Jump to content

De 10 mest solgte seilbåtene, fra Seilas

Sydvesten

Recommended Posts

Hei hei!

Hva gikk i stykker og hva kjøpte du etter å ha solgt Bavarian ?

Har ikke kjøpt ny båt ennå. Er i den perioden da alt er åpent,herlig.

Ting trenger ikke gå i stykker for å virke dårlig.men at diverse Bavaria 37 mister styring er jo et eksempel.'

Se på den Svenske Bavariaklubbsiden, er litt mer kritisk enn den norske.

Redigert av hei (see edit history)

Jada Mulligan, fordelen med både meg og sikkert deg også, vi har både rygg og nakke til å tåle et hugg eller to.... :wink:

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

......En motorbåt med stor flybridge burde vær sammenlignbar med en seilbåt uten kjøl- de vil ikke like for mye vind på tvers de heller.

Har en sånn motorbåt og sammenligninga di er helt på trynet. Ikke mulig å hverken kjøre av eller miste kjølen. Har prøvd mange ganger, men misslykkes hele tiden

Hint: Hvem sier det er en han?

Meg bekjent så er det to kvinner som kan kalle seg importør av seilbåter, det er importørene av Bavaria og Dehler! Dehler selger båter som vel alltid har hatt et forholdsvis godt ord på seg når det gjelder kvalitet såvel som seilegenskaper.

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Jeg siterer herved importøren av et annet seilbåtmerke som ikke konkurrerer på pris: "Jeg tar ikke inn bavaria i innbytte. Jeg vil sove om nettene."

mvh

Viggo

Dette ilustrerer disse Bavariadiskusjonene, påstander som man ikke kan eller vil dokumentere, jeg oppfatter denne påstanden som oppspinn og løgn intill videre.

Jeg tror Sigurd missforstod, gimo. :rolleyes:

mvh tuffff

Missforstod nei! Å sammenligne å stabiliteten til en seilbåt som har mista kjølen sin med stabiliteten til en motorbåt med med FB skurrer litt med hva jeg lærte om stabilitet på skolen engang for lenge siden.

Hvis det er Dehler Yachts du snakker om kan den manglende interessen for å ta innbyttebåt også være økonomisk art. De hadde underskudd i 2003 og 2004 og satt igjen med et overskudd på kr 81.000 av en omsetning på 4,2 mill i 2005.....

Resultatregnskap 2005

Sum driftsinntekter 4.424

Sum driftskostnader 4.298

Driftsresultat 126

Ordinært resultat før 81

Årsresultat 81

Dårlig taperholdning og misunnelse er vanligvis årsaken til slike uttalser som din kvinnelige båtimportør kom med... :seeya:

Rimelig skjev fremstilling tror jeg. Den personen du snakker om er Trine Lunde.

1) Jeg mener og ha både hørt og lest at hun var alvorlig syk i sitt lille båtimportørfirma for 2-3 år siden. Kanskje ikke så lett å tjene penger da?

2) Hun driver også en meget annerkjent skiskole i Oslo, kanskje hun ikke trenger å tjene store summer på båtimport?

3) Hun kan iallefall seile, mener bestemt å huske at hun har vunnet flere Færderseilaser. Helt eksakt vet jeg hun vant for 4-5 år siden med den da nye Dehler 34.

Mvh.

Barsk II :nonod::smash::sailing:

Blir litt feil å drive å spekulere i hvem som har uttalt dette i full offentlighet. Bud nr 1 for meg er å ikke handle hos noen som slenger dritt på sine konkurrenter. Der synes jeg Normar var hyggelige som gratulerte meg med fin båt når jeg fortalte dem at jeg likevel ikke var int. da jeg hadde handlet annet merke. Den der sove godt saken ser jeg på som et svært billig salgstriks.

Blir litt feil å drive å spekulere i hvem som har uttalt dette i full offentlighet. Bud nr 1 for meg er å ikke handle hos noen som slenger dritt på sine konkurrenter. Der synes jeg Normar var hyggelige som gratulerte meg med fin båt når jeg fortalte dem at jeg likevel ikke var int. da jeg hadde handlet annet merke. Den der sove godt saken ser jeg på som et svært billig salgstriks.

Eier ikke Lunde båt mesteparten av Normar da? Kanskje jeg er på villspor nå, men mener at jeg har plukket opp et sted at Lunde båt eier 80% av Normar, men det er jo ikke dermed sagt at konkurransene dem imellom ikke er beinhard. Det er vel ofte de "interne" seirene som smaker best....

Uansett, aktørere som snakker negativt om konkurrenters produkt har jeg vanskeligheter med - jeg vil vegre meg for å gjøre en handel med en slik selger. Dette gjelder ikke bare for seilbåter med generelt for alle produkter.

PS. Antok at Sebaldus hadde handlet med Lunde siden han stod listet med en Bavaria, men skjønner at det ikke nødvendigvis er tilfellet, spesielt når denne tråden handlet om salg av båter i bruktmarkedet....

Redigert av gimi (see edit history)

Hadde samtaler med Heitman og Normar før jeg kjøpte vår Bavaria. Ingen av de har nevnte konkurrenter med

et negativt fortegn. Profesjonelle aktører.

En som begynner med negative omtaler om konkurrenter til kunder, har gått tom for argumenter om sine egne

produkter. Og det er vel ikke så bra.

En levrandør kjennetegnes ikke kun av salget. men den jobben som blir gjordt etter at båten er overlevert er vel

så viktig. I mine øyne viktigere.

Det er vel derfor Lunde B, Normar og Heitman er dominerende. Og har vel dags dato ikke sett en overlevering av

båt uten at noe skal rettes på. Gjelder i alle segmenter av markedet.

Vi sees!

Selvsagt leveres Bavaria med billige standardseil, men det er nå hakket bedre enn HR som leveres uten seil i sin grunnpris....

For førstebåtkjøperen er det definitivt en fordel, og kanskje også for dem som vil ha et ekstra sett seil det ikke er så farlig med som reserve.

Vet ikke, finnes det flere kvinnelige importører ?
Meg bekjent så er det to kvinner som kan kalle seg importør av seilbåter, [...]

Jeg vet om tre Noen høyere? :crazy:

Jeg har ikke tenkt å kommentere en udokumentert påstand om hva en eller annen båtselger kan ha sagt i en eller annen forbindelse.

Og har vel dags dato ikke sett en overlevering av

båt uten at noe skal rettes på. Gjelder i alle segmenter av markedet.

De verftene som går prøvetur med båtene før overlevering er ofte helt feilfri.

Kjøper man en uprøvd båt på en båtfabrikk stiller det seg selvsagt annerledes.

Ting trenger ikke gå i stykker for å virke dårlig. Men at diverse Bavaria 37 mister styring er jo et eksempel.'

Så din oppfattelse av Bavarias dårlige kvalitet skyldes ikke at det har vært feil på din båt, men at du har hørt om feil på andres båter og at du synes Båten virket dårlig ? Har jeg forstått deg rett ?

TMS

Dette ilustrerer disse Bavariadiskusjonene, påstander som man ikke kan eller vil dokumentere, jeg oppfatter denne påstanden som oppspinn og løgn intill videre.

Når det gjelder den aktuelle importøren, er historien helt sann. Vi lå ved siden av hverandre i skagen noen dager for et par år siden så vi kjente hverandre fra før. Jeg er ekspert til å kvervulere litt og lokke folk ut på glattisen og det var ganske enkelt denne gangen da jeg bare kunne spørre litt om hvordan det gikk med osv. Vi var definitivt ikke i en kjøp/salgsituasjon. Men hvem har sagt at det er en kvinne?

I en profesjonell situasjon hadde nok ikke den uttalelsen kommet slik.

Motorbåt er harry - A. Rosèn

I en profesjonell situasjon hadde nok ikke den uttalelsen kommet slik.

Det var da betryggende å høre.... selv jeg er flink til å "lire av ting og meninger" når jeg finner det for godt... gjerne i en gjestehavn :drink:

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført

Har når fulgt litt med i denne tråden, og det virker som svært mange er av den oppfatning av at Bavaria er dårlig kvalitet... men når det gjelder hva som er dårlig rent konkret, så blir det litt værre, de fleste kjenner en og ikke minst har lest om en annen, og helt sikkert snakket med en på brygga som igjen har hørt at Bavaria seilbåter er dårlige....

Det eneste som jeg har oppfattet som konkret og helt sikkert er at argumentene mot Bavaria er av særdeles dårlig kvalitet.

Så din oppfattelse av Bavarias dårlige kvalitet skyldes ikke at det har vært feil på din båt, men at du har hørt om feil på andres båter og at du synes Båten virket dårlig ? Har jeg forstått deg rett ?

Du har nok ikke forstått det helt riktig. Om du ser vekk fra at jeg har hørt om de samme feilene på andre båter.

Kan nevne noe:

Krakkeleringer på dekk/skrog rundt fester /hengsler

Vannlekkasjer

Motorproblemer

Mer knirk enn hva vi synes er kjekt. I innredning og dekk.Kjenn litt på dørkarmene.

Ikke den beste båten i dårlig vær. (min mening)

Ønsker ikke måtte polere badeleider 20 ganger pr sesong.

Lukt fra septik.

Feile leveranser fra verft.

Dette var litt

Tror nok også at vi har forskjellig oppfattelse av hvilken kvalitet vi forlanger.

Redigert av hei (see edit history)
Har når fulgt litt med i denne tråden, og det virker som svært mange er av den oppfatning av at Bavaria er dårlig kvalitet... men når det gjelder hva som er dårlig rent konkret, så blir det litt værre, de fleste kjenner en og ikke minst har lest om en annen, og helt sikkert snakket med en på brygga som igjen har hørt at Bavaria seilbåter er dårlige....

Det eneste som jeg har oppfattet som konkret og helt sikkert er at argumentene mot Bavaria er av særdeles dårlig kvalitet.

Jeg mener diskusjonen har brakt frem mange argument mot bavarias kvalitet. Bla verftets løgner, for små winsjer, kjølbolter, knaking i innredningen, kloakklukt på dass, skjeve innerliner m.m. At du er uenig i disse argumentene er din sak. Jeg syns de er gode.

Motorbåt er harry - A. Rosèn

Careka, Skal du selge båten din? Er du redd for konkuransen fra Bavaria på bruktmarkedet og bruker denne kanalen til å spre rykter om at Bavaria har dårligere kvalitet en Bennetau? Jeg har seilt leiebåter fra både Bavaria og Bennetau og kan ikke si at jeg ser noen særlig forskjell på disse "billig båtene".

Nei jeg skal nok ikke selge.

Og hvis du ikke ser forskjell i kvaliteten så bør du muligens prøve en gang til.

Eller gå ut og seil med dem, i liten kulig på kryss,

Så tror jeg nok at du vil komme på andre tanker.

Jeg vet hva jeg vil velge.

Jeg blir aldrig en bavaria eier. :seeya:

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF, & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...