function loadAds() { window.relevantDigital = window.relevantDigital || {}; relevantDigital.cmd = relevantDigital.cmd || []; relevantDigital.cmd.push(function() { relevantDigital.loadPrebid({ configId: '662fa5660d42b03a9c6d7583', manageAdserver: true, collapseEmptyDivs: true, noGpt: true, collapseBeforeAdFetch: false, allowedDivIds: null, // set to an array to only load certain
s, example - ["divId1", "divId2"] noSlotReload: false, // set true to only load ad slots that have never been loaded }); }); }; Jump to content

Prosjekt: M/S Bastard


M/S Bastard

Recommended Posts

Ellers så kunne jeg tenkt meg og ha en sånn en. Er dette en Ræling :smiley:

hej Bastard

 

för meg, så er 'räling' själva kanten, oavsett om du har ett sådant grabbrekke eller ikke!

 

exempelvis fikk man läre seg som liten  -'inga händer eller fötter utanför rälingen när man skall förtöja!'

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

Jeg ville ha rundet av den avslutningen til Haabet litt, på lik linje med avslutningen av halvdekket  litt lenger fremme.

Kan være enig i det. noe alà dette?  

Klasket på en mesan mast får å se hvordan det kan se ut. riggingen er ikke bra!  :confused: størrelse på masta vet jeg heller ikke. men billige master kan en få kjøpt av de som lager telefonstolper etc. Broren min kjøpte en ubehandlet, ferdig tørket mast til 700 NOK. Denne må selvfølgelig tilpassess endel. grunnen til at jeg plaserte mesan masta så langt bak var for å utnytte plassen bedre. personlig syns jeg kanskje at båten blir finere uten mast. Men igjen... min mening.

 

Bilde

Link to post
Share on other sites

:yesnod:

 

Rekka som Hebbe foreslår synes jeg absolutt var et flott forslag, Bastard!

Kanskje enda litt høyere enn Hebbe tegnet , for fribordet ditt ser ut til å virke lavt

i forhold til ovebygget? Jeg er klar over at dette er synsing! Har fulgt mred på prosjektet ditt fra starten, du gjør jammen litt av jobb her. Lykke til med sluttfasen!

mvh

Jan S

Old fishermen never die - they only smell that way!

Link to post
Share on other sites

Kanskje enda litt høyere enn Hebbe tegnet , for fribordet ditt ser ut til å virke lavt

i forhold til ovebygget?

Samme tanken slo meg også. Eventuelt bygge opp fribordet rundt uteplassen på en eller annen måte? Følger prosjektet ditt med stor interesse og synes det er flott arbeid som er utført!

Link to post
Share on other sites

Her drøsser det på med fine forslag! Takk for det alle sammen.

Rekka var nå mitt forslag da :flag:

 

Mesan har jeg tenkt på Haabet. Har du nettadresse/tlfnummer til der han kjøpte masta?

Kunne tenkt meg mast fremme også, men vet ikke om det er plass!

 

Ja, fribordet skal bygges om/opp, det er gjort noe rart her fra før så jeg må rette på dette etterhvert.

Link to post
Share on other sites

Jaja, så var det på med burkaen igjen da :nonod: :nonod:

Pokker tel vær, enten så blåser det (naboens bil ble ikke pen) eller så regner det.

 

Så nå sitter jeg og sturer litt da. Ikke blir det bedre når jeg skal installere adsl for min søster i morra heller, fra Telenor :nonod:

 

Tror jammen jeg tar meg en knert jeg, så blir nok tankene klarere :wink:

Skal ikke på jobb før til Onsdag :cryin:

Link to post
Share on other sites

Hehe...har vært borti samme problem når vi dreiv med å pusse på båten. Vi var hele tiden usikre på om vi skulle la presenningen ligge på. Vi lot den stort sett være av, men vi hadde flaks med ganske bra vær i den tiden som vi jobbet. :lol:

 

Det ble også sånn for meg at jeg alltid kom til båten senere enn det jeg håpet på fordi at det var alltid noe som skulle gjøres først, eller hele dager som gikk bort når vi skulle reise e.l.

 

Lykke til med prosjektet ditt! Dette blir bra! :flag:

 

mvh

Jonhei

Link to post
Share on other sites

Og i dag oljer jeg igjen  :headbang: med kost denne gangen :sleep:

Men jeg ser det trekker inn mye seinere nå, så da er det nok ikke lenge igjen før det er mettet.

Må si jeg er fornøyd med trekkfastolje/terpentin. Og lukta er jo helt rå :cool:

I morgen skal jeg nate dekkene forut ferdig :cryin:

 

Begynner kanskje på bakveggen i styrhuset i dag. Kanskje altså.........

Legging av dørk er ikke påbegynt enda. :rolleyes:men det kommer snart

Link to post
Share on other sites

Natingen er ferdig om ikke så lenge på dekket forut. I morgen håper jeg og lage til innrammingen av dekkene!

Jobber meg aktover i båten. Fant ut at det var greit.

Mandag skal det legges epoxy og duk på hyttetaket, så da går helgen til og gjøre hyttetaket ferdig med luke over styreposisjon:smiley: litt listing på overbygg blir det også tid til håper jeg.

