Jump to content

Prosjekt: M/S Bastard


M/S Bastard

Recommended Posts

Spantet fikset, dette skal være det siste :rolleyes:

Så i morgen blir reisverk til dørken ferdig, jeg skal også ha en løs bjelke på hver side av motor. Når disse ikke henger i beslaget sitt så har jeg drøyt 50 cm på hver side av motor. Da blir det lett og komme til for skifte av oljefilter osv. :yesnod:

 

Satser på og begyne og legge dørkplater på Fredag, blir plater i første omgang da jeg har disse liggende.

Også håper jeg været holder seg, fordi jeg håper og kunne legge epoxy og duk på akterdekk og sidedekk når jeg har en ferieuke som begynner neste Fredag.

 

nyespanter10.jpg

Link to post
Share on other sites

Jo, bare synd det går så seint.

Utrolig hvordan tiden flyr mens man klør seg i hue :wink:

Gleder meg nå mest til og begynne med innredningen igen, har en del nye ideer om hvordan det skal bli.

 

Det jeg håper gjenstår til våren er bare utvendig arbeid, oljing av skrog og ny stråkjøl.

Men det dukker sikkert opp noe :rolleyes:

Link to post
Share on other sites

Den annonsen har jeg sett før vett du. Men svaret på den er nok NEI. For det første fordrar jeg ikke tresnekker med rett-kantede vinduer. For det andre så ser motoren ganske tvilsom ut pluss jeg har ikke lov til å kjøre så stor motor. (Ikke det jeg tror noen bryr seg) 3, Skal ha kravellbygd båt neste gang. Kunne funnet masse andre grunner. Men nå er det nesten umulig å finne en båt som alt er perfekt med da. Men som sagt ikke den nei :smiley:

Link to post
Share on other sites

Da skal det være klart til og legge dørkplater, de bjelkeskoene skal selvsagt kappes.

Snart skal hytteveggen være tett igjen også, med ett strøk maling eller to før vinteren.

 

Lurer på hvordan jeg skal lage motorkassa, noen som har ideer på det?

Den blir ikke så høy, så det er snublefare med den motorkassa.

 

dorkute5.jpg

Link to post
Share on other sites

Dørk fikk jeg ikke begynt på, men hytteveggen er nå ihvertfall malt ett strøk.

Lister rundt dør og vinduer kommer litt senere.

 

Får se an været til uka (fri en uke) før jeg bestemmer meg hva jeg skal begynne på.

Blir det bra håper jeg og kunne legge nytt akterdekk og plaste dette med epoxy.

Hadde håpet og ha dørkplatene ferdig tilskåret også til uka.

 

Time vill sjåv

 

Konsollen blir det ny topp på, så derfor er ikke den malt.

La også blekk under kledning ned mot dørk, så slipper jeg og ha endeved helt nede på dørkplatene

 

hyttevegg.jpg

Redigert av M/S Bastard (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Nå b'ynner'e å dra sæ' te' Bastard :yesnod:

Men dersom du ikke skal bruke motorkassa til noe spesielt, jeg mener ha en benk der eller no', så ville jeg laga den så lav som mulig. Da får du større volum og vil føle det som større plass.

Du er helt sinnsykt iherdig. Stå på fortsatt.

 

mvh tuffff

 

PS! Pulpiten ble veldig bra på Meklingen. Takk for en god handel. DS

Link to post
Share on other sites

Var deilig og få malt litt, selv om det er det kjedeligste jeg vet om.

Luft mellom motor og kasse er ikke noe problem, jeg har tatt høyde for dette.

Vet ikke helt hva jeg skal lage motorkasse av, men det er ikke noe hast riktig enda. Mulig jeg lager en midlertidig en av finér, som jeg evt kler med panel senere.

 

Kald en er tatt :cheers:

 

Neste store snekkerjobben blir og bredde overbygget i baugen, har lyst til det for og få ett penere utseende.

Dette blir bygget samtidig som jeg drar sidedekkene helt bak til der hytteveggen slutter.

Det blir når kuldegradene kommer (brrr)

Link to post
Share on other sites

Var deilig og få malt litt, selv om det er det kjedeligste jeg vet om.

Luft mellom motor og kasse er ikke noe problem, jeg har tatt høyde for dette.

Vet ikke helt hva jeg skal lage motorkasse av, men det er ikke noe hast riktig enda. Mulig jeg lager en midlertidig en av finér, som jeg evt kler med panel senere.

 

Kald en er tatt :cheers:

 

Neste store snekkerjobben blir og bredde overbygget i baugen, har lyst til det for og få ett penere utseende.

Dette blir bygget samtidig som jeg drar sidedekkene helt bak til der hytteveggen slutter.

Det blir når kuldegradene kommer (brrr)

 

Maling er KJEDELIG!! :lol:

 

Jeg trenger fortsatt flerne strøk inne i styrehuset og vurderer å invitere noen jenter til å male :wink: Den idioten som eide båten før hadde selvfølgelig malt alt svart inni så det må jo evig med strøk før det ikke skal vise igjennom!! Når jeg tenker meg om nå burde jeg nok ha skrapt bort alt det svarte først men.. :lol:

Link to post
Share on other sites

Nja, er du sikker på det? Vert vel ikkje gjort så mykje med damer på besøk :wink:

 

Elles må eg sei at dette begynner å bli veldig bra Bastard, er jo maling og innredning som er kjekkast. Då veit du det begynner å nermer seg sjøseting :yesnod:

"Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær"

 

my_ads.gif

Link to post
Share on other sites

Da har jeg endelig fått begynt på dørkplater, men manglet selvfølgelig noen plater så jeg fikk ikke gjort noe mere i dag.

Handler flere i morgen, så håper jeg at platene er ferdig tilpasset innen Fredag.

 

Da blir det og ta dem vekk igjen, da de skal pusses og jukse nates litt.

Må selvsagt lakkes også.

 

dorkute6.jpg

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...