Jump to content

De 10 mest solgte seilbåtene, fra Seilas


Sydvesten

Recommended Posts

Har når fulgt litt med i denne tråden, og det virker som svært mange er av den oppfatning av at Bavaria er dårlig kvalitet... men når det gjelder hva som er dårlig rent konkret, så blir det litt værre, de fleste kjenner en og ikke minst har lest om en annen, og helt sikkert snakket med en på brygga som igjen har hørt at Bavaria seilbåter er dårlige....

 

Det eneste som jeg har oppfattet som konkret og helt sikkert er at argumentene mot Bavaria er av særdeles dårlig kvalitet.

 

Jeg lurer nesten på om du er politiker jeg Sydvesten, for du vet vidunderlig godt at noen av oss har kommet med andre argumenter i tidligere tråder (trekker tilbake påstanden hvis du lider av Alzheimer):

 

https://baatplassen.no/i/index.php?act=ST&a...st&p=267560

 

Og nederst leser du at noen av oss faktisk har seilt Bavaria også. Men som sagt, dette trodde jeg du visste?

 

 

Dette var første innlegg i tråden i å mene noe om Bavaria fra min side, og den siste. Det er mere enn nok å finne om emnet hvis man søker på Bavaria.

 

Mvh.

 

Barsk II :nonod::sailing:

Redigert av Barsk II (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg mener diskusjonen har brakt frem mange argument mot bavarias kvalitet. Bla verftets løgner, for små winsjer, kjølbolter, knaking i innredningen, kloakklukt på dass, skjeve innerliner m.m. At du er uenig i disse argumentene er din sak. Jeg syns de er gode.

 

Akkurat det samme kan sies om de andre "billig båtene" , inkludert Janneau (og sikkert noen som havner i kategorien "dyr" også), untatt kjølbolter.

Jeg antar at du har konkludert med at dårlige kjølbolter er årsaken til at Bavarian som grunstøtte mistet kjølen, og jeg må bare anta at du har underlag nok for å trekke denne konklusjonen (det er bra at det er noen som har overskit).

Link to post
Share on other sites

Nei jeg skal nok ikke selge.

Og hvis du ikke ser forskjell i kvaliteten så bør du muligens prøve en gang til.

Eller gå ut og seil med dem, i liten kulig på kryss,

Så tror jeg nok at du vil komme på andre tanker.

Jeg vet hva jeg vil velge.

 

Jeg blir aldrig en bavaria eier. :seeya:

 

Som sagt har jeg seilt både Bavaria, Oceanis og First - både i dårlig vær og i fint vær, til havs, langs kysten, sommer og vinterstid. Jeg klarer ikke å se noen åpenbar kvalitetsforskjell selv om jeg kan se løsninger/utstyr/arbeid/finish på enkelte ting/komponenter/detaljer som noen ganger er bedre på Bavariaen en Oceanicen og andre ganger motsatt.

Men jeg har nok ikke allverdens erfaring med å gjøre denne form for kvalitets sammenligning mellom båt typer heller (jeg er forøvrig ikke sikker på om alle som utaler seg bombastisk her på tråden har det heller).

Redigert av gimi (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Akkurat det samme kan sies om de andre "billig båtene" , inkludert Janneau (og sikkert noen som havner i kategorien "dyr" også), untatt kjølbolter.

Jeg antar at du har konkludert med at dårlige kjølbolter er årsaken til at Bavarian som grunstøtte mistet kjølen, og jeg må bare anta at du har underlag nok for å trekke denne konklusjonen (det er bra at det er noen som har overskit).

 

Du er sur, du :smiley:

Motorbåt er harry - A. Rosèn

Link to post
Share on other sites

Det eneste som jeg har oppfattet som konkret og helt sikkert er at argumentene mot Bavaria er av særdeles dårlig kvalitet.

 

Svært dålig kvalitet, Sydvesten. Helt enig. Og nå legges det ut noen bilder av en kjøl. Hadde disse bildene vært tatt av en Orust båt, f,eks., så vet vi at de hadde blitt godt gjemt og glemt. Men nei, antagelig et nytt "godt eksempel" på at Bavaria er en dårlig båt. Dette uten å legge frem noe faktaopplysninger. Det er jo helle ikke nødvendig når det er Bavaria det er snakk om. Da holder det med løse rykter og tvilsomme påstander.

 

Her er det en rekke innlegg fra Bavaria eiere som GJENTATTE GANGER opplyser at de er fornøyd. De syntes båtene er gode. Men det skal vi altså ikke få lov til. For Bavaria er DÅRLIG, skjønner du. Det må vi jo nå snart få inn i våre hoder. Alle som IKKE har Bavaria forteller jo dette til oss hele tiden. Da har vi vel tatt feil da Sydvesten, og alle dere andre med Bavaria. Og vi er langtfra alene. Jeg kjenner andre som også, ved en misforståelse naturlig vis, er kjempefornøyd med sin Bavaria seilbåt. Og sååååå mange kjøpere av seilbåter som tar feil a gitt. De har nok ikke fulgt godt nok med på denne tråden. De har ikke hørt hva ekspertene på Baatplassen sier. Har nok ikke hørt på alle velmente råd og tips. Disse seilbåtkjøperen må være noen sta beist som ikke VIL høre på ekspertisen :smash: :smash:

 

Jeg forstår at "ikke bavarie eiere" må bli frustertre i disse tider. Akk og ve.

Redigert av "Mathilde" (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Mathilde, du har så rett så rett. Nå tror jeg vi andre må gi oss snart. Jeg er faktisk missunnelig en gang i blant.....

