Lanber Svart 26.Mars.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Mars.2008 Utrolig men sant. Sendte mandags kveld en epost til Christoffer i Lundebåt om ting som måtte ordnes, småting som fukt i dieselmåler og vindinstrument, brems på ratt, feil på 1,5-2,5 knop i log, ting det overhodet ikke haster med å få ordnet. I dag fikk jeg en telefon om det kunne passe at de kom til meg å ordnet dette, i ettermiddag! Slik service som dette trodde jeg var gått ut på dato for lenge siden, forventet det var noe i den duren som "Bare lave priser" En ting blir mer og mer sikkert, neste båt (hvis og når) blir også kjøpt fra Leangbukta. Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 26.Mars.2008 Del på Facebook Svart 26.Mars.2008 Det høres veldig bra ut. De fleste produsenter og forhandlere vil gjerne få unna ting fortest mulig, før det virkelige store kjøret begynner til våren. Sitér dette innlegget Link to post
bjoris Svart 26.Mars.2008 Del på Facebook Svart 26.Mars.2008 Utrolig men sant.Sendte mandags kveld en epost til Christoffer i Lundebåt om ting som måtte ordnes, småting som fukt i dieselmåler og vindinstrument, brems på ratt, feil på 1,5-2,5 knop i log, ting det overhodet ikke haster med å få ordnet. I dag fikk jeg en telefon om det kunne passe at de kom til meg å ordnet dette, i ettermiddag! Slik service som dette trodde jeg var gått ut på dato for lenge siden, forventet det var noe i den duren som "Bare lave priser" En ting blir mer og mer sikkert, neste båt (hvis og når) blir også kjøpt fra Leangbukta. Imponerende Lanber, virkelig. Få om noen kan måle seg med slik service tror jeg. Ellers hvordan er du fornøyd med båten og løsninger etc? Sitér dette innlegget Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
Rastløs Svart 26.Mars.2008 Del på Facebook Svart 26.Mars.2008 He he da vet jeg at jeg også har gjort et riktig båtvalg med ny-båten. Sitér dette innlegget Link to post
"Mathilde" Svart 26.Mars.2008 Del på Facebook Svart 26.Mars.2008 En ting blir mer og mer sikkert, neste båt (hvis og når) blir også kjøpt fra Leangbukta. Harsamme erfaring som deg. I starten hadde jeg en rekke småproblemer med utstyret ombord. Dette var selvsagt både irriterende og frustrerende. Har derfor fått prøvet service innstillingen ved Lunde båt, og jeg er like imponert som deg. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 26.Mars.2008 Del på Facebook Svart 26.Mars.2008 Monterer de rekkestøtteblokkene gratis også? Sitér dette innlegget Link to post
SRA Svart 26.Mars.2008 Del på Facebook Svart 26.Mars.2008 Monterer de rekkestøtteblokkene gratis også? Tror ikke de snublefellene er på denne påten, har Bavaria selv og var som du muligens er skeptisk til at de ikke brukte blokker, men utfra erfaring og at jeg nå har brukt dette systemet noen år så kan jeg fortelle at jeg aldri hatt problemer med dette. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 26.Mars.2008 Del på Facebook Svart 26.Mars.2008 Jeg har montert noen sånne Furlexer. Og med hvert eneste system følger det blokker til rekkestøttene. Furlexen er ikke ferdigmontert uten. Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 26.Mars.2008 Del på Facebook Svart 26.Mars.2008 (redigert) Tror det kan være en fordel å ligge litt lavt med halleluja ropene, ser vi alt har vekket til live spesialisten og nå er det vel ikke lenge før noen uttaler seg på vegne av ekspertene også. Vi må nok bare erkjenne at denne servicen som Lundebåt utviser og som leder til fornøyde kunder faller enkelte medlemmer tungt for brystet, så det bør vi spare dem får... enkelte har sogar fått problemer med blodtrykket av dette, efter eget utsagn i en annen tråd..... Redigert 26.Mars.2008 av Sydvesten (see edit history) Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Mulligan Svart 26.Mars.2008 Del på Facebook Svart 26.Mars.2008 (redigert) Hadde denne