10ta9c Svart 22.Januar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Januar.2010 Er skeptisk til sparkel, og bruker helst fugemasse til det meste. Her måtte det sparkel til, og siden det ikke bør være noe bevegelse akkurat her satser jeg på at det går bra. Glassfibersparkel er bedre, men... sommern kommer plutselig ..ja,nettopp. Har ikke et millisekund å miste. Sitér dette innlegget Oppussing av Alicraft 26 Trebåtfestivalen i Ulsteinvik 16-19 Aug. Link to post
10ta9c Svart 23.Januar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Januar.2010 Med barn i barnehage og skole, er det ikke mulig å komme seg unna den årlige runden med . Noe redusert, men med toalettfasiliteter i umiddelbar nærhet, har jeg likevel fått klint på et par strøk maling. Sitér dette innlegget Oppussing av Alicraft 26 Trebåtfestivalen i Ulsteinvik 16-19 Aug. Link to post
10ta9c Svart 25.Januar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Januar.2010 I dag var jeg kommet såpass til hektene igjen at jeg var istand til å behandle tyngre verktøy, og bestemte meg for å fortsette rundt hjørnet mot akterskottet. Her passet den gamle teakdøren til lugaren ganske så bra inn. Skikkelig kvalitetsdør, men må nok males pga. mange hull. Etter en del saging og skruing kom det hele på plass. Rommet under må bevares som beinplass i sovesalongmodus. Og rommet bak må bevares som stuverom. Det får bli morgendagens prosjekt. Sitér dette innlegget Oppussing av Alicraft 26 Trebåtfestivalen i Ulsteinvik 16-19 Aug. Link to post
Gurba Svart 25.Januar.2010 Del på Facebook Svart 25.Januar.2010 Du får endre tittelen på denne tråden , i fra: oppussing ,til total omgjøring Du er jammen flink til å støpe og bruke glassfiber gett. Det ser jeg du har treningen med, du trenger kanskje litt ekstra med penger utover og ? Sitér dette innlegget Link to post
Gurba Svart 25.Januar.2010 Del på Facebook Svart 25.Januar.2010 (redigert) dobbeltklikket Redigert 25.Januar.2010 av Anders Haaby (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
10ta9c Svart 27.Januar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Januar.2010 Du er jammen flink til å støpe og bruke glassfiber gett. Flink er vel å ta hardt i, en en bøgtrøster skulle nå la seg gjøre å få klint på. Om du holdt mat og drikke, og jeg holdt til på dine trakter, kunne vi hatt en avtale på det. Men siden jeg kan bli veldig tørst etter slike dugnader, er det kanskje rimeligere å leie en proff. Ikke bare enkelt å finne gode løsninger under sikringsskapet. Første problemet dukket opp da jeg skulle feste benken under. Benken kom litt for langt ut på dørken, og over luken til motoren. Tømme benk, lirke den ut, skru, sage og skru igjen. Masse ekstraarbeid, og masse tid. Fikk omsider montert den på plass, og forlenget siden på skapet ned til dørken. Kablene ned til motorrommet måtte skjules, samtidig som jeg beholdt rommet under skapet. Omtrent sånn hadde jeg tenkt det skulle bli. Separat stuverom under her. For ting man ikke trenger så ofte. Noe finish bør påregnes. Sitér dette innlegget Oppussing av Alicraft 26 Trebåtfestivalen i Ulsteinvik 16-19 Aug. Link to post
10ta9c Svart 30.Januar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Januar.2010 Fortsetter på styrbord side, over byssa. Her skulle det være praktisk å ha et overskap. Etter endel prøving og feiling, kom jeg frem til dette resultatet. Sitér dette innlegget Oppussing av Alicraft 26 Trebåtfestivalen i Ulsteinvik 16-19 Aug. Link to post
10ta9c Svart 31.Januar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Januar.2010 Fant fram noen flere dører fra gammel kjøkkeninnredning, og noen rester med Fibo tresbo plate. Lys under overskapet må man ha. Det gamle kjøkkenbordet jeg brukte som trappetrinn blir bra som benkeplate. Her i kokemodus. Sitér dette innlegget Oppussing av Alicraft 26 Trebåtfestivalen i Ulsteinvik 16-19 Aug. Link to post
spirit185 Svart 31.Januar.2010 Del på Facebook Svart 31.Januar.2010 Det e tøft å se folk som får til. æ fikk plutselig et helt anna perspektiv på oppussing av 19" min. det pågangsmote ditt e smittsomt. hehe. Stå på! Sitér dette innlegget Link to post
Gurba Svart 1.Februar.2010 Del på Facebook Svart 1.Februar.2010 Jeg gir meg over nok engang. Du er en sugg til å gnu.. kjempe artig at du legger ut bilder.. største 25 foteren i historien Sitér dette innlegget Link to post
Javi Svart 1.Februar.2010 Del på Facebook Svart 1.Februar.2010 Jeg gir meg over nok engang. Du er en sugg til å gnu.. kjempe artig at du legger ut bilder.. største 25 foteren i historien Tror du har dine ord i behold der, at Alicraft 26 den største 25 foteren i historien........... Sitér dette innlegget Link to post
Gurba Svart 2.Februar.2010 Del på Facebook Svart 2.Februar.2010 Tror du har dine ord i behold der, at Alicraft 26 den største 25 foteren i historien........... Den må jo være omtrent en fot større ? Sitér dette innlegget Link to post
omh1 Svart 3.Februar.2010 Del på Facebook Svart 3.Februar.2010 båten har fått 3-fot sjuka (og ikke eier) ?? Sitér dette innlegget Link to post
10ta9c Svart 12.Februar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Februar.2010 Har vært meget opptatt med en annen hobby den siste tiden og fått alt for lite tid i båten. Litt maling har jeg likevel fått unna. Fått kledt igjen styrbordsiden, og fått hengt opp igjen tven litt lenger fremme. Viktig å få båten ol-klar. Ellers hadde det nok blitt lite fremgang de nærmeste ukene. I garasjen har jeg startet på prosjekt targabøyle. Mildværet i helgen skulle by på mulighet til å varme opp garasjen til plastetemperatur. I går regnet det forøvrig. Første gang på ca to måneder. Et utrivelig gjensyn, men Gamle Erik må vel få late vannet iblant han også. Sitér dette innlegget Oppussing av Alicraft 26 Trebåtfestivalen i Ulsteinvik 16-19 Aug. Link to post
10ta9c Svart 12.Februar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Februar.2010 Da har jeg fått satt sammen bøylen. På toppen brukte jeg en Fibo-tresbo plate. Skulle være godt egnet å feste utstyr i. Prøvemontering: Skulle ikke bli for dominerende. Problemet nå er at jeg etter intens fyring, kun fikk garasjetemperaturen opp til seks grader. (-0,5 ute) Må nok rigge meg opp med noen Kw til, om sikringene holder. Sitér dette innlegget Oppussing av Alicraft 26 Trebåtfestivalen i Ulsteinvik 16-19 Aug. Link to post
SeaRaymond Svart 12.Februar.2010 Del på Facebook Svart 12.Februar.2010 En gassovn på 4 kw til en skarve 1000 lapp vil nok hjelpe på i garasjen, propanflaska kommer jo i tillegg da om du ikke det har fra før Sitér dette innlegget Link to post
10ta9c Svart 14.Februar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Februar.2010 En gassovn kunne nok gjort susen, men jeg får prøve å bruke det jeg har. To 2000W vifteovner tok sikringene, så neste forsøk var å minske volumet som skulle varmes opp. Med noen presenninger fikk jeg rigget opp et telt i hjørnet på garasjen. Inne i teltet greidde jeg å få temperaturen opp i 12 grader. Ikke ideelt, men med litt ekstra herder gikk det bra. Før jeg kom så langt måtte jeg legge kabelrør opp langs ene beinet. Har brukt tre 30mm rør. Trenger plassen til tv, radio, og VHF-antenne. Lyskaster, lanternekabler og plass for radar. Så var sidene kledt igjen, og pussing/runding av hjørner står for tur. Inne i teltet var det omsider klart for plasting, men fikk gjort lite pga. sosiale sammenkomster. Sitér dette innlegget Oppussing av Alicraft 26 Trebåtfestivalen i Ulsteinvik 16-19 Aug. Link to post
M/S AIOLOS Svart 17.Februar.2010 Del på Facebook Svart 17.Februar.2010 Blir bra dette, men hvordan vil du feste bøylen til taket? Sitér dette innlegget Link to post
