Jump to content

Oppussing av trebåt!


Sleipner93

Recommended Posts

Skikkelig tøft å sjå likesinna i omlag same alder!!!!!!!!!! :cheers::flag::seeya:

 

Jeg har hørt om deg, og sett noen av tegningene du har tegnet!

Må si jeg er meget imponert over hvor flotte og detaljerte tegninger du klarer og lage :flag: :flag: :flag::yesnod:

 

Er det arkitekt du skal bli? :wink:

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

Jeg så en slik båt malt svart en gang med røde kors rundt omrkring.. En liten "satanist" båt :lol: Den kom i avisen å ble solgt for 6000,- tror jeg på finn. Motoren som stod i var en 2 sylindra Sleipner, 5-7hk. Han som hadde gjordt dette var en Ozzy Osbourne fan og det var grunnen til at han laget denne spesielle men stygge snekka. Motorkassen var avlang som en lik-kiste og hadde et rødt kors oppå seg :crazy:

Link to post
Share on other sites

Da har jeg lagt boken i bilen iallefall og siden jeg er så sen slengte jeg likegodt med en engelskspråkelig bok som er nevnt litt lengre opp i tråden og :drink::wink:

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Var bort i båten idag. Sleit litt med fuktighetsproblemer de siste gangene jeg var der. Nå var det rimelig "tørrt" men nå har det ikke regnet så mye i det siste heller. Men veiene var blaute idag. Tror det hjalp endel å få tømt båten for vann. Lurer på om jeg skal flytte dieseltanken til under bakdekket men er ikke sikker. Den trekassen som den står inni rett bak BB side av overbygget har bare lagt til råteskader i overbygget, så nå må jeg lage ny bakvegg der. Usikker på om jeg skal fjerne den eller la den stå..

Link to post
Share on other sites

Hehe, tenkte det.. Men måtte bare spørre :lol: Får vel finne ei kryssfiner plate på samme tykkelse...

 

Eller kan man skimte denne bakveggen på dette bildet.. Ser plata jeg snakker om også. :

 

sabb_og_motorkasse.jpg

 

Har bare tatt av den øverste plata.. Må nok skifte den nederste og..

Redigert av Sleipner93 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Sitter her med forkjølelse å tegner litt jeg.. Har tegnet en liten skisse over innredningen. Den er ikke tegnet av en proff, så dere kan gjerne le :lol:

 

baaten_innvendig.jpg

 

2 benker på sidene, en rimelig kort på BB side og en lang på SB side. Hylle på venstre side rett etter inngang, denne har jo egentlig en liten arbeidsbenk og hylle men den har jeg bare ikke tegnt inn. Benkene skal ha lagringsplass under å det skal være et nedslåbart bord i midten. Har også denne "boksen" som stolen skal stå på, her får jeg jo et rimelig greit skap under til diverse ting. Kanskje jeg burde montere vask under stolen også? Men som dere ser er det ingen plassering for byssa så jeg tror jeg dropper det desvere, det får bli i neste båt :wink: Får koble opp et lite varmapparat som går på kjølevannet til motoren men da får jeg ikke varme når jeg ligger i ro da men.. :wink: Hva tror dere?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...