklager jeg det. Jeg pleier å være meget nøye med å si at vi har bidratt til en positiv løsning. Som oftest kan resultatet tilskrives det organiserte båtlivet, og ikke minst et godt samarbeide mellom organisasjonene. Vi har for eksempel et utmerket samarbeid med Norges Seilforbund, NORBOAT (Norges Båtbransjeforbund), Redningsselskapet, Sjøassistanse og KNS. I tillegg deltar vi aktivt i Nordisk Båtråd og i European Boating Association (spesielt viktig når det gjelder EU-direktiver).

Når det gjelder myndighetene, er det etablert et løpende samarbeid med både Sjøfartsdirektoratet, Kystverket, Politidirektoratet (Sjøpolitiet) og Kystvakten. Selv om SkipperMorse har stor tro på seg selv og sine egne meninger, så kan han neppe oppnå så veldig mye alene overfor statlige, regionale og kommunale myndigheter og politikere. På den annen side innser jeg jo at det å få SkipperMorse til å se noe positivt med KNBF er like nytteløst som å forsøke å tømme Nordsjøen med et drammeglass. Derfor velger jeg å bruke tiden til mer nyttige og positive gjøremål enn å la SkipperMorse og hans likesinnede (jeg ser ikke på deg som medlem i den "klubben", Lasse!) forsure tilværelsen og arbeidslysten.

Hilsen Syvert :cheers:

knbf.no For et bedre båtliv for alle"
Link to post
Share on other sites

At media, og da Båtliv krediterer Båtbransjen er ikke oppsiktsvekkende. De er 100% avhengig av båtbransjen som annonsører for å overleve. Og Båtliv er jo en av de som har blitt kritisert her i dette forum for slett journalistik i sine båttester.. :wink:

 

 

 

Innlegget til Syvert virket ikke som en hårsår general, tvert i mot.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Jøss ! Hårsår i dag ?

Kan virke som om noen føler seg truffet her. Ikke sant Thor? :wink:

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

At jeg kan være en ufyselig møkkamann til tider er en ting rem. Men jeg føler meg ikke truffet overhodet av Syverts lille gulp ovenfor. Det er jo noen fordeler en har når en etter sigende er så dum at en ikke støtter KNBF, er for innføring av Båtsertifikat, bort med tregrensa, Norge ut av Golfstrømmen osv osv :lol:

Link to post
Share on other sites

At jeg kan være en ufyselig møkkamann til tider er en ting rem. Men jeg føler meg ikke truffet overhodet av Syverts lille gulp ovenfor. Det er jo noen fordeler en har når en etter sigende er så dum at en ikke støtter KNBF, er for innføring av Båtsertifikat, bort med tregrensa, Norge ut av Golfstrømmen osv osv :lol:

Hei thor :seeya:

Takk for den! Det gjorde godt med et skikkelig glis på formiddagen! :lol:

Hilsen Syvert :cheers:

knbf.no For et bedre båtliv for alle"
Link to post
Share on other sites

Det hjelper ikke med obligatoriske båtførerbevis, hvis det ikke jobbes med holdningene. Tror veldig mange her

er genuint opptatt av båtlivet, og derfor litt over middels int.

 

Men hvor ofte har ikke NRK vist fjellvett-reglene på TV, har ikke sett noe tilsvarende om sjø-livet. Utenom

alkohol-stuntet. Men det dreier seg mye mer om det.

Flyteutstyr ombord

lanterner

si i fra hvor du går

osv.

faktik mye av det samme.

 

møtte i fjor sommer en utmattet padler utenfor Grebbestad.

Vi sees!

Link to post
Share on other sites

At en ikke er for obligatorisk Båtførerbevis betyr ikke at en er for kaos Krisida Magni . Men jeg har bitt meg merke i en kommentar fra en SV representant som vil ha høyere skatt og økt boligbeskatning pga " høyt forbruk av hytter og cabincruisere ". Jeg antar derfor at det blir sertifikat plikt med krav til kunnskap på rakettingeniør nivå på enhver farkost som ikke faller i Hallgeir Langelands smak. Men jeg gleder meg vilt til kaoset som jeg tror vil komme når sertifikat plikt innføres. :lol:

 

:sailing:

Link to post
Share on other sites

Men jeg gleder meg vilt til kaoset som jeg tror vil komme når sertifikat plikt innføres. :lol:

Jepp, håper på en kontrollør på hver eneste brygge som sørger for at ingen får slippe tampen uten at papirene er i orden. Da satser jeg på brukbart med plass på sjøen og i uthavner også i juli måned.

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Siden dette bærer små tegn på å bli nok en sertifkattråd.

 

Jeg har vært imot dette obligatoriske sertifikatet fordi jeg aldri fant at noen kom med konkrete mål for hva de ville oppnå.

Men jeg er i ferd med å endre syn.

Jeg tror etterhvert at det må innføres krav til minstekompetanse.

Slik at det er en minsteforståelse for hvorfor ting er som de er.

 

I sommer synes jeg det har vært helt vilt. Kjøring innenfor badebøyer. Kjøring på plan, to båter i følge, mellom badeflåte og strand. Og at det oppnåes en forståelse for hvorfor det er fartsgrenser. Vikepliktregler.

Og at det er viktig å kunne ta seg fram i mørket på lykter. Og at kartplotteren har begrensninger.

Å forstå hvorfor seilbåter manøvrerer som de gjør. Mange innlegg her som røper mangel på forståelse for det.

 

Og får jeg fatt på han som dro Nidelven sin på plan der jeg holdt på å maste opp, kunne jeg godt tenkt meg å sertifisere ham bittelitegrann. Jeg hadde handa i en klut i ei uke.

Link to post
Share on other sites

Du er inne på noe der ja thor, både havnene og de som er i havnene er fullere i juli enn ellers.

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...