SeaRaymond Svart 28.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 28.Oktober.2009 Med den løsningen der må vel en skapdør til for å nytte rommet i benken Sitér dette innlegget Link to post
JanS/EIR Svart 29.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 29.Oktober.2009 Hei 10ta9c! Spennende saker. Tråden din blir bedre og bedre, og den benkeløsningen var virkelig finurlig. Keep up the good work! som det heter på nynorsk. mvh JanS Sitér dette innlegget Old fishermen never die - they only smell that way! Link to post
10ta9c Svart 1.November.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.November.2009 Med den løsningen der må vel en skapdør til for å nytte rommet i benkenVar inne på tanken, men tror jeg skal finne en løsning for luke i toppen. Plass til mer da.I helgen har jeg forsatt med maling. "Dashbordet" fikk igjen originalfargen etter en omgang med skrape. Var brukt enkomp. vannbasert maling på glatt gelcoat, så det var en smal sak. Med skikkelig maling, ble det blankt og fint. Mye bedre resultat med kost enn rull. verdt å merke seg før siste finishen utvendig. Skottet under fikk seg tre strøk oljemaling. Andre siden. Får etter hvert litt mer effekt av spottene med hvite flater. Fjernet vinduslister nedenunder.. ..og isolerte under. Rundt vinduene får jeg uansett ikke isolert, så jeg avslutter slik. Bedre enn ingenting vil jeg tro. Neste episode blir liming av skrogtrekk mellom vinduene. Sitér dette innlegget Oppussing av Alicraft 26 Trebåtfestivalen i Ulsteinvik 16-19 Aug. Link to post
10ta9c Svart 2.November.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.November.2009 Å få limt opp skrogtrekk rundt vinduene, var som ventet mye mer arbeid enn ventet. Rakk kun babord side i kveld. Den stygge glipen oppe, blir skjult bak et gardinbrett. Sitér dette innlegget Oppussing av Alicraft 26 Trebåtfestivalen i Ulsteinvik 16-19 Aug. Link to post
10ta9c Svart 3.November.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.November.2009 Bare et eneste vindu i dag Tok meg nesten to timer. Sverger på at klokken går dobbelt så raskt inne i båten. Sitér dette innlegget Oppussing av Alicraft 26 Trebåtfestivalen i Ulsteinvik 16-19 Aug. Link to post
10ta9c Svart 4.November.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.November.2009 Endelig ferdig. Luken fremme var et problem, men det gikk som en lek da jeg fikk skrudd den ned og lagt den på bordet. Forpigg Bad Sitér dette innlegget Oppussing av Alicraft 26 Trebåtfestivalen i Ulsteinvik 16-19 Aug. Link to post
10ta9c Svart 5.November.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.November.2009 Fant frem gardinbrettene som jeg fjernet i starten av prosjektet. Disse var meget solide, og det var gjort et imponerende stykke arbeid med å tilpasse profilen til både skrog og tak. Syntes derfor de måtte opp igjen, selv om det sikkert finnes bedre løsninger i forhold til den nye innredningen. Siden de opprinnelig dekket hele lengden av lugaren, måtte de nå kappes til. Babord side. Styrbord side/bad. Sitér dette innlegget Oppussing av Alicraft 26 Trebåtfestivalen i Ulsteinvik 16-19 Aug. Link to post
10ta9c Svart 7.November.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.November.2009 Som nevnt ble den gamle trappen ned til lugaren noe kort. På tide å lage ny. Fant litt kapp i garasjen... ..og et gammelt kjøkkenbord i heltre. Så var trappen på plass. Skal kle igjen mellom trinnene, og sidene, så blir slangene fra defrosteren skjult. Tilkomsten til rommet bak, tar jeg gjennom en luke på badet, og under køya i lugaren. Fester også trinnene så jeg kan løfte av de to øverste. Så enkelt var det problemet løst. Det hender seg det hjelper å tenke litt. Sitér dette innlegget Oppussing av Alicraft 26 Trebåtfestivalen i Ulsteinvik 16-19 Aug. Link to post