Ra Balder Svart 17.Februar.2010 Del på Facebook Svart 17.Februar.2010 (redigert) OBS: Hva som ser bra og lite dominerende ut på land kan endre seg fort når du kommer på sjøen! Det vet jeg av egen erfaring. Og en liten bekymring til: Har du kontroll på vekta på alt du nå har montert inn i båten? For meg som bare ser på bildene ser det jo ut som at det har blitt endel kg etterhvert? Men generelt må jeg slutte meg til applausen - det er utrolig hva du får til! Redigert 17.Februar.2010 av Ra Balder (see edit history) Sitér dette innlegget Edmund.Larsen, Hardanger. Link to post
10ta9c Svart 17.Februar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Februar.2010 hvordan vil du feste bøylen til taket?Blir hengslet i forkant. Har ikke bestemt meg for hvordan jeg skal feste den bak, men det hadde vært greit med en løsning som gjør det enkelt å løsne den om den skal legges ned. Hva som ser bra og lite dominerende ut på land kan endre seg fort når du kommer på sjøen! Ja, det kan nok bli for mye av det gode. Men det er bedre å gi folk en god latter, enn å forsvinne i mengden Har du kontroll på vekta på alt du nå har montert inn i båten? For meg som bare ser på bildene ser det jo ut som at det har blitt endel kg etterhvert? Har hele tiden hatt fokus på å holde vekta nede. Har brukt mye 4 mm finer fremfor tunge teakplater. Tyngdepunktet er derimot litt høyt ettersom motoren bygger vel mye. Bredden er derfor viktig, og tre meter burde sikre stabiliteten. Skal bli spennende å se om jeg får den opp i plan. Om ikke, får jeg bare melde meg inn i 7knops klubben og ta livet med ro. I garasjen går det stadig fremover. Har fått plastet, pusset over, og lagt på et lag med Biltema grå. Så er det bare å hive seg over sandpapiret. Sitér dette innlegget Oppussing av Alicraft 26 Trebåtfestivalen i Ulsteinvik 16-19 Aug. Link to post
Ra Balder Svart 17.Februar.2010 Del på Facebook Svart 17.Februar.2010 Men det er bedre å gi folk en god latter, enn å forsvinne i mengden Et aldeles nydelig prinsipp. Sitér dette innlegget Edmund.Larsen, Hardanger. Link to post
10ta9c Svart 21.Februar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Februar.2010 Tenkte montere bøylen i dag, men malingen var ikke skikkelig gjennomherdet, så det blir nok ikke før etter vinterferien. Var uansett i kaldeste laget i ute, og mer behagelig å montere på utstyret innendørs. Sitér dette innlegget Oppussing av Alicraft 26 Trebåtfestivalen i Ulsteinvik 16-19 Aug. Link to post
10ta9c Svart 23.Februar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Februar.2010 Minus 10, og frisk bris var ikke optimale forhold i høyden, men jeg fikk da montert bøylen der den hører hjemme. Sitér dette innlegget Oppussing av Alicraft 26 Trebåtfestivalen i Ulsteinvik 16-19 Aug. Link to post
10ta9c Svart 3.Mars.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Mars.2010 Etter vel overstått vinterferie har jeg fått trukket frem og koblet kabler og antenner. Slik blir gjennomføringen fra tak. Så slipper man bekymre seg for lekkasjer. I tillegg er nå hele taket ledig for annet bruk. Fks. soling. Tok meg 5-6 timer å strekke kabler borre, tre, og koble. Til sammenligning bruker en fireåring ca. 20 minutter fra han får ski på beina første gang, til han er en relativt habil skiløper. Men til slutt kunne jeg sitere sjefen: "La det bli lys" "Og det ble lys" Sitér dette innlegget Oppussing av Alicraft 26 Trebåtfestivalen i Ulsteinvik 16-19 Aug. Link to post
10ta9c Svart 11.Mars.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Mars.2010 Litt mer innredning. Tid for å kle igjen fremfor luftinntaket til defrosteren. Et hjørne å runde. (Og masse støv) Gikk greit å bøye 4mm plate i ganske kort radius. Lekting. Plating. Maling. Brukte siste døra fra den gamle baderomsinnredningen. I redusert utgave. Da skulle denne siden være klar, og jeg kan endelig få montert benkene permanent. Fikk også montert panelet for lyskasteren og skrudd på en list på toppkonsollen. Sitér dette innlegget Oppussing av Alicraft 26 Trebåtfestivalen i Ulsteinvik 16-19 Aug. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.