Sleipner93 Svart 17.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2008 Ja, det ER stor forskjell, Sleipner93... (du burde egentlig hete Sabb8-10... :o)) ...og det er enkelt å teste på en filetkniv. Ta og sette spissen ned på et hardt underlag (men du holder kniven på skrå) og sett trykk på kniven - bøy klingen langsmed. M.a.o. den kniven som har den mest bøyelige klingen (smidd) er best - stivest klinge er "billig dritt" (kina-støp). Har selv en fra Biltema og en fra Clas Ohlsson og er meget fornøyd med begge. :o) Hehe, Sleipner93 ble det da jeg hadde en Sleipner når jeg registrerte meg her og slik for det bare forbli.. (Den hadde godlyd den også ) Ellers tror jeg at jeg prøver meg på Biltema kniven. Den er nok uansett bedre enn den jeg hadde nå. Den var SLØV! Så får vi se om det blir noen fine fileter i framtiden! Link to post
Marwin Svart 17.Juli.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2008 (redigert) Da er Scotty utløserne ankommet. Handlet av www.fullpott.no. Igjen. Og varene ankom punktlig som vanlig, og til an pris som er konkurransedyktig. Synd at jeg må på en plikttur til NordNorge, så jeg får ikke testet riggen før om 14 dager Redigert 17.Juli.2008 av Marwin (see edit history) Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
FastBoater Svart 17.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2008 Hva er det rigg greiene dere snakker om skjønner det ikke? Link to post
Marwin Svart 18.Juli.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2008 Les gjennom denne strengen + henvisningene, så skjønner du. Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Kjell E Svart 18.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2008 Har holdt meg til juksa og stang hittil, men lurer litt på denne metoden.... Mvh, Kjell LA3939 har endret brukernavn Link to post
Marwin Svart 18.Juli.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2008 Med mindre du er stinn av gryn, er vel dette en fiskemetode du neppe bedriver eller? Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Marwin Svart 26.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2009 Har startet med dorging med planner board og dyprigg nå. Skal bli spennde å se resultatet www.trollingfiske.org har mye nyttig info! Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Cannonfodder Svart 26.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2009 Blir nok resultater skal du se. Skal ha med båten til trondheimsfjorden etter pinse jeg for å se om det er laks i denne fjorden :D Link to post
Marwin Svart 27.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2009 (redigert) Keep me updated I hvilken del av fjorden skal du fiske? Redigert 27.Mai.2009 av Marwin (see edit history) Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Cannonfodder Svart 28.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2009 Keep me updated I hvilken del av fjorden skal du fiske? Tenker det blir rundt trondheim. Mulig jeg kjører til stjørdal eller orkanger noen turer. HVor er det du holder til da? Link to post
BowFreak84 Svart 28.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2009 Fisker en del ja, både i og ikke i båten. Utstyr er: Haspell stang/snelle, trollingstenger, pilkestenger med havfiske sneller, teiner, hekkle +++ FISKING ER MORRO! :) Link to post
Marwin Svart 29.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2009 Tenker det blir rundt trondheim. Mulig jeg kjører til stjørdal eller orkanger noen turer. HVor er det du holder til da? Korsfjorden - Buvik - Byneset Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Knallfred Svart 30.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2009 Fisker som oftest med plastpose.... på fiskematbutikken Link to post
2nd Trikker'n Svart 30.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2009 Jeg brukeren slags "søringsjuksa". Svenskpilk og åmer. Slik det er i Oslofjorden nå, er det ikke lenger noe spenning. Det er nærmest matauk. Men det er jo alltid kos på fjorden Link to post
Marwin Svart 30.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2009 Finnes det spiselig FISK i Oslofjorden?? :eek: Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
2nd Trikker'n Svart 30.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2009 Det kan være litt mye kvikksølv, men det er bare å henge fisken i frysa en stund - med hue ned. Link to post
Marwin Svart 31.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2009 ÅÅÅJaaaa. DET er årsaken alså.... Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
riddari Svart 21.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2009 Har nogen her prøvet dette flashbait? Erfaringer? Link to post
Marwin Svart 28.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2009 Dorget på 6 meters dyp og 2 knop i går... Først røk det på en 6 kilos sei (gav 3 kg ferdig filé, uten skinn og bein). Deretter hogg det i noe som var vesentlig større, båtmontert stang sto i bue (som en perfekt "U") før monsteret sleit snøre og forsvant med stor wobler og søkke Var redd stanga skulle brekke! :eek: HVA det var, veit jeg ikke, bare at beistet var stort! Sted: Gaulosen i Tr.heimsfjorden. Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
sarp32 Svart 28.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2009 fisker det meste som fiskes kan... men å ramse opp alt utstyret gidder jeg ikke for det kommer til å ta en stund hehe men har vel 15-20 forskjellige haspel stenger til forskjellig bruk 3 fluestenger 4 havfiske stenger og en 20-30 forskjellige sneller.++++ mye annet stash.fisker året rundt og i all slags vær:) og JADA åde lager fiskekaker,fiskepudding,røykefisk og mye annet og spiser det selvfølgelig selv Link to post
evn Svart 28.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2009 bruker: garn , stank, harpe, line, og krappeteine . det er det eg pleier og få mest fisk på :d på jakt etter båt Link to post
Marwin Svart 30.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2009 (redigert) Billigste sted for kjøp av nye Woblere, er det www.skittfiske.no, www.fullpott.no eller??? :rolleyes: Redigert 30.Juni.2009 av Marwin (see edit history) Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
ahamm Svart 30.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2009 Billigste sted for kjøp av nye Woblere, er det www.skittfiske.no, www.fullpott.no eller??? :rolleyes: Biltema Ellers er det jo billig over there http://www.cabelas.com/cabelas/en/template...rentId=cat20166 Har "Daycruiser", er "folk i båt", opptatt av kortsiktig glede i form av fartsrus, beryktet for å bruke den fryktelige paraplydreggen. Link to post
Flammingokid Svart 30.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2009 Noen som har tips for en som akkurat har anskaffet seg noen krabbeteiner - og vil gjerne ha mere enn bare små strandkrabber? Østlandet og svenskekysten Link to post
Nordvesten Svart 30.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2009 Svensk-pilk og gummimark - Ekte båtfolk dør aldri de bare lukter sånn - Medlem av "7-knops klubben" Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn