Gunga Din Svart 21.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2018 (redigert) Komodo; Du har ett par fine naturhavner nord om kilen til Popeye.....Ägglös, Matsholmen, dörren, husker ikke i farten navnen, men se blandt SXKs skisser, de er med der.....de har dubber å på noe stelle kan man ligge longside. Redigert 21.Juli.2018 av Gunga Din (see edit history) Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
ezach Svart 21.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2018 Vurderer en helgetur til Koster fra fredag neste uke. ⚓ Hvor kan det være mulig å finne bryggeplass i kveldinga, tro? Vet det er ekstremt trykk en del steder der, og spesielt på denne tiden. ? Sitér dette innlegget Link to post
Barbaria Svart 21.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2018 Står på min navionics. Sitér dette innlegget Barbaria på tur - Blogg Link to post
Komodo Svart 21.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2018 Barbaria skrev for 4 timer siden: Takker så mye for alle tips! Vi endte opp på Saxen ved Långö. Fant en fin plass, men det lå en stein og lurte inne i ålegresset, så nå ligger vi og venter på høyvann Barbaria skrev for 2 timer siden: Står på min navionics. Jepp, så det på plotteren. Det stod bare ikke i mitt gamle papirkart ? Gunga Din skrev for 4 timer siden: Komodo; Du har ett par fine naturhavner nord om kilen til Popeye.....Ägglös, Matsholmen, dörren, husker ikke i farten navnen, Vi kjørte litt rundt og tittet på nordsiden av den kilen, men vi fant ingen lune steder. De fleste holmene var veldig lave. @Popeye70, endte du opp i Smögen? Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Popeye70 Svart 21.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2018 1 hour ago, Komodo said: @Popeye70, endte du opp i Smögen? @Komodo, vi ble liggende på den nordre brygga i Hunnebostrand, ved septikktømmingen og Gästa pizza. Fikk plutselig en svensk Princess 52 utenpå vår 38-foter, så dermed har vi bølgebryter og levegg. Samt endel tonn som presser på båtene på innsiden i vindkastene. Litt lenger enn vår båt: Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Bitteliten Svart 21.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2018 En så stor båt utenpå burde jo legge ut et støtteanker som holder i mot vinden. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 21.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2018 He he, se der ja, nå har du jo en fin bølgebryter ? Ellers helt enig med Bitteliten, han bør få ut et par ankre som mener alvor for å avlaste deg litt. Så en kar i Smögen med sånn stråhatt som du har på profilbildet ditt, så tenkte det kanskje var deg ? Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Popeye70 Svart 21.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2018 1 minute ago, Bitteliten said: En så stor båt utenpå burde jo legge ut et støtteanker som holder i mot vinden. Ja, det hadde nok avhjulpet, men det har ikke vært noe stort problem enn så lenge. Den innerste båten (vi er fire totalt, med Princess’en) ligger mot gummihjul, og vi har fendret godt mellom alle båtene, så det går greit. Akkurat nå virker det som det løyer litt, og i så fall er det ikke noe problem med så stor båt innerst. Merker forøvrig at båteieren er relativt fersk med den båten. Hele hans fremtoning lyser av «dette er en ny båt for meg». Det som forundrer meg er at han ikke hadde tau ombord som var lange nok til å gå fra hans båt og forbi tre andre båter (tipper 12-13 meter) og i land. Han måtte skjøte to(!) ganger for å komme i land med en tamp. Men han har 5-6 kulefendre og godt med andre fendere, og det er jo nesten mot normalt for en sånn båt. De pleier jo å ha kun 2-3 «tamponger» mot brygga, og være fornøyd med det. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Popeye70 Svart 21.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2018 26 minutes ago, Komodo said: Så en kar i Smögen med sånn stråhatt som du har på profilbildet ditt, så tenkte det kanskje var deg ? Jeg får ikke lov av kona å vise meg offentlig med min solhatt - den er visst så bælstygg... Den brukes derfor stort sett bare ombord, ikke ute blant folk. ? Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Komodo Svart 21.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2018 Jeg skjønner jo at det ikke var deg jeg så, du ligger jo et annet sted. Men om du kaster loss og har lyst til å si hei, så vet du hvor vi ligger Ps, samme til deg Bitteliten, vet jo du er på vei nordover Vi ligger nok her til det har løyet. I hver fall til det har blitt høyvann så vi kommer oss av denne steinen Eneste plan før vi drar nordover er å ta en jolletur inn til Smögen med barna. Jentungen har et sterkt ønske om det, ikke minst når hun fikk øye på at det er en Glitter butikk der ? Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Bitteliten Svart 21.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2018 (redigert) @Popeye70 det er meldt mer vind i natt. Og det tar godt på den brygga. Bedre å være føre var. Ankeret kan dere ro ut i fellesskap ? @Komodo jeg har en kg Stay Afloat fett ombord om dere trenger ? Redigert 21.Juli.2018 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 21.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2018 He he, takk for det! regner imidlertid med at det går fint. Ikke første gang vi siger opp på flyndra. Hadde vi ikke hatt flyndre under propell og ror hadde jeg nok vært et par hakk mer forsiktig inn på grunt vann ? Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Popeye70 Svart 21.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2018 30 minutes ago, Komodo said: Jeg skjønner jo at det ikke var deg jeg så, du ligger jo et annet sted. Men om du kaster loss og har lyst til å si hei, så vet du hvor vi ligger Ps, samme til deg Bitteliten, vet jo du er på vei nordover Vi ligger nok her til det har løyet. I hver fall til det har blitt høyvann så vi kommer oss av denne steinen Eneste plan før vi drar nordover er å ta en jolletur inn til Smögen med barna. Jentungen har et sterkt ønske om det, ikke minst når hun fikk øye på at det er en Glitter butikk der ? VI får se hva som skjer i morgen. Hadde vært hyggelig å møte en levende legende. Vi tenkte å bruke rest-vinden til å komme oss litt oppover mot norskegrensa, men ingenting er skrevet i sten. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Komodo Svart 21.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2018 Popeye70 skrev 25 minutter siden: VI får se hva som skjer i morgen. Hadde vært hyggelig å møte en levende legende. Vi tenkte å bruke rest-vinden til å komme oss litt oppover mot norskegrensa, men ingenting er skrevet i sten. Nå tar du i her! Men ta gjerne en sving innom her, det hadde vært hyggelig å sagt hei ? En tur gjennom Sotenkanalen er jo heller ikke å forakte Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
GeirFrode Svart 25.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2018 (redigert) Hmmm. Har jeg gått glipp av noe når det gjelder værmeldingen i Sverige? De melder vind på 4-5 m/s, men det blåser jo mye mere enn det. Før fikk vi bortimot nøyaktige meldinger på vind på vhf, men nå er det jo bare svada. Hva har skjedd, siden vi var på svenskekysten sist? Det er riktignok 4 eller 5 år siden, men da kunne vi jo nesten stille klokka etter meldingene. Synes ikke dmi er så gode lenger heller. Er det ferievikarer som styrer de tro? ? Redigert 25.Juli.2018 av GeirFrode (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 25.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2018 Denne bruker jeg https://www.smhi.se/vadret/hav-och-kust/kust Sitér dette innlegget Link to post
GeirFrode Svart 25.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2018 (redigert) Ja, bitteliten, den er ikke så ille, den der. Men savner de gamle sannsynlighetsvarslene. Hvor de meldte mulighet for vindstyrke over xx osv. De var mye bedre enn dagens. Ligger nå i Gluppø, og nyter godværet. Men vinden er ikke snill. Redigert 25.Juli.2018 av GeirFrode (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
dennrick Svart 25.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2018 ??? Sitér dette innlegget Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
Bigmac Svart 25.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2018 Roffes var vel på Nord-Koster? Utslitt minigolf, men med iskrem og diverse øl. Sitér dette innlegget Link to post
Kaskazi Svart 26.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2018 Status i Hunnebostrand: Jeg har en kommunal båtplass i Hunnestrand rett ved gjestehavna det jeg har båten i sommerferien. Når jeg kom til båten for å fylle vann og klargjøre båten i dag oppdaget jeg at noen har stjålet lokket til septikkavsuget! Er det mulig? Så blir jobben å finne et nytt som passer. Plunder og heft. Må si at jeg ble ganske irritert. Hva slags degenererte ballasteksistenser gjør slik? Det var kanskje svar på spørsmålet. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 26.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2018 Det er helt utrolig @Kaskazi. En morra vi kom ut på dekk hadde noen rappet wichåndtakene på den ene siden av båten. Koster borti 1000 kroner stykket. En må nesten sveise fast det man regner med ikke kan stjeles. Slik som badetrappen på Hulda. Sitér dette innlegget Link to post
logos Svart 26.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2018 Bigmac skrev for 22 timer siden: Roffes var vel på Nord-Koster? Utslitt minigolf, men med iskrem og diverse øl. Var på Koster i går. Roffe er gone (dessverre). Sitér dette innlegget Link to post
Kaskazi Svart 26.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2018 Ja Hulda, men der er veldig tungvindt med gjensveisede lokk. Erstatningslokk koster bare en hundrelapp, men problemet er å få tak i et som passer Sitér dette innlegget Link to post
KDB Svart 26.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2018 Du har Roca lokk Watski kjeden har disse. Sitér dette innlegget Link to post
Kaskazi Svart 26.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2018 KDB skrev 36 minutter siden: Du har Roca lokk Watski kjeden har disse. Takk KDB! Nordens skeppshandel i Smögen i morgen! Prisen er 295 sek. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.