Jump to content

MythBusters-hvilke feil har du hatt på din Bavaria?


Spinner

Recommended Posts

Litt utav sporet i denne tråden lurer jeg også på erfaringene med inredningsløsningene på B 36 og B 37. Langsgående benker som i 36 tiltaler oss mest. Men toalettet fremme gjør at plassen i forpiggen blir mindre. Kommentarer ?

 

Har selv båt med "moderne innredning" og jeg liker det ikke så godt.

Så neste båt skal ha Sofa og stor bord i mitten muligens sofa , eller stoler på andre siden. vi får se.

Så B-36 har bedre løsning en 37.

Men noen like det sånn mens andre liker det på den andre måten.

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Link to post
Share on other sites

Og en stor takk til Toyota, Volvo og BMW for at de lager så gode biler.

Nå er det vel slik at Toyota gir mest bil for pengene og er en kvalitetsbil. De som rakker ned på Toyota er vel gjerne folk i tyske biler som er misunnelige fordi de har betalt så mye mer for bilen sin (sorry, kunne ikke la være).

:lol:

Link to post
Share on other sites

Daimler/Chrysler uttalte nylig at de ville se næremere på Toyotas produksjonsmetoder for å prøve å forbedre kvaliteten på egne produkter......

 

forøvrig fixer ikke tyske produsenter high tech..- særlig når det kommer mye elekronikk inn i bildet - da går det galt..

 

mastermind of KISS på en måte.....

Link to post
Share on other sites

De som rakker ned på Toyota er vel gjerne folk i tyske biler som er misunnelige fordi de har betalt så mye mer for bilen sin (sorry, kunne ikke la være).

:lol:

 

Eller for å si det på en annen måte:

De som av en eller annen årsak ikke vil ha Toyota eller interesserer seg for Toyota er vel gjerne folk i tyske biler som er misunnelige fordi de har betalt så mye mer for bilen sin

Link to post
Share on other sites

Daimler/Chrysler uttalte nylig at de ville se næremere på Toyotas produksjonsmetoder for å prøve å forbedre kvaliteten på egne produkter......

 

forøvrig fixer ikke tyske produsenter high tech..- særlig når det kommer mye elekronikk inn i bildet - da går det galt..

 

mastermind of KISS på en måte.....

 

Så, år kom Daimler/Chrysler med den uttalelsen? Det er jo allerede en stund siden Chrysler ble solgt igjen..

 

Greia er at tyske produsenter kommer med nye ting, japsene venter til tyskerne har fått det til å funke, akkurat som tyskerne før ventet til amerikanerne hadde fått det til å funke..

Link to post
Share on other sites

Husk at pc en har av-knapp dere som mener alt er så usaklig.

Og ikke undervurder leserne. Vi klarer utmerket å skille det saklige fra det usaklige.

Lano2 i den ene enden, Sydvesten og noen andre religiøse eiere i den andre.

Men det bør være plass til dem begg.

 

Jeg hadde notert det negative og positive om den båt jeg var intressert i.

Så hadde jeg gått dette i sømmene på messer og på prøveturer.

Det ser ut som det er vanskelig å nevne svakheter på egne båter og det er kansje naturlig.

Men noen av forsvarstalene lukter det dritt av.

 

Leste om en som skulle kjøpe båt til langtur/ jordomseiling. Da han var og så på båter som eieren skrytte opp i skyene. Kunne han se det på selger med en gang om denne var egnet til dette da jordomseilingen ble nevnt. Selger som ikke ville ha ansvar for feil og mangler, liv og helse. Kom da med lange lister som gjorde båten lite egnet.

 

Selv har jeg en kamerat som skal kjøpe seg en Bavaria. Han har ingen seilerfaring, hvert i Bavaria på messe i 10 min. Båten skal han ha uten råd fra andre seilere eller ønsker om å seile litt først. Noe vi har tilbudt flere ganger. Han blir faktisk litt fornermet av andres synspunkter.

Jeg tror desvere det er noen som er slik. Han kan forsvare Bavaria til det grenseløse. Og tilslutt kommer alltid," ja men hvorfor selger de så mange båter"?

Link to post
Share on other sites

Så, år kom Daimler/Chrysler med den uttalelsen? Det er jo allerede en stund siden Chrysler ble solgt igjen..

2006

 

Greia er at tyske produsenter kommer med nye ting,. japsene venter til tyskerne har fått det til å funke, akkurat som tyskerne før ventet til amerikanerne hadde fått det til å funke..

 

reinspikka tøv. tyskerne får det ikke engang til å funke når de prøver å gjøre det etter - noen......

Link to post
Share on other sites

Beklagelig at denne tråden blir ødelagt med slikt tull. Over halve tråden er nå bare svada og krangling mellom medlemmer.

 

Andreas og bliss X (TEKNISK) - av respekt for trådstarter synes jeg dere må kunne poste i tråden med alt annet enn ytterligere avsporinger.

Mvh Aquarius

Link to post
Share on other sites

reinspikka tøv. tyskerne får det ikke engang til å funke når de prøver å gjøre det etter - noen......

 

Da regner jeg med at du har noen gode eksempler..

-Vi kan jo starte med automatisk lukeparkering, det er kun VW som har fått til dette så langt!

-Ellers har man jo ymse radarsystemer, der var MB først ute, og de funker ypperlig, jeg har selv kjørt langtur og basert meg på den hele tiden.. Cruisekontrollen på 200, og havnet bak en bil, da holder den samme hastighet som bilen foran, og bremser automatisk ved behov!

-Keyless entry, der var tyskerne definitivt blant de første, og de fikk det til også.

-Variable ventiltider/åpning.. Der var både tyskerne og japsene 80-90 år etter de første, men de fikk det uansett til å funke, både BMW og Honda.

 

Jeg venter nå på lista over hva tyskerne ikke har fått til, selv etter at noen andre har fått det til.

(Jeg er ingen stor fan av tyske biler, min favoritt er amerikansk)

Link to post
Share on other sites

av respekt for trådstarte blr dette mitt siste tøvete innelegget her. tyskerene får det til å funke ?? ja i 2-3 år :-(..................... tipper bavaria eierene vet best om båtene er gode nok . hadde de ikke vært fornøyde , ville vel de flest vært for salg?????

dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator.

Link to post
Share on other sites

Da regner jeg med at du har noen gode eksempler..

-Vi kan jo starte med automatisk lukeparkering, det er kun VW som har fått til dette så langt!

-Ellers har man jo ymse radarsystemer, der var MB først ute, og de funker ypperlig, jeg har selv kjørt langtur og basert meg på den hele tiden.. Cruisekontrollen på 200, og havnet bak en bil, da holder den samme hastighet som bilen foran, og bremser automatisk ved behov!

-Keyless entry, der var tyskerne definitivt blant de første, og de fikk det til også.

-Variable ventiltider/åpning.. Der var både tyskerne og japsene 80-90 år etter de første, men de fikk det uansett til å funke, både BMW og Honda.

 

Jeg venter nå på lista over hva tyskerne ikke har fått til, selv etter at noen andre har fått det til.

(Jeg er ingen stor fan av tyske biler, min favoritt er amerikansk)

 

-Variable ventiltider/åpning.. Der var både tyskerne og japsene 80-90 år etter de første, men de fikk det uansett til å funke, både BMW og Honda.

 

Honda og BMW i beste fall feil rekkefølge hvis du er heldig.

Honda to VTEC i bruk på F1 bilene i 1989.

 

ikke noe av dette du nevner over er noen tekniske nyvinninger av betydning eller komplisert for den saks skyld.

ikke noe av det er noen som helst utfordring for japanerene eller meg for den saks skyld, elementært, hyllevare om du vil.

problemet er at tyskerene ikke klarer å få ting til å fungere sammen eller over tid eller rett og slett ikke har/klarer tilfredsstillende kvalistetssikring eller produktkontroll med dagens krav til produktutvikling.

de fixer rett og slett ikke dette når det blir "noe mer" komplisert - japanerene har hatt "Full Circle Engineering / TQM TQC JIS" som industristandarder fra tidenes morgen og "alle" vestlige bedifter har forsøkt å kopiere å lære av dette og lært.

 

snakker først og fremst ut fra yrkeserfaring på mye mer kompliserte områder enn bil/båt men når det gjelder biler taler jo statestikken for seg.

 

forøvrig ser jeg at du ramser/referer uten egen erfaring og da gidder jeg ikke bruke mer tid på deg, samt

 

at jeg ikke har tenkt å bidra til å forsøple denne tråden ytterliger eselv om det er for sent antagelig......

 

 

regner med at Spinner spant avsted med uforløst sak.....

Link to post
Share on other sites

Hva de som ikke eier eller har eid Bavaria mener er meg revnene likegyldig i denne tråden.

 

Du fikk det nesten med deg GeirT

Ovenfor er sitat fra innlegget som jeg svarte på. Geir T.

 

Ja, du har neste forstått det ... trådstarteren ville gjerne høre hvilke erfaringer nåværende og tidligere Bavaria-eiere har

og IKKE hva andre måtte ha lest, hørt, sett osv.

Det siste er det nok av i andre trådene.

 

Geir :seeya:

 

 

Er lett å blande sammen.

Redigert av hei (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Flyttet til en annen tråd av hensyn til trådstarter (og andre)

Redigert av Festina Lente 3 (see edit history)

Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...