Capitaine Svart 7.November.2009 Del på Facebook Svart 7.November.2009 Det er interessant og spennende å følge denne tråden! Jeg har sans for din måte å resirkulere og ressursmaksimalisere på. Det blir nok bra dette! Sitér dette innlegget Link to post
10ta9c Svart 11.November.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.November.2009 Lanterner. De gamle lanternene virker å være hele, og av bra kvalitet, så skal få følge med videre. Pærene ønsket jeg derimot å bytte ut med led. Etter en del leting fant jeg disse på Komplett fritid 24V BAY 15D, 141 kr stykket. Forsøkte med hvite pærer i sidelanternene, og fikk oransje og blått lys. Hadde mistanke om at dette ikke ble helt riktig, så jeg hadde også kjøpt fargede pærer. Grønn pære i grønt glass, fungerte helt fint. Så også med rødt i rødt. Blir ellers tynt med oppdateringer frem mot jul, da jobben på nytt har inndratt helg og fritid, men satser på å komme sterkt tilbake i julestria. Sitér dette innlegget Oppussing av Alicraft 26 Trebåtfestivalen i Ulsteinvik 16-19 Aug. Link to post
Ra Balder Svart 12.November.2009 Del på Facebook Svart 12.November.2009 (redigert) var som ventet mye mer arbeid enn ventet Sånn er det nesten alltid, synes nå jeg! Redigert 12.November.2009 av Ra Balder (see edit history) Sitér dette innlegget Edmund.Larsen, Hardanger. Link to post
10ta9c Svart 15.November.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.November.2009 Fikk lagt opp siste slangen fra defrosteren idag. Hadde for lite slange sist, men har nå hatt denne liggende i lang tid. Blir liksom ikke tid til å ta igjen ting når man har gått videre. Grunnen til at jeg måtte ta meg sammen å få gjort dette, var at jeg måtte ferdigstille trappa. Sån ble den. Maling mellom trinnene og sidene gjenstår. Ble litt overrasket da jeg slo på lysene og så at det ene var blått. Ser nå at det står blått lys på embalasjen, men ellers er de kliss like de hvite. Tror jeg skal bytte de hvite med blå, og bruke dem andre steder. Forøvrig ovrraskende godt lys av de hvite, mer enn hva jeg trenger for å se trinnene i trappa. Sitér dette innlegget Oppussing av Alicraft 26 Trebåtfestivalen i Ulsteinvik 16-19 Aug. Link to post
10ta9c Svart 16.November.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.November.2009 Svinget innom Biltema i dag, og kjøpte et ekstra blålys. Synes dette fungerer bra som markeringslys. De to hvite satte jeg i konsollen over vinduene. Siden spotttene i taket har liten spredning i lysstrålen, hjalp dette godt på. Sitér dette innlegget Oppussing av Alicraft 26 Trebåtfestivalen i Ulsteinvik 16-19 Aug. Link to post
grønningen Svart 16.November.2009 Del på Facebook Svart 16.November.2009 begynner å bli flott båt ut av dette, satser vel på å få vann under kjølen til våren da Sitér dette innlegget Gir max og auke itte kvart Link to post
10ta9c Svart 17.November.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.November.2009 satser vel på å få vann under kjølen til våren daBlir nok litt ut å sommeren. Regner med å ha innredningen ferdig i løpet av Januar. Motorommet i Februar/Mars. Mangler så noe utvendig finish som må vente til lyset og varmen er tilbake i Mai. Sikter meg altså inn mot Juni for sjøsetting. Da har jeg sagt det. Ingen veg tilbake. Fikk lurt meg en snartur i båten i dag også. Tettet "hullet" under køya i forpiggen pluss noen gamle høytalerhull under benken. Siden jeg nå har en endelig avgrenset dørk, kunne jeg foreta en siste tilskjæring av belegget i lugaren. Sitér dette innlegget Oppussing av Alicraft 26 Trebåtfestivalen i Ulsteinvik 16-19 Aug. Link to post
