Jump to content

Fisker du? Hva slags redskap?


Marwin

Recommended Posts

Ja, det ER stor forskjell, Sleipner93...

(du burde egentlig hete Sabb8-10... :o))

...og det er enkelt å teste på en filetkniv. Ta og sette spissen ned på et hardt underlag (men du holder kniven på skrå) og sett trykk på kniven - bøy klingen langsmed. M.a.o. den kniven som har den mest bøyelige klingen (smidd) er best - stivest klinge er "billig dritt" (kina-støp). Har selv en fra Biltema og en fra Clas Ohlsson og er meget fornøyd med begge.

 

:o)

 

Hehe, Sleipner93 ble det da jeg hadde en Sleipner når jeg registrerte meg her og slik for det bare forbli.. :lol: (Den hadde godlyd den også :wink: )

 

Ellers tror jeg at jeg prøver meg på Biltema kniven. Den er nok uansett bedre enn den jeg hadde nå. Den var SLØV! :lol:

 

Så får vi se om det blir noen fine fileter i framtiden! :wink:

Link to post
Share on other sites

Da er Scotty utløserne ankommet.

Handlet av www.fullpott.no.

Igjen.

Og varene ankom punktlig som vanlig, og til an pris som er konkurransedyktig. :yesnod:

 

Synd at jeg må på en plikttur til NordNorge, så jeg får ikke testet riggen før om 14 dager :cryin:

Redigert av Marwin (see edit history)

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Link to post
Share on other sites

  • 10 måneder senere...
  • 3 uker senere...

Dorget på 6 meters dyp og 2 knop i går...

Først røk det på en 6 kilos sei (gav 3 kg ferdig filé, uten skinn og bein).

Deretter hogg det i noe som var vesentlig større, båtmontert stang sto i bue (som en perfekt "U") før monsteret sleit snøre og forsvant med stor wobler og søkke :cryin: Var redd stanga skulle brekke! :eek: :eek:

HVA det var, veit jeg ikke, bare at beistet var stort! Sted: Gaulosen i Tr.heimsfjorden.

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Link to post
Share on other sites

fisker det meste som fiskes kan... men å ramse opp alt utstyret gidder jeg ikke for det kommer til å ta en stund hehe men har vel 15-20 forskjellige haspel stenger til forskjellig bruk 3 fluestenger 4 havfiske stenger og en 20-30 forskjellige sneller.++++ mye annet stash.fisker året rundt og i all slags vær:) og JADA åde lager fiskekaker,fiskepudding,røykefisk og mye annet og spiser det selvfølgelig selv

Link to post
Share on other sites

Billigste sted for kjøp av nye Woblere, er det www.skittfiske.no, www.fullpott.no eller??? :rolleyes: :rolleyes:

 

 

Biltema :smiley:

 

Ellers er det jo billig over there

 

http://www.cabelas.com/cabelas/en/template...rentId=cat20166

Har "Daycruiser", er "folk i båt", opptatt av kortsiktig glede i form av fartsrus, beryktet for å bruke den fryktelige paraplydreggen.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...