Håper og legge dørk i styrhus også denne helgen. (håper enda og få gjort dette)

 

Har bestemt meg for og gjøre alle detaljer på dekk/styrhus/akterdekk/div når jeg ligger på vannet. Det må ikke drøye for lenge med sjøsetting da det begynner og bli tørt!

Kommer til og sette vannspreder under båten snart, evt en god del regn hadde hjulpet på nå!

 

Et par bilder av nating så langt! Vil ikke vise mere før det er ferdig :lol:

Bruker Tec7 (sika nesten,men billigere og bedre) og maskeringstape. Tec7´n drar jeg ut med Japansparkel.

 

Blikke så værst da......med pynting på det jeg ikke var fornøyd med!

 

Bilde

Bilde

Link to post
Share on other sites

Jeg synes at dekket ditt ser veldig bra ut. Når har du planlagt sjøsetting

Vel,den var planlagt i mai egentlig :wink: satset på Juni, men Juli kanskje.Skroget er jo nesten ferdig. Skal dreves og oljes med Benar noen strøk.Noen dager til så håper jeg og være ferdig med alt over dollbord/ripa?Og da er det innvendig som står igjen!en del av dette blir tatt når båten ligger på vannet tenker jeg, evt til høsten/vinteren.kan jobbe i båt vinterstid da jeg har danskebysse. Og strøm på båtplassen har jeg også.
Link to post
Share on other sites

Henger meg på med et spørsmål. Hvordan gjør du det før du kliner nedi Tec7? Har du noen slags tape nedi sprekken for å forhindre at fugingen fester seg til underlaget?

Det skal egentlig gjøres, men tar en kjangs på at det går bra.

Slipper priming også med Tec7.

Tec7 kan også påføres på vått underlag, og den kan også males over omgående!

lett og slipe er den også.

 

Bare positivt med Tec7 syns jeg.

 

Luktprøve kan ordnes Batdilla av treverket  :wink:

Link to post
Share on other sites

Det skal egentlig gjøres, men tar en kjangs på at det går bra.

Det ante meg at det kanskje var slik det lå ann. Det henger kanskje litt sammen med totalverdien av båten og standarden ellers hvor nøye det evt. er med korrekt fuging?

Luktprøve kan ordnes Batdilla av treverket

Har notert meg det, men jeg tror jeg heller tar til takke med en besiktigelse og prøvetur, hvis jeg skulle befinne på dine kanter. :wink:
Link to post
Share on other sites

Ja, det er nettopp det at det er gjort slett arbeid på dekk fra før.

Så alternativet blir at jeg pynter på det i denne omgang.

 

Har ikke tid til og rive opp og legge nytt. Blir jeg fornøyd og glad i båten legger jeg nytt ved en senere anledning.

Men det blir ikke så værst alikevel.

Korrekt med natetape er det sikkert. Stefaren min ga blaffen han og for en 6-7 år siden og det holder da enda :wink:

Link to post
Share on other sites

Hei igjen!

 

Hvilket materiale er det du har brukt på dekket ditt? Hvordan er prisene på Tec7 ift Sika?

 

mvh

Jonhei

 

PS. Bilde av rorkult'en som du ville ha kommer senere idag....

Furu er det brukt, dette var det som var brukt da jeg fikk båten!

Jeg har ikke gjort annet en og pusse det ned! :wink:

 

119,- pr.stk ved kjøp av 24 patroner er den prisen jeg fikk. Jeg gikk for Tec7 da jeg slipper og prime først.

Den forblir elastisk.

Sica tror jeg lå ca.30-40 kr. over i pris.

Link to post
Share on other sites

Til Jonhei:

Du kan ta en titt på denne tidligere tråden: https://baatplassen.no/i/YaBB.php?board=...1246197;start=7. Her skrev jeg litt om hvordan jeg gjorde det med Sika, dette var etter råd fra Sika Norge, og jeg både primet (Sika primer), maskerte, la bunnlist og natet med Sika 290 DC.  :wink:

 

Til Bastard30000

Vet du om andre som har erfaring med Tech7 som natemasse? Har selv brukt Tech7 til å tette rundt hylse i hælen, og det har fungert fint, men jeg har ikke hørt om noen før nå som har brukt det som natemasse.  :wink:

 

Skal man følge alle anvisninger fra Sika om forbehandling, tørking av dekk før nating, og til slutt hva du kan etterbehandle dekkene med over sika og ikke minst ventetiden på et par mnd så blir man jo aldri ferdig???? mulig dette er for å sikre seg at de ikke skal få klager da det vel er få som klarer å følge alle anbefalinger??  :puke:

 

GipsyGirl

Link to post
Share on other sites

Til Jonhei:

Du kan ta en titt på denne tidligere tråden: https://baatplassen.no/i/YaBB.php?board=...1246197;start=7. Her skrev jeg litt om hvordan jeg gjorde det med Sika, dette var etter råd fra Sika Norge, og jeg både primet (Sika primer), maskerte, la bunnlist og natet med Sika 290 DC.  :wink:

 

GipsyGirl

Når vi pusset ned dekket vårt, så fjernet vi ikke den gamle natemassen. Jeg er ganske sikker på at vi ikke primet før vi la på den nye sika'n. Nå har sika'n begynt å sprekke opp. Kan dette ha noe med det at vi ikke brukte primer før vi la på sika'n?

 

mvh

Jonhei

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
  • Create New...