servicen fra Lundebåt vært så fortreffelig, så hadde de aldri vært hjemme hos hver eneste kunde etter at kunden har gått prøveturen og gjort delivery for egen kostnad. Da hadde båten vært ferdigbygget fra verftet. Redigert 26.Mars.2008 av Mulligan (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Rastløs Svart 26.Mars.2008 Del på Facebook Svart 26.Mars.2008 (redigert) Hadde denne servicen fra Lundebåt vært så fortreffelig, så hadde de aldri vært hjemme hos hver eneste kunde etter at kunden har gått prøveturen og gjort delivery for egen kostnad.Da hadde båten vært ferdigbygget fra verftet. Du får jammen sagt det du Redigert 26.Mars.2008 av Rastløs (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 26.Mars.2008 Del på Facebook Svart 26.Mars.2008 Jeg er i utgangspunktet enig med Mulligan. Intrumentene på min båt har virket hele tiden, så derfor ville jeg vurdert en samme leverandør også ved neste korsvei. Det beste er jo selvfølgelig om alt virker med en gang. Men hvis naboen kommer med en fabrikkny båt til 7-800 000, er ikke det første jeg gjør å kritisere valget. Det er i grunnen ganske uhøflig. Jeg har tro på at Lanber (og de andre) blir fornøyde med båtvalgene sine. Men egentlig tror jeg man bør vente med å si at en er fornøyd til det har gått et par sesonger. Først da kjenner man båtens egenskaper godt nok. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
baatsman Svart 26.Mars.2008 Del på Facebook Svart 26.Mars.2008 Jeg kjenner meget godt en som kjøpte en MEGET kostbar 42 foter. Denne ble ikke ferdigstilt av verftet. De måtte til slutt sette bort arbeidet. At det var en Orust båt, spiller mindre rolle. Videre fikk en annen en 50 foter levert før meg, fra et meget renomert verft(ikke tysk), med småfeil. Vår båt hadde også noe småplukk, rettet opp. Felles for alle oss er at vi er meget fornøyde med båten. Ingen trodde i utgangspunktet at vi fikk noe helt feilfritt. Feilfrie båter ved overlevering finnes helt sikkert, men om de er i flertall/fåtall vet jeg ikke. Jeg er mere opptatt av hvordan en imp håndterer dette. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Mulligan Svart 26.Mars.2008 Del på Facebook Svart 26.Mars.2008 Joda Jeanneau, du har nok rett i det. Men jeg blir så trekt av småligheten ved å tjene 100 kroner ved å tre lina i dreneringa istedetfor i blokker. Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 26.Mars.2008 Del på Facebook Svart 26.Mars.2008 Joda Jeanneau, du har nok rett i det.Men jeg blir så trekt av småligheten ved å tjene 100 kroner ved å tre lina i dreneringa istedetfor i blokker. Enig. På den annen side trekker jo jeanneau og beneteau linen som en snubletråd opp til hyttetaket. Ikke spesielt mye bedre... Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Lanber Svart 26.Mars.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Mars.2008 Jeg arbeider i entreprenørbransjen. Det som er den generelle holdningen der er at servicen og oppfølging fra forhandler stopper det øyeblikket maskinen leveres, gjerne 3-6mnd forsinket. Akkurat byttet tippsylinder på en splitter ny lastebil her, der måtte vi forskutere reparasjon og deler, så fikk vi refunderet summen etter 4 mnd betenkningstid fra leverandør. Videre har jeg hatt 2 fabrikknye biler fra kjente europesike merker, her også er det så som så når det gjelder oppfølging og håndtering av reklamasjoner. Skal bli spennende å se om jeg er like fornøyd om 1 år. Sitér dette innlegget Link to post
Sebaldus Svart 26.Mars.2008 Del på Facebook Svart 26.Mars.2008 Noen som har et bilde av denne småligheten? Har ikke følt problemet ombord hos meg og tenker jo at det alltid er kjekt å bli gjort oppmerksom på problemer man ikke visste man hadde. Da kan nemlig innkjøp gjøres. Fikk f.eks plutselig behov for bomløfter etter å ha lest en annen tråd her så nå er en boomkicker på vei over det store havet. Sitér dette innlegget Link to post
BårdK Svart 26.Mars.2008 Del på Facebook Svart 26.Mars.2008 Hadde denne servicen fra Lundebåt vært så fortreffelig, så hadde de aldri vært hjemme hos hver eneste kunde etter at kunden har gått prøveturen og gjort delivery for egen kostnad.Da hadde båten vært ferdigbygget fra verftet. Godt poeng. Uansett imponerer Lundebåt tydeligvis mange, skulle ønske de hadde forhandlet båttyper jeg kunne tenkt meg. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 26.Mars.2008 Del på Facebook Svart 26.Mars.2008 Bavaria og Lundebåt ruler! Noen som har f.eks en pent brukt 39 til salgs? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Sydvesten Svart 26.Mars.2008 Del på Facebook Svart 26.Mars.2008 Jeg kjenner meget godt en som kjøpte en MEGET kostbar 42 foter. Denne ble ikke ferdigstilt av verftet. Skal vel egentlig ikke så mye jeg heller og merket på båten spiller mindre rolle og det samme gjør selvsagt nasjonaliteten, men det var nå en krabat som bare kom rundt neset på Ellös med sin nyervervelse godt opp på 40 tallet i storleik sist sommer, snakket en god del med han og han hadde ikke bare god rord å si om varvet rundt neset. Siden vi lå i samme havn et par dager og den båten var på langt nær ferdig da han hadde hentet den, og gutta på verftet måtte pent oppsøke mannen i gjestehavnen for å mekke i et par dager, men så lenge det ikke er hjemme hos eieren så er det sikkert greit i følge spesialisten formoder jeg. Reparetre gorde de fortsatt da vi lettet anker og dro etter to døgn.... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
"Mathilde" Svart 26.Mars.2008 Del på Facebook Svart 26.Mars.2008 (redigert) Det beste er jo selvfølgelig om alt virker med en gang. Selvsagt er det best det, jeanneau. Hvis verden var slik ville vel alle være lykkelige. Men nå har det seg slik at Bavaria benytter anerkjente leverandører som leverer utstyr til mangt et seilbåtverft jorden rundt. Er sikker på at vi har utstyr på våre båter som bærer samme merke(?) Vil du ha meg til å tro at utstyret virker bedre på din båt og f.eks. på en HR / Najad - bare for det utstyret er montert på disse?? Merkelig at vi sjeldent hører noen klagesang fra eiere av disse båtene foresten. Hva kan grunnen være?? Flaut å innrømme at de har kjøpt dyre båter med feil eller?? Er vel like greit å innse at det på ALLE moderne seilbåt er påmontert mye utstyr (elktronikk ikke minst) og at det derved oppstår mange muligheter for feil på disse - uansett verft disse måtte komme fra. DERFOR, mine herrer, er det greit å ha en seriøs importør i ryggen. En som tar kundene seriøst. JEG setter i alle fall pris på det. Redigert 26.Mars.2008 av "Mathilde" (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
"Mathilde" Svart 26.Mars.2008 Del på Facebook Svart 26.Mars.2008 Men jeg blir så trekt av småligheten ved å tjene 100 kroner ved å tre lina i dreneringa istedetfor i blokker. Skjønner ikke hvorfor du blir trekt av det, Mulligan. Du har jo ikke Bavaria en gang Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 26.Mars.2008 Del på Facebook Svart 26.Mars.2008 Hvis du ikke skjønner det "Mathilde" så har du jaggu meg ikke fulgt godt med i debattene de siste årene her på baatplassen... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Sun Flyer Svart 26.Mars.2008 Del på Facebook Svart 26.Mars.2008 Er sikker på at vi har utstyr på våre båter som bærer samme merke(?) Vil du ha meg til å tro at utstyret virker bedre på din båt Siden du spør; ja, det vil jeg. Bortsett fra st 60 instrumentene. Resten fungerer bedre. Men det er ikke så mye av det samme utstyret som du tror. Og selv om det har samme produsent må du jo huske at f.eks elvstrøm seil leveres i forskjellige kvaliteter. Men dette er jo ikke en bavariadiskusjon. Vi må ikke spore av den hyggelige båthentetråden. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.