10ta9c Svart 18.November.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.November.2009 Litt maling Sitér dette innlegget Oppussing av Alicraft 26 Trebåtfestivalen i Ulsteinvik 16-19 Aug. Link to post
10ta9c Svart 22.November.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.November.2009 Hmmm..., tre fots syken http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=19905201 Sitér dette innlegget Oppussing av Alicraft 26 Trebåtfestivalen i Ulsteinvik 16-19 Aug. Link to post
SeaRaymond Svart 22.November.2009 Del på Facebook Svart 22.November.2009 Rolig nå sailor boy, hehehe, må gjøre ferdig den du har først Sitér dette innlegget Link to post
10ta9c Svart 23.November.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.November.2009 må gjøre ferdig den du har først Skal nok det, men gruer meg litt til den er "ferdig"Ellers har jeg fått gjort litt listing, og maling i trappen. Listene er gjenbruk. Litt mørke, men ellers helt ok. Har også fått festet opp "servicelukene" i konsollen i taket. Hengsler fremme.. ..og fester i bakkant med en vinkellist. Slike finnes ikke på garasjelageret, så det blir en tur på Biltema før dette kan ferdigstilles. Sitér dette innlegget Oppussing av Alicraft 26 Trebåtfestivalen i Ulsteinvik 16-19 Aug. Link to post
trikkern Svart 23.November.2009 Del på Facebook Svart 23.November.2009 Hei! Det går da unna ser jeg. I tillegg til alle smarte detaljer begynner det å bli fin finish også. Dette blir en svært praktisk båt. Det har vært en glede å følge med på denne tråden. Og kanskje kan vi begynne å glede oss til oppfølgeren? Den Fjord'en kunne under dine kyndige fingrer ha blitt en perle. En kan jo alltids håpe? Sitér dette innlegget Link to post
10ta9c Svart 26.November.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.November.2009 Takk for tilliten. Hadde potensiale den ja. I den virkelige verden har jeg gjort litt mer listing. Med presisjonssaging mot trappen. Fått strøm på leselys. Liten, men tidkrevende jobb. Benyttet anledningen til å samtidig trekke frem kabler til nivågiveren for vanntanken. På tide å få avklart hvilke instrumenter som kan brukes. Sitér dette innlegget Oppussing av Alicraft 26 Trebåtfestivalen i Ulsteinvik 16-19 Aug. Link to post
10ta9c Svart 3.Desember.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Desember.2009 Julelys Mye ledning, og er i ferd med å gå tom for brytere. Kanskje må jeg til med ennå et panel. Sitér dette innlegget Oppussing av Alicraft 26 Trebåtfestivalen i Ulsteinvik 16-19 Aug. Link to post
10ta9c Svart 5.Desember.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Desember.2009 Siden jeg ikke hadde funnet noen plass for riks tv boksen, ble denne lagt til sides tidligere. Nå som vintersporten har startet, måtte denne monteres skikkelig, ellers blir det lite lørdags og søndagsarbeid fremmover. Fikk skrudd opp antennen. Dekoderen fikk plass i en hylle under vasken. Fant denne splitteren på Europris, og fikk koblet antennen innom forsterkeren. Så fikk jeg jobbe i båten mens Bjørndalen gikk inn til seier. Har normalt sett kun Nrk, og det passer bra på vinteren. I dag kunne imidlertid Riks tv by på litt ekstra. Det ble etterhvert lite jobbing. Men alternativet er å sitte hjemme i stua og få gjort ingenting. Visse ting kan man bare ikke gå glipp av. Sitér dette innlegget Oppussing av Alicraft 26 Trebåtfestivalen i Ulsteinvik 16-19 Aug. Link to post
Ra Balder Svart 8.Desember.2009 Del på Facebook Svart 8.Desember.2009 Hæ? Mener du i fullt alvor at fotball på TV er viktigere enn båt? Sitér dette innlegget Edmund.Larsen, Hardanger. Link to post
MagneO Svart 8.Desember.2009 Del på Facebook Svart 8.Desember.2009 Fotball på TV i båt må jo være bra greier!!! Mvh Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.