Jump to content

MythBusters-hvilke feil har du hatt på din Bavaria?


Spinner

Recommended Posts

Og hvem, helt konkret, er det da sydvesten gir følgende flotte attest; Personlig finner jeg ingen grunn til å mistene slike mennesker for å være spesielt inteligente eller på noen annne måte oppegående..

 

Rimelig arrogant uttalelse, og rimelig feigt å ikke være mann nok til å si det direkte til, men kun om, den/de det gjelder!

 

:sailing:

 

Mouche, da, nå skjønner jeg hvorfor du framstiller deg selv som en terrier.

Jeg foreslår at vi som blir "misten'et" for ikke å være "spesielt inteligente" og på "annne måte oppegående" i en tråd som samme figur mener kun skal brukes til å beskrive Bavariaenes løse mutre (og da kun av de som har løse mutre), avstår fra å glefse for energisk i regntøyet hans!

Underholdningsverdien kan jo snart ta helt overhånd!

Link to post
Share on other sites

og påberoper RETTEN (deres) til å ødelegge tråden. synes jeg vitner om lite folkeskikk. er ikke de fleste her voksne mennesker?? da burde de holde seg for gode til slikt

 

I disapprove of what you say, but I will
defend to the death
your right to say it.

 

Voltaire

 

I det grad denne tråden er "ødelagt", vil jeg hevde at det 80% skyldes de som ønsker å blande seg opp i, og bruke masse energi og "spalteplass" på å kommentere AT andre som de ikke liker har synspunkter som framføres her (og at disse derfor bør fjernes fra Båtplassen), 10 % av de som forsvarer alles rett til å ha meninger (som dette innlegget) og 10 % av flåsete (og i noen få tillfeller: litt morsomt) vås (som dessverre, altså, de 80% (inkludert deg, hifo) tenner på alle pluggene for - i så stor grad at de bryter sine egne, selvpålagte og religiøse/fundamentalistiske teser om hva som skal kunne diskuteres her).

 

Jeg har tidligere hevdet at tråden (i alle fall for meg) IKKE er ødelagt. Jeg har også registrert at det er flere som til og med har bestemt seg for å gå til anskaffelse av ny Bavaria etter å ha lest denne tråden (!), så jeg er nok ikke alene. Men, jeg skjønner jo, at for de som ikke tåler å lese noe som ikke er i samsvar med deres religiøse overbevisning, og som Vårherre nok ikke har tildelt evnen til å la blikket gli forbi noe som er uinteressant, ja så er det nok noe mellom deres ører en plass som medfører at for dem, så er tråden "ødelagt". (Det at de fremdeles er med, kan umulig være for at det er noe interessant å hente her...? Kanskje forklaringen er at de lider av masochisme?)

Link to post
Share on other sites

jada, det jeg mener er at det er synd at det er noen (lano anonym og teodor) skal få lov å skrive hva de vil i et seriøst emne . uten at man har rett til å kritisere dem for avsporingen\useriøsiteten. at de skal ha RETT til det er en ting men at man ikke skal kunne forsøke å få de på rett kjøl igjen ,av respekt for trådstarter uten at "vi" skal få kritikk for det av MOUCHE (fornøyd?) douro osv. jeg personlig ,synes de som forsvarer tøyset til overnevnte ,stiller seg i samme kategori som tøysekoppene . disse individene har jo full anledning til å poste et eget emne ,der de kan skrive så mye tøys de vil. dere kan være så inteligente dere bare vil for meg ,men synes det vitner om litt dårlig utviklet sosial inteligens. sorry

dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator.

Link to post
Share on other sites

Mouche, da, nå skjønner jeg hvorfor du framstiller deg selv som en terrier.

 

Det er en helt ekte blondine som på bildet er nøyaktig 2 måneder gammel og av type Golden Retreiver! Hennes offisielle navn er "Mama Mia" etter en musical av ABBA!

 

(fornøyd?)

 

Dette synes jeg var meget bra - klart og tydelig og eksempel til etterfølgelse for andre som jeg selvfølgelig ikke vil navngi for jeg snakker jo kun i generelle vendinger og har ingen hodeplagg i tankene! :flag:

 

:cheers:

 

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Atter en trist dag.... 3 av de første 12 i turklassen på Askøy rundt i helgen var desverre Bavaria... med vind fra noen få m/s til liten kuling..

askoy.jpg

 

Morsomt navn på nummer 12, Bavaria 39....

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Atter en trist dag.... 3 av de første 12 i turklassen på Askøy rundt i helgen var desverre Bavaria... med vind fra noen få m/s til liten kuling..

askoy.jpg

 

Morsomt navn på nummer 12, Bavaria 39....

 

Hvis du ser på listen for lys-klasse 1,25-1,30 så vil du så hvor raskt leiligheten min seiler i forhold til hvilken som helst bavaria. Se kun på søndag, da det kun er den dagen alle seiler samme bane. Det var forøvrig en våt regatta i går.

 

mvh

Viggo

Båtboer

Motorbåt er harry - A. Rosèn

Link to post
Share on other sites

Atter en trist dag.... 3 av de første 12 i turklassen på Askøy rundt i helgen var desverre Bavaria... med vind fra noen få m/s til liten kuling..

askoy.jpg

 

Morsomt navn på nummer 12, Bavaria 39....

 

Jeg lå ved siden av "Sistemann" på Knippla, ytterst i Göteborgsskjærgården tidligere i sommer.

At han skulle ta båtnavnet så bokstavelig var derimot en overraskelse... :lol:

Redigert av Phoebe (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Det var da en en 12-15 båter til nedover listen, så sistemann var nok ikke sistemann, men ble sistemann på den delen jeg klippet ut.. om noen fikk det med seg.

 

Nå er det vel slik igjen at ombord i Bavariane så er det vel knakende godt ungt mannskap mens i de andre båtene er det vel noe under middelmådig tilårskommet mannskap vil jeg tro... om vi skal følge retorikken som gjelder her på baatplassen når Bavaria seiler bra i regatta.. Eller var det Bavaria som fikk vind mens de andre lå i le på en eller annen måte..

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Noterer meg også at en Arvikabåt fra 1982 seilte inn til annenplass.

Kan det ha noe med rormann/mannskaps kvalifikasjoner mon tro?

Og at man brukte et handikappsystem?

 

Det først til mål som gjelder på tur-klassen. Han som ble nr. to ligger i båsen ved siden av meg her. Det var hans første regatta. Men han har jo den raskeste båten, så han burde jo vunnet.

Motorbåt er harry - A. Rosèn

Link to post
Share on other sites

Phoebe, synes aldri det minker i den flaska di ... :lol:

 

Du får ta en Mandalstur snart.... :yesnod:

 

:lol::lol:

Jeg har egne taxfree-regler ombord i "Phoebe", så tilgangen på Bache er romslig.

Du skal derfor ikke bekymre deg over at flasken teoretisk sett kan gå tom.

 

Jeg ferdes mye i dine farvann, Lano2, har hytte sør for Kristiansand,

men min tålmodighet er dårlig tilpasset et liv i hytteveggen,

så det blir hyppige turer spesielt nedover Søgnekysten, Mandal og videre vestover når vi er der nede.

Båttypen ser du under innleggene mine og navnet "Phoebe" står 3 steder, så ser du båten,

så er det bare hyggelig dersom du stikker innom.

Det gjelder forøvrig alle BP-medlemmer!

 

Bildet på avataren er forøvrig tatt ikke så veldig langt fra deg,

men det er vel litt mye forlangt av meg at du klarer å se hvor... ?

Redigert av Phoebe (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Det var da en en 12-15 båter til nedover listen, så sistemann var nok ikke sistemann, men ble sistemann på den delen jeg klippet ut.. om noen fikk det med seg.

 

Nå er det vel slik igjen at ombord i Bavariane så er det vel knakende godt ungt mannskap mens i de andre båtene er det vel noe under middelmådig tilårskommet mannskap vil jeg tro... om vi skal følge retorikken som gjelder her på baatplassen når Bavaria seiler bra i regatta.. Eller var det Bavaria som fikk vind mens de andre lå i le på en eller annen måte..

 

Du formulerer det som om regattaen ble dominert av bavariaer. Det er ikke i nærheten av tilfelle. :nono: Norges mest solgte seilbåt de siste 8 årene dominerer verken denne eller andre regattaer. Det er kun listen av båter som har brutt som blir dominert av Bavariabåter. :wink: For interesserte kan hele resultatlisten for søndag sees her: http://askoy-seilforening.no/?page=31&show=207

Motorbåt er harry - A. Rosèn

Link to post
Share on other sites

Etter å ha "slitt " meg gjennom dette emne,som i utgangspunktet var meget inntresant,men som ødelegges av 80-90 % vanlig båtforumsvada,har jeg følgende bidrag:

 

Har hatt seilbåt i 22 år,hvorav 2 stk nye "svenskbygde båter".Har seilt mange regattaer opp gjennom årene,og har flere venner/bekjente med finske/danske/svenske/franske båter.Dette for å fortelle om bakgrunn for mine uttalelser.

Jeg var selv en av de som ganske tidlig utbasunerte min store skepsis til Bavaria,slik som "det er ikke mulig å lage kvalitet til den prisen"."Vent å se når disse båtene blir 8-10 år" osv osv.Jeg brukte flere år(ikke bare korte messebesøk) på å undersøke rundt Bavaria og ALLE andre ,for allerede i 2000 begynte tanken om båtbytte å komme.

Våren 2005 hentet jeg min nye Bavaria 38 AC/Cruiser i Danmark,med dyp blykjøl og såkalt High-Tech seil.

Jeg har nå seilt båten i 3 sesonger,og vi bruker båten MYE.

Jeg skal forsøke meg på å oppsumere de postive og de negative sidene/erfaringene både når det gjelder båt og leverandør(for oss som henter båten i Danmark,så er det faktisk 2 stk leverandører i praksis,en i Danmark,og en i Norge)

 

De positive:

Båten seiler bra i hele vindregistret,og seiler greit opp mot sitt LYS tall på 1.23.

Båten går faktisk bra selv på lettvind.

Oppfører seg fint i sjøen,

Utrolig bobåt.

Det beste jeg noen gang har sett vedr. plass/tilgjengelighet for ettermontering av utstyr,bortsett fra takplatene.

Masse stueplass,flotte lett utnyttbare uterum.

Pent treverk innvendig,får mye skryt for innvendig plass/løsning

Kurante utstyrsleverandører

Overaskende tykt skrog(boret hull til exhaustutslippet til varmeapp+ bekjente som har montert baugpropell.)

29HK ER FAKTISK STORT NOK

Stor fin cockpit

Ingen lekasjer av noen art

Etter 3 sesonger er båten som ny.

Linde Båt A/S veldig bra som leverandør

 

De negative:

Overlevering Danmark var katastrofal(tenker ikke utdype dette her,da Lunde Båt rettet opp i allle "missforståelser" etter hjemkomst)

Kunne ønsket meg noe bedre rorutslag,svingradius for havnemanøver.Dette er bedre på alle andre båtmerker jeg kjenner til.

Noe lett i forskipet ved havnemanøver i mye vind,blir bra med full vanntank forut.

Mangler toppcoat i "skjulte" rum(hvis man synes det er nødvendig da)

Lakken på innredningen synes noe "sprø",blir lett merker/riper så her bør man være forsiktig.

Luka til ankerbrønn "buet seg "etter kort tid,fikk nye med en gang jeg sa ifra,og den er sterk og helt o.k

For lite skap-plass på toalett

Litt trangt toalett i såpass stor båt.

Feilkonstrusjon av drenering av vann,som faktisk kommer inn langs cockpitvegg,og ned på gulvet.Cockpitdørken blir våt i regnvær med "COCKPIT-TELTET OPPE!!"Og de har ikke klart å gjøre om dette på de nyeste modellene i cruiserserien heller!!!

 

Kommer ikke på noe mer hverken postivt eller negativt i farta,men skal jeg forsøke meg på en personlig konklusjon,så er den følgende.

En meget bra båt,høy kvalitet på det som betyr noe,og mindre bra kvalitet på endel detaljer.Kan trygt anbefale Bavaria til venner og bekjente,og kjøper gjerne en Bavaria om igjen.

 

Er også av den oppfattning av at hendelsen med en Bavaria 39 ved Grebbestad er av så stor innteresse,at her MÅ det komme en fullstendig raport fra Lunde Båt etterhvert,hvis ikke så synker min respekt for dem fra pr dd stor,til =0

Uttalelsen fra servicesjefen i denne saken,må vi se på foreløpig som et rent arbeidsuhell,eller tankesløshet.

mvh

fe-m@il

Link to post
Share on other sites

:lol::lol:

Båttypen ser du under innleggene mine og navnet "Phoebe" står 3 steder, så ser du båten,

så er det bare hyggelig å dersom du stikker innom.

Det gjelder forøvrig alle BP-medlemmer!

 

Bildet på avataren er forøvrig tatt ikke så veldig langt fra deg,

men det er vel litt mye forlangt av meg at du klarer å se hvor... ??

 

...ingen kan se når Lano2 drikker i dekksalongen pga sotete glass :cheers::cheers::cheers:

Link to post
Share on other sites

... eller sitter stirrende med kikkerten etter de toppløse på Sjøsanden...

 

 

 

Fra spøk til alvor;

 

Ordner det seg med en større bryggeplass, melder jeg meg antagelig inn i Bav-gjengen jeg også.

Bavaria 42 Cruiser er behøvelig inspisert og prøvet,

til og med Mullgan er personlig (!) orientert om valget :yesnod:

 

Hans svar skal ikke gjengis her (da er jeg redd det blir mye "off-topic"),

men det endte iallefall med en ærlig velsignelse i forhold til å gå fra motor til seil.

Så.. hvis noen vet om en passelig bryggeplass i mitt nabolag... ??

Redigert av Phoebe (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Så.. hvis noen vet om en passelig bryggeplass i mitt nabolag... ??

 

De ringte meg fra Sjøsenteret på Vallø for et par uker siden der hadde de ledig en plass på 4,5meters bredde. (nå har jeg stått på venteliste et par år men det skader ikke å ringe)

Nøtterøy båtsenter har jo utvidet og der var det en kompis som lett fikk plass i vår , kanskje en telefon dit ?

Så har du jo Kalvetangen da , der ligger jeg og der er det plasser til salgs , prisen er i stil med husene i nabolaget men havnen er knallfin

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...