 

De fordømte trange Orustbåtene til en alt for høy pris, som har skyld i at regnskogen griner....

Fra nå av skal jeg aldri si et stykt ord om Bavaria. Jeg innser at vi har tapt krigen mot tyskerne. De fikk endelig revansj......

Link to post
Share on other sites

Mathilde, du har så rett så rett. Nå tror jeg vi andre må gi oss snart. Jeg er faktisk missunnelig en gang i blant.....

 

De fordømte trange Orustbåtene til en alt for høy pris, som har skyld i at regnskogen griner....

Fra nå av skal jeg aldri si et stykt ord om Bavaria. Jeg innser at vi har tapt krigen mot tyskerne. De fikk endelig revansj......

 

 

Jeg tror nesten jeg begynner å like deg litt jeg Lano 2....he.he.

Link to post
Share on other sites

....men det hadde vært interessant å vite hvilken båter de ansatte ved Bavaria-fabrikken seiler rundt i .....

F.eks så møtte jeg jo salgssjefen fra Najad i en Regina 38 forrige vår ... he he

 

Det er jo mulig de seiler rundt i en Regin af Vindø. Men det gjelder nok mest de litt høyt på strå. En Regina er ingen billig båt, Lano 2. Men vakker...det må jeg erkjenne.

Link to post
Share on other sites

Det er jo mulig de seiler rundt i en Regin af Vindø. Men det gjelder nok mest de litt høyt på strå. En Regina er ingen billig båt, Lano 2. Men vakker...det må jeg erkjenne.

 

 

Nå begynner jeg virkelig å like deg også. Kanskje vi kan byttelåne hverandres båter til sommeren ???

 

PS! Snart tid for en ny stripe på meg ??

Link to post
Share on other sites

Jeg har ikke glemt, ta en titt på disse bildene av en båt som burde ha kommet uskadet fra en grunnstøting, hvis den hadde vært så solid som mange tror den er:

Ikke noe mere fakta opplysninger her.... det tåler ikke ekspertisen, det kan skade det gode rykte og renome... :lol::lol:

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Jeg har ikke glemt, ta en titt på disse bildene av en båt som burde ha kommet uskadet fra en grunnstøting, hvis den hadde vært så solid som mange tror den er:

Det finnes ingen båt som er garantert å komme utskadd fra en grunnstøting.

Det finnes heller ingen biler som kommer utskadd fra en kollisjon.

Link to post
Share on other sites

Vi kan vel konkludere at Bavaria selger mest i Norge, Sverige, Tyskland og Frankrike. Samt sikkert andre land.

 

Men hvorfor selger de mest. Hvem kjøper de, deres erfaringer osv osv. Er brukerne lite besvisste ved valget?

Eller det nettop bevisste de er. Tydelig skaper det stor irretasjon blant mange. Det er rart med så mange negative

erfaringer :eek: , at de selger mest ennå. Jeg leser at mange har store spørsmål om Bavarias kvalitets kontroll. Min båt

ble levert etter att 3-4 siders skjema var gjennomgått med lupe, samt inspisert båten etter punktene. Videre ble

det prøveseilas i Hals(DK).

 

Videre leser jeg at det er ikke mange andre fabriakanter som har båter levert med feil. Vil si at jeg kjenner

en god del personer som har fått levert nye båter de siste årene. Det har vel ikke vært smertefritt det heller.

Men som alle er enige om, hvordan imp/prod løser dette er det viktigste.

 

Til slutt: Vær gjerne kritisk til båttyper, modeller. Men uansett, altid en grunn til at noen selger mer en andre.

Kan være noen er mer fremsynte en andre. Kan være en grunn til å tenke nytt.

 

Ha forsatt fin dag til dere alle :yesnod:

Vi sees!

Link to post
Share on other sites

Vi kan vel konkludere at Bavaria selger mest i Norge, Sverige, Tyskland og Frankrike. Samt sikkert andre land.

Ja, det er på tide å konkludere:

 

1. Bavaria lager verdens beste seilbåter fordi de selger best.

2. Alle som ikke har lyst på bavaria, mangler "gangsyn" og vet ikke sitt eget beste.

3. Det er omtrent aldri noen feil på disse båtene. Topp kvalitetssikring ved leveranser.

 

Løp å kjøp :lol:

Link to post
Share on other sites

Det merkelige er at mange her inne mener at førstegangskjøpere av seilbåt kjøper seg en bavaria fordi de ikke har peiling på båt og dermed kun ser på pris.

 

Men påstanden blir motsatt når førstegangskjøpere kjøper motorbåt, de kjøper Prinsess (minst) og durer rundt med 11 meter høye hekkbølger!!

 

Jeg blir ikke klok på dette??

 

-----

 

Blackout hva betyr det finnes det ulike kvaliteter på dette????

 

Vet om to helt nye HR 4 som måtte be om assistanse (hjelp buksering til kai) i løpet av 2006 sesongen, da de hadde fått full teknisk Blackout ombord. Var dette kvalitetsblacout i forhold til om dette hadde skjedd i en Bavaria?? Eller hvis det hadde skjedd i en Prinsess, hadde det da vært: udugelighet - eier med for mye penger blacout??

Hvis det er slik - tror dere man kan få betale litt ekstra å få en HR-Blacout i Bavaria??

 

 

(Å be om hjelp til buksering inn til kai syntes jeg var fornuftig, så jeg kritiserer ingen for det)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...