Jump to content

Fisker du? Hva slags redskap?

Marwin

Recommended Posts

Ja, det ER stor forskjell, Sleipner93...

(du burde egentlig hete Sabb8-10... :o))

...og det er enkelt å teste på en filetkniv. Ta og sette spissen ned på et hardt underlag (men du holder kniven på skrå) og sett trykk på kniven - bøy klingen langsmed. M.a.o. den kniven som har den mest bøyelige klingen (smidd) er best - stivest klinge er "billig dritt" (kina-støp). Har selv en fra Biltema og en fra Clas Ohlsson og er meget fornøyd med begge.

:o)

Hehe, Sleipner93 ble det da jeg hadde en Sleipner når jeg registrerte meg her og slik for det bare forbli.. :lol: (Den hadde godlyd den også :wink: )

Ellers tror jeg at jeg prøver meg på Biltema kniven. Den er nok uansett bedre enn den jeg hadde nå. Den var SLØV! :lol:

Så får vi se om det blir noen fine fileter i framtiden! :wink:

Da er Scotty utløserne ankommet.

Handlet av www.fullpott.no.

Igjen.

Og varene ankom punktlig som vanlig, og til an pris som er konkurransedyktig. :yesnod:

Synd at jeg må på en plikttur til NordNorge, så jeg får ikke testet riggen før om 14 dager :cryin:

Redigert av Marwin (see edit history)

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

• 10 måneder senere...
  • 3 uker senere...

Dorget på 6 meters dyp og 2 knop i går...

Først røk det på en 6 kilos sei (gav 3 kg ferdig filé, uten skinn og bein).

Deretter hogg det i noe som var vesentlig større, båtmontert stang sto i bue (som en perfekt "U") før monsteret sleit snøre og forsvant med stor wobler og søkke :cryin: Var redd stanga skulle brekke! :eek: :eek:

HVA det var, veit jeg ikke, bare at beistet var stort! Sted: Gaulosen i Tr.heimsfjorden.

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

fisker det meste som fiskes kan... men å ramse opp alt utstyret gidder jeg ikke for det kommer til å ta en stund hehe men har vel 15-20 forskjellige haspel stenger til forskjellig bruk 3 fluestenger 4 havfiske stenger og en 20-30 forskjellige sneller.++++ mye annet stash.fisker året rundt og i all slags vær:) og JADA åde lager fiskekaker,fiskepudding,røykefisk og mye annet og spiser det selvfølgelig selv

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...