Jump to content

MythBusters-hvilke feil har du hatt på din Bavaria?


Spinner

Recommended Posts

Ja ja, det er åpenbart noen som ikke VIL skjønne, men ønsker å diskutere for å diskutere. Jeg ønsker ikke å delta i slike meningsløse dikusjoner her på Båtplassen, her mener jeg at det skal handle om båter og båtliv :cheers:

Det ville kanskje vært en ide å prøvd på nytt? Hvis du innleder tråden i en mer saklig tone vil jeg tippe at utviklingen også går i en noe annen retning :lol: Hvis du forventer saklighet, tror jeg det kan være lurt å gå litt i seg selv og unngå fraser som:

 

Så såpeseilere i Regina og eiere av eldre Orust båter som føler seg "truet" av billigere seilbåter: stay away
Link to post
Share on other sites

Det ville kanskje vært en ide å prøvd på nytt? Hvis du innleder tråden i en mer saklig tone vil jeg tippe at utviklingen også går i en noe annen retning :lol: Hvis du forventer saklighet, tror jeg det kan være lurt å gå litt i seg selv

 

Du må være historieløs for å hevde dette.... (eller føler du deg tråkket på i en eldre Orust-båt?) Les Bavaria trådene (det har jeg gjort flere ganger). Lano2 klarer ikke å holde seg borte med sine innlegg som i 9 av 10 tilfeller er et innlegg på 1 linje tullprat, avsluttet med :lol: .

Jeg har forsøkt tidligere å få han med i diskusjonen på et saklig nivå, men det er helt bortkastet. Hver gang Bavaria blir diskutert på Båtplassen er det de samme personene som ødlegger trådene. Er nok enig med Swande at noe burde gjøres med de som bare er her for å lage kvalm.

Redigert av Spinner (see edit history)

Senior-du er min helt!

Link to post
Share on other sites

.....men derimot de som eier og forsvarer sin egen investering uansett hvor ille den måtte være.

 

Sånne finnes det med andre ord ingen av her, kun på Bavariaforumet? :lol::flag::cheers:

 

Beklager Spinner, jeg forbeholder meg retten til å skrive hva jeg vil, når jeg vil, om hva jeg vil, så lenge jeg holder meg innenfor forumets regelverk, Norsk lov og alminnelig folkeskikk. Så må du gjerne få "utnevne" meg til den ene, ellere ene av to(?), som du mener har ødelagt denne tråden for deg - det kan jeg leve greit med! :yesnod: Dette må ikke tolkes som noen innrømmelse av skyld fra min, faktisk tvert derimot!

 

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Til spinner:

 

Tror ikke du fikk med deg poenget.

 

Skal du ha saklighet må du også vise saklighet selv.

Start på nytt i en mer saklig tone, og klipp gjerne inn de innleggene fra denne tråden som du mener er relevante. Bruk gjerne også ignorer knappen, slik at du slipper å se innlegg fra dem du ikke ønsker å se i tråden.

 

Jeg antar at du putter meg i båsen " eiere av eldre Orust båter som føler seg "truet" av billigere seilbåter", og til det kan jeg opplyse at jeg personlig gir fullstendig blaffen i hva som produseres i tyskland, hvilke gode eller dårlige egenskaper disse båtene måtte ha, og hvordan de påvirker markedet. Denslags ligger helt utenfor mitt interessområde. Jeg er opptatt av at folk har glede av båtene sine, enten det dreier seg om ei gammel snekke eller en ny masseprodusert seilbåt.

 

Jeg har eldre orust båt rett og slett fordi jeg liker eldre orustbåter, og føler meg ikke truet av noen, bortsett fra dem som ikke kan

sjøveisreglene.

 

Jeg refererte til 3 bavariaeiere jeg har snakket inngående med, men de erfaringene jeg videreformidlet har selvfølgelig ingen verdi da de går under begrepet vandrehistorier.

 

Så jeg sier det igjen: Start på nytt i en mer saklig tone, og slutt å sipp.

Link to post
Share on other sites

Nå nærmer vi oss.

Jeg tror dette hadde blitt mer fruktbart dersom Bavaristene hadde tatt inn over seg at det er noen som ikke vil ha en slik båt. Og velger anderledes. Jeg har sagt det før. Jeg har ikke ett eneste problem med at folk handler Bavaria og koser seg med båten sin. Ikke ett eneste. Og jeg hilser på alle Bavariaer jeg ser.

Jeg vil bare ikke ha en slik selv.

Av mange grunner.

Men man møtes av skyttergrava dersom man anfører disse grunnene.

Derfor gidder jeg ikke.

 

Og nei, jeg har ikke Orustbåt.

Ikke min stil.

Men jeg har ikke ett eneste problem med dem heller.

Link to post
Share on other sites

Sånne finnes det med andre ord ingen av her, kun på Bavariaforumet? :lol::flag::cheers:

 

Artig kar du! De jeg håper å treffe her og ikke i Bavariaforumet er selvsagt tidligere eiere!

 

Beklager Spinner, jeg forbeholder meg retten til å skrive hva jeg vil, når jeg vil, om hva jeg vil, så lenge jeg holder meg innenfor forumets regelverk, Norsk lov og alminnelig folkeskikk. Så må du gjerne få "utnevne" meg til den ene, ellere ene av to(?), som du mener har ødelagt denne tråden for deg - det kan jeg leve greit med! :yesnod: Dette må ikke tolkes som noen innrømmelse av skyld fra min, faktisk tvert derimot!

 

Fint, håper moren din er stolt av deg!

Senior-du er min helt!

Link to post
Share on other sites

Artig kar du! De jeg håper å treffe her og ikke i Bavariaforumet er selvsagt tidligere eiere!

 

Å dømme etter dine mange innlegg her så er jeg faktisk ganske så usikker på hva du egentlig mener; Tidligere eiere, nuværende og tidligere eiere, de som har erfaring med Bavaria osv osv? Lett å gå litt surr når man blir så gira!

 

Forøvrig synes jeg du burde holde min mor utenom denne diskusjonen. Der hun befinner seg så skal hun få slippe det! :nono:

 

At jeg i utgangspunktet ønsker tilbakemeldinger fra nåværende eller tidligere Bavaria eiere er vel heller ikke så rart, det er vel de som sitter på erfaringene??

 

 

Som jeg skrev i åpningsinnlegget mitt ønsker jeg tilbakemeldinger fra de som har erfaring fra Bavaria (ikke bare hørt om, eller bare vært ombord i en Bavaria på en messe).

 

 

Jeg hører du sier det samme gang etter gang, og jeg er veldig lei meg for at du åpenbart ikke har eid en Bavaria tidligere slik at dine erfaringer kan nyttegjøre seg i denne tråden. Det er flott med meninger om alt mulig, og innsikt og alt det andre du har. Men så lenge tema i denne tråden nettopp handler om erfaring med Bavaria, så oppfordrer jeg alle som IKKE har erfaring med Bavaria om å poste meninger i hytt og pine andre steder.

Husk at du ikke MÅ poste i alle tråder!

 

 

Det som er mest interessant for meg, er at tidligere eiere og nåværende eiere kan dele sin erfaring slik at man kan danne seg et bildet av hva man kan forvente over tid, som eventuelt kommende eier av en slik båt.

Fordelen med at innspill kommer fra eiere og tidligere eiere, er at jeg da slipper å forholde meg til folk som ikke har førstehåndskjennskap til hva som egentlig har skjedd.

Skrivefeil....Det håper jeg de fleste skjønte...

 

 

Som tittelen i denne tråden sier, så var jeg på jakt etter å finne ut hvilke erfaringer eiere og tidligere eiere av Bavaria båter hadde med båtene og leverandøren.

 

 

Siden du mener deg kvalifisert og kompetent til å opptre som en selvoppnevnt politimann på dette forum så synes jeg, som et absolutt minimum, at du burde vise at du er i stand til informere om, og holde deg til, spillereglene (dine)? :yesnod:

 

Forøvrig kan jeg ikke huske at jeg noen gang har uttalt meg i negative former om Bavaria som produkt, men at jeg har påpekt tilsynelatende svakheter ved noen Bavariaer er riktig og da har jeg også henvist til kilder som f.eks publikasjoner, navngitte personer osv osv og disse kan etterprøves! Hvis det er usaklig i dine øyne, ja så la det være som det vil!

 

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

synes det er merkelig ,at det ikke går ann å starte en tråd ,der trådstarter selv bestemmer hvilke svar han vil ha. når han da også nevner to klovner i første innlegg og ber de om å la være å svare, alikevel skal de få lov til å ødelegge tråden akkurat som det måtte passe dem. og at noen går ut og forsvarer deres oppførsel og påberoper seg RETTEN til å ødelegge tråden. synes jeg vitner om lite folkeskikk. er ikke de fleste her voksne mennesker?? da burde de holde seg for gode til slikt ,selv om de kan gjemme seg bak en avatar.

dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator.

Link to post
Share on other sites

og at noen går ut og forsvarer deres oppførsel og påberoper seg RETTEN til å ødelegge tråden. synes jeg vitner om lite folkeskikk.

Dette kjennetegner kverulantene etter mitt syn.. Desverre så er ikke alle utstyrt med normal folkeskikk hjemmenfra, det er vi nødt til å leve. Personlig finner jeg ingen grunn til å mistene slike mennesker for å være spesielt inteligente eller på noen annne måte oppegående.. men det er min enkle mening om slike personer.

 

Det er trist men fakta, og det kan vel derfor den funksjonen med å "sperrre" brukere er utviklet for slike forum..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Jeg synes faktisk at både hifo og sydvesten skulle være mannfolk nok (hvordan var det med de berømmelige steinene sydvesten?) til å være direkte i sin tale og navngi hvem de beskylder for å være "både det ene og det andre"! Selv denne uintelligente, ikke oppegående, uten folkskikk, rettighetsfokuserte......... har noen hjerneceller - tro det eller ei! :crazy:

 

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Når det gjelde pluss og minus på Bavaria som denna tråden sko handla om, i utgangs punktet, så må det jo var ett plus at ein gjeng garva motorbåt entusiastar diskutere seilegenskaper i bidevind :smiley: , viss ikkje BMW hadde lagd dessa båtane ville det vært mange færre seilbåtar på sjøen i dag, og kansje ein del flere cabincruisere. Da ein seilbåt e mær miljøvennlig, lage mindre bråk og ikkje minst mindre sjø. så spele det det vel ingen rolle ka så står på den. Alle med ein viss fornuft burde applaudert ett kvart tiltak som øke anndelen seilbåt og som øke interessen for seiling/båtliv.

stå i ro båt!

Link to post
Share on other sites

Flott filmsnutt og ikke minst en flott båt surprise, hyggelig med slike seilfilmer i ellers "tråkig" tråd..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Jeg synes faktisk at både hifo og sydvesten skulle være mannfolk nok (hvordan var det med de berømmelige steinene sydvesten?) til å være direkte i sin tale og navngi hvem de beskylder for å være "både det ene og det andre"! Selv denne uintelligente, ikke oppegående, uten folkskikk, rettighetsfokuserte......... har noen hjerneceller - tro det eller ei!

Med mine hjerneceller var det svært enkelt å se hvem Sydvesten har i tankene. Jeg bare leste innleggene.

Link to post
Share on other sites

Og hvem, helt konkret, er det da sydvesten gir følgende flotte attest; Personlig finner jeg ingen grunn til å mistene slike mennesker for å være spesielt inteligente eller på noen annne måte oppegående..

 

Rimelig arrogant uttalelse, og rimelig feigt å ikke være mann nok til å si det direkte til, men kun om, den/de det gjelder!

 

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

De som føler seg truffet er sikkert noen av dem vil jeg tro, men jeg tar ikke stilling til personer.. jeg omtaler kun dette i generelle ordelag og fra min side er det ingen spesielle navngitte personer jeg har i tankene..

 

Dette fremkommer rimelig klart i sitatet her etter mitt syn..

Personlig finner jeg ingen grunn til å mistene slike mennesker for å være spesielt inteligente eller på noen annne måte oppegående..

 

"Ingen nevnt ingen glemt" er et ordtak som gjerne passer her..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...