Jump to content

MythBusters-hvilke feil har du hatt på din Bavaria?


Spinner

Recommended Posts

De ringte meg fra Sjøsenteret på Vallø for et par uker siden der hadde de ledig en plass på 4,5meters bredde. (nå har jeg stått på venteliste et par år men det skader ikke å ringe)

Nøtterøy båtsenter har jo utvidet og der var det en kompis som lett fikk plass i vår , kanskje en telefon dit ?

Så har du jo Kalvetangen da , der ligger jeg og der er det plasser til salgs , prisen er i stil med husene i nabolaget men havnen er knallfin

 

Takker så mye for tipset... skal ta en telefon til kjentfolk på Vallø,

men tror du Kalvetangen slipper meg inn med en Bavaria da...? :lol:

Link to post
Share on other sites

Jeg formoder det er samme sted som de er i en 39 da, der har jeg 4 ganger 140Ah og det er ikke noe problem med plassen til det der i allefall.. Trenger jeg mere batteriplass så er det mere enn nok å ta av... kan nok fint få plassert en rundt 1000Ah til om det er påkrevd uten at plassen blir noe problem av den grunn.

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Da har du altså 120 Ah du kan forbruke, dersom du har bly-akkumulatorer, og ikke ønsker å ødelegge batteriene.

 

Da kan du kjøre en "normal" kjøleboks, som trekker 5 A i et døgn, før du må begynne å lade. Dersom du i tillegg har varme-apparat, kartplotter, autopilot, radar, lys, lanterner, TV , ... som en ekte turbåt skal ha ..... så sliter du litt... :seeya:

Link to post
Share on other sites

Takker så mye for tipset... skal ta en telefon til kjentfolk på Vallø,

men tror du Kalvetangen slipper meg inn med en Bavaria da...? :lol:

 

Jeg ligger side om side med 2bavaria og 10meter bak hekken ligger det 2 til , for ikke å snakke om i retning Nord , tror det ligger noe blåhvitt der og

Link to post
Share on other sites

Da har du altså 120 Ah du kan forbruke, dersom du har bly-akkumulatorer, og ikke ønsker å ødelegge batteriene.

 

Da kan du kjøre en "normal" kjøleboks, som trekker 5 A i et døgn, før du må begynne å lade. Dersom du i tillegg har varme-apparat, kartplotter, autopilot, radar, lys, lanterner, TV , ... som en ekte turbåt skal ha ..... så sliter du litt... :seeya:

 

For å gjenta: Jeg har 2x140 AH+ startbatteri.

Jeg har ingen problem med en helg ute i skjærgården med kjøleag.varmeapp(webasto3500) . TV har jeg formye av hjemme,så det er ikke båtutstyr for meg.Jeg går utfra at andre ikke behøver fortelle når jeg må begynne å lade??.Det klarer jeg fint å holde styr på selv. :nono:

mvh

fe-m@il

Link to post
Share on other sites

Da har du altså 120 Ah du kan forbruke, dersom du har bly-akkumulatorer, og ikke ønsker å ødelegge batteriene.

 

Da kan du kjøre en "normal" kjøleboks, som trekker 5 A i et døgn, før du må begynne å lade. Dersom du i tillegg har varme-apparat, kartplotter, autopilot, radar, lys, lanterner, TV , ... som en ekte turbåt skal ha ..... så sliter du litt... :seeya:

 

Det virker som om noen båtmerker (Regina mfl.)kan være levert med feil/dårlig utstyr som trekker mer strøm enn nødvendig?? :yesnod:

mvh

fe-m@il

Link to post
Share on other sites

Atter en trist dag.... 3 av de første 12 i turklassen på Askøy rundt i helgen var desverre Bavaria... med vind fra noen få m/s til liten kuling..

askoy.jpg

 

Morsomt navn på nummer 12, Bavaria 39....

 

 

Båten Christian vant med på söndag er i tilleg utstyrt med standard rulleseil som mange mener er helt ubrukelige, hvordan kan dette henge sammen? :rolleyes:

 

Er det mulig de innvidde tar feil også her?

 

Hilsen enda en fornöyd Bavaria seilbåteier, for dem finnes det utrolig nok mange av og i löpet av 2007 blir det produsert ytterligere 3000+ båter hvis dette kan väre en tröst for noen.

Redigert av Chrian (see edit history)

MVH Chrian

Link to post
Share on other sites

Atter en trist dag.... 3 av de første 12 i turklassen på Askøy rundt i helgen var desverre Bavaria... med vind fra noen få m/s til liten kuling..

askoy.jpg

 

Seiler ikke regatta så jeg har ikke noe peiling på regler.

 

Hvordan er reglene i turklasse i en ragatta?. Ser jo at det er stor forskjell på båtene som stiller til start. Skal en 31 foter kunne stille noe opp mot en 42 foter? Er det kun førstemann i mål som teller.

 

Var jo et stort mannefall med kun 16/17 båter som startet i turklassen Askøy rundt.

Redigert av hei (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Seiler ikke regatta så jeg har ikke noe peiling på regler.

 

Hvordan er reglene i turklasse i en ragatta?. Ser jo at det er stor forskjell på båtene som stiller til start. Skal en 31 foter kunne stille noe opp mot en 42 foter? Er det kun førstemann i mål som teller.

 

Var jo et stort mannefall med kun 16/17 båter som startet i turklassen Askøy rundt.

 

I askøy rundt korrigeres det ikke for lys i turklassen.

Motorbåt er harry - A. Rosèn

Link to post
Share on other sites

Hei Lano, fortell meg litt om batterier og hvordan det skal være? Du vil tydeligvis ikke fortelle om noe, men bare påpeke feil. Du kan jo forklare hvordan det skal være, og hva som er feil med plasseringen av mine 4x140Ah. Eller kanskje kona di Regina_nei _takk vet noe om akkumulatorer?

 

:crazy:

Link to post
Share on other sites

Hei Christabelle !

 

Jeg har ingen kone som skriver på forumet..... dessverre.... :wink:

 

Du må vel tåle at noen her stiller spørsmålstegn med kvaliteten på båtene, når man stadig leser slike tråder som denne:

http://www.bavariaklubben.no/nbk/forum/for...ID=575&PN=1

 

Min påstand er "at man får det man betaler for". Det er vel ikke så vanskelig å svelge ? :smiley:

Link to post
Share on other sites

For de aller fleste er Bavaria bra nok. Dette viser salgstallene. At det kan stilles spørsmålstegn med enkelte hendelser er

bra.

 

Når det gjelder det åpne brevet som det ble henvist til tidligere, kjenner jeg godt Ludvig som seiler "Ille Morro". Han er en av

norges beste seilere. Han er også en av grunnene til at det ble Bavaria.

 

Bavaria er også en av de båtene det går an å seile opp mot LYS-tallet med. Dette uten å invitere en 4-5 andre. Mulig også

LYS-tallet blir justert i fremtiden. Se derfor ikke bare på LYS-tall, en blir lett lurt.

 

Klink på med bly-kjøl, skikkelig seil, folde-prop, VC17 og sammenlign med f eks Hanse. Se da på diffen.

 

Bavaria kan sammenlignes med Jeanneau, Benetau, Hanse, Dufour(3-siffret) Cyclades osv. Selv om ikke alle liker dette.

Vi